717 745 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Javisst, under förutsättning att mottagaren vet om att den där bloggaren skickat paketen. Och det får vi hoppas att han meddelat Tesla på annat sätt än med ett brev.pacman42 skrev:
De gånger jag fått regskyltar har de skickats som brev, inte paket. Utan spårning alltså och de har delats ut i postlådan. Likadant är det för de lokala bilfirmorna här i närheten.pacman42 skrev:
Om regskyltar skickas spårbart som paket till Tesla vet jag emellertid inte men om de går som vanliga brev, som här i trakten, så antar jag att Teslas skyltar lagras med all annan post som nu inte delas ut av PostNord.
Senast jag beställde skyltar kom de med avisering till ombudet.Keiller skrev:
De gånger jag fått regskyltar har de skickats som brev, inte paket. Utan spårning alltså och de har delats ut i postlådan. Likadant är det för de lokala bilfirmorna här i närheten.
Om regskyltar skickas spårbart som paket till Tesla vet jag emellertid inte men om de går som vanliga brev, som här i trakten, så antar jag att Teslas skyltar lagras med all annan post som nu inte delas ut av PostNord.
KF fsn skrev:
Det är ju den tjänst Transportstyrelsen upphandlat så då är det väl det PostNord i normalfall utför.Keiller skrev:
Inga stjärnkrogar? Åh nej, hur ska vi någonsin klara oss?AndersMalmgren skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Nja det är inte möjligt med hänsyn till arbetstidslagen.kashieda skrev:
Men i princip tycker jag det skulle vara möjligt om arbetstagaren ville. Jag har stött på många som vill arbeta mycket mer än man får. De har legat på gränsen hela tiden och hae bett om att få arbeta mer. Givetvis mot rundlig ersättning. Helt naturligt att man får ut det man sätter in.
Redigerat:
Du får väl lobba för att arbetstidslagen ändras, då? Det var ju arbetsgivarna som i sin oändliga omtanke om arbetstagarnas hälsa tvingade dem att vara lediga.S Styrman_jansson skrev:Nja det är inte möjligt med hänsyn till arbetstidslagen.
Men i princip tycker jag det skulle vara möjligt om arbetstagaren ville. Jag har stött på många som vill arbeta mycket mer än man får. De har legat på gränsen hela tiden och hae bett om att få arbeta mer. Givetvis mot rundlig ersättning. Helt naturligt att man får ut det man sätter in.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Nja, för mig är det ingen stor sak. Har kommit till läget att jag kan kontra arbetsbörda med erfarenhet och har därför en skaplig grundlön. Brukar heller inte bli mer än 50- 100h övertid varje år beroende på projekt.kashieda skrev:
Mer övertid får de, ofta yngre, ambitiösa lobba för. Det är där behovet finns.