Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
N Niq skrev:
Ja ett politiskt neutralt fackförbund som arbetar för att göra hela arbetsmarknaden bättre.
mnils skrev:
Det går bra nu!
13 som strejkar av ~130 men det får man inte säga och några till som är medlemmar som försökt gå ur men inte lyckats och därför skall man nu utesluta dem för att visa handlingskraft. Och då är strejkersättningen ändå 30% högre än den lön de skulle fått om de jobbade!

Detta kan bara beskrivas som en fullständig flopp för IF metall och sosseriet.
Inte har de lyckats ta uppmärksamheten från Jamal El Hamas heller, som lämnar utrikesutskottet för att ägna sig åt viktiga frågor om övergångsställen, samtidigt så har Maggan stängt in sig med bag in boxen efter den misslyckade gråtningen i riksdagen och skickar fram Humle och Dumle (Morgan & Annika) istället!
Just den konflikten med Tesla med ett tveksamt intresse kanske inte var den bästa. Visar väl lite på att Teslas ersättning och avtal kanske inte är så dåligt.

Men generellt är det väl rätt bra att det finns en skapligt organiserad och jämnstark motpart om det dyker upp nån jävla Hitler till arbetsgivare.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
N
F fsn skrev:
Just den konflikten med Tesla med ett tveksamt intresse kanske inte var den bästa. Visar väl lite på att Teslas ersättning och avtal kanske inte är så dåligt.

Men generellt är det väl rätt bra att det finns en skapligt organiserad och jämnstark motpart om det dyker upp nån jävla Hitler till arbetsgivare.
Ja jag tycker fackförbund behövs. Som jag skrivit om tidigare i tråden så skulle marknaden för byggare o byggföretag se mycket annorlunda ut i Finland om inte fackförbunden funnits.
Tesla är säkert inte så dåliga dom flesta verkar ju trivas. Tror inte det finns något avtal eller företag som är perfekt.

Jag tycker dock fackförbunden borde vara politiskt neutrala.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Bara en liten inflikning så bokar nog de flesta Teslaägare via sin app.
[länk]
Sen är det lite pyssel innan bilen lämnas
[länk]
Mycket möjligt, men det är ju inte relevant för mitt inlägg.
 
K
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Varför skulle de vara rädda för att bli uteslutna ur en förening vars mål och syfte de motverkar?

Om man spelar för Djurgården, men gör mål för Hammarby, kanske det är på sin plats att man blir petad.
Jag tänker att man kan vara med i facket trots att man inte är för kollektivavtal och kanske inte heller är så missnöjd utan kollektivavtal att man väljer att strejka.

Jag är med i facket men inte för kollektivavtal hos min arbetsgivare och skulle heller inte strejka om facket ville införa kollektivavtal hos min arbetsgivare.

/Krille
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Mycket möjligt, men det är ju inte relevant för mitt inlägg.
Nej det var bara en inflikning och att Tesla automagiserat det mesta för att få bort allt onödigt inkl att en ägare enkelt kan boka sin service. Sen tror jag inte de har någon "receptionist" utan ett inhyrt call-center som svarar på telefonsamtal.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tanken kommer ju från "trickle down"-teorin, dvs högre vinster för företag (eller lägre skatt för rika) betyder att fler personer blir anställda. Det är ju tyvärr inte sant, företag anställer så många de behöver för att producera. Mer pengar i kassan betyder enbart högre utdelning.
Du förutsätter att företagen generellt inte vill växa, vilket vanligtvis inte är sant. Tillväxt kan förvisso ske genom investeringar i bättre maskiner, automation o.d för vissa men det i sig skapar ju ofta mer affärer för andra företag.
 
BirgitS
P paralun skrev:
Nej det var bara en inflikning och att Tesla automagiserat det mesta för att få bort allt onödigt inkl att en ägare enkelt kan boka sin service. Sen tror jag inte de har någon "receptionist" utan ett inhyrt call-center som svarar på telefonsamtal.
Nu gällde det just en undersökning som frågade den som satt i receptionen på verkstäderna.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nu gällde det just en undersökning som frågade den som satt i receptionen på verkstäderna.
Jo nu tror jag inte de har någon "receptionist", inte troligt om man ser allt annat Tesla automagiserat.
Man kanske ringde ett call-center som Tesla avtalat med?
 
D
P paralun skrev:
Jo nu tror jag inte de har någon "receptionist", inte troligt om man ser allt annat Tesla automagiserat.
Man kanske ringde ett call-center som Tesla avtalat med?
Det finns människor vid diskar, vad de identifierar sig som vet jag inte.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo nu tror jag inte de har någon "receptionist", inte troligt om man ser allt annat Tesla automagiserat.
Man kanske ringde ett call-center som Tesla avtalat med?
Nej, det gällde fysiska besök på verkstäderna. Om det hade gällt telefonsamtal med ett call-center så hade ju resultatet varit ändå mer meningslöst.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det gällde fysiska besök på verkstäderna. Om det hade gällt telefonsamtal med ett call-center så hade ju resultatet varit ändå mer meningslöst.
Jo men nu vi då inte vad "receprionist" innebär.
Call-centret svarar ju Godmorgon, Välkommen till Tesla eller vad de blivit instruerade om.
Många företag har tagit bort den här funktionerna och ersatt med call-center.
 
BirgitS
P paralun skrev:
Jo men nu vi då inte vad "receprionist" innebär.
Call-centret svarar ju Godmorgon, Välkommen till Tesla eller vad de blivit instruerade om.
Många företag har tagit bort den här funktionerna och ersatt med call-center.
Du får väl läsa vad som står i artikeln i stället för att hålla på och gissa, om du nu inte tror på mig att det gällde fysiska besök på verkstäderna och inte några telefonsamtal.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du får väl läsa vad som står i artikeln i stället för att hålla på och gissa, om du nu inte tror på mig att det gällde fysiska besök på verkstäderna och inte några telefonsamtal.
Nu är jag säker på att ingen utomstående får sätta sin fot i Teslas lokaler.
Sen kan ju dra en vals om "receptionister"...
 
BirgitS
P paralun skrev:
Nu är jag säker på att ingen utomstående får sätta sin fot i Teslas lokaler.
Sen kan ju dra en vals om "receptionister"...
Okej, så du tror att när man lämnar in sin bil på service så är enda möjligheten att lägga nyckeln i en låda utanför dörren och gå därifrån utan att tala med en riktig person. Eller?
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej värdet du skapar för mänskligheten definierar också ditt värde som människa. Därför jag avskyr ingen ska med mentaliten tex i svensk sjukvård.
Låter som nazisterna och deras avrättningar av förståndshandikappade och missanpassade.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.