Status
Inte öppen för fler kommentarer.
pacman42 pacman42 skrev:
Men det går få ut paketen utan avisering om man går till ombudet och frågar efter dem. Det går också be avsändaren om trackingnumret.
Javisst, under förutsättning att mottagaren vet om att den där bloggaren skickat paketen. Och det får vi hoppas att han meddelat Tesla på annat sätt än med ett brev.

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Nu tänkte jag mer på reg-skyltarna.

pacman42 pacman42 skrev:
Nu tänkte jag mer på reg-skyltarna.
De gånger jag fått regskyltar har de skickats som brev, inte paket. Utan spårning alltså och de har delats ut i postlådan. Likadant är det för de lokala bilfirmorna här i närheten.

Om regskyltar skickas spårbart som paket till Tesla vet jag emellertid inte men om de går som vanliga brev, som här i trakten, så antar jag att Teslas skyltar lagras med all annan post som nu inte delas ut av PostNord.

S Styrman_jansson skrev:
Mja, men jag skulle ta samtliga villkor i kollektivavtalet och sätta +1 bakom ;)
Arbeta 6 dagar i veckan och minst 9 timmar om dagen. Fattar.

• Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
De gånger jag fått regskyltar har de skickats som brev, inte paket. Utan spårning alltså och de har delats ut i postlådan. Likadant är det för de lokala bilfirmorna här i närheten.

Om regskyltar skickas spårbart som paket till Tesla vet jag emellertid inte men om de går som vanliga brev, som här i trakten, så antar jag att Teslas skyltar lagras med all annan post som nu inte delas ut av PostNord.
Senast jag beställde skyltar kom de med avisering till ombudet.

pacman42 pacman42 skrev:
Senast jag beställde skyltar kom de med avisering till ombudet.
Ja, det är säkert olika beroende på var i landet man är. Har själv reagerat på att posten här delar ut skyltar i postlådor hos både privatpersoner och företag. Och vem som helst kan ju stjäla skyltarna ur lådorna.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Och vem som helst kan ju stjäla skyltarna ur lådorna.
Ganska lätt att stjäla dem när de sitter på bilen också. 😉

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ganska lätt att stjäla dem när de sitter på bilen också. 😉
Jo, men det innebär ju lite arbete och så saknas dem ganska omgående. Det kan ju dröja lite innan nån saknar skyltarna om de stjäls ur en postlåda för man vet ju inte säkert om de levererats eller inte 😉

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
F fsn skrev:
Vad jag pratar om.... Jo det faktum att det är betydligt viktigare för Tesla att inte öppna upp för fackliga anslutningar nånstans öht för att det med
K
Keiller Keiller skrev:
Ja, det är säkert olika beroende på var i landet man är. Har själv reagerat på att posten här delar ut skyltar i postlådor hos både privatpersoner och företag. Och vem som helst kan ju stjäla skyltarna ur lådorna.
Det är ju den tjänst Transportstyrelsen upphandlat så då är det väl det PostNord i normalfall utför.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En kollega ville skriva en presentbok. Små citat av mig.
Som avskräckande exempel, förstår jag.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
F
En kollega ville skriva en presentbok. Små citat av mig.
”Hört på Samhall” skulle kanske vara en passande titel?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Farstatjej90
Mörkt och jävligt Ingen kultur att prata om. Sedan fäviken stängde, inga stjärnkrogar att tala om. (Och då låg den rätt långt söder ut utanför Åre).

Att åka utomlands är ett projekt i sig då inga flyg utan byte går därifrån
Inga stjärnkrogar? Åh nej, hur ska vi någonsin klara oss?

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Arbeta 6 dagar i veckan och minst 9 timmar om dagen. Fattar.
Nja det är inte möjligt med hänsyn till arbetstidslagen.

Men i princip tycker jag det skulle vara möjligt om arbetstagaren ville. Jag har stött på många som vill arbeta mycket mer än man får. De har legat på gränsen hela tiden och hae bett om att få arbeta mer. Givetvis mot rundlig ersättning. Helt naturligt att man får ut det man sätter in.

Redigerat:
S Styrman_jansson skrev:
Nja det är inte möjligt med hänsyn till arbetstidslagen.

Men i princip tycker jag det skulle vara möjligt om arbetstagaren ville. Jag har stött på många som vill arbeta mycket mer än man får. De har legat på gränsen hela tiden och hae bett om att få arbeta mer. Givetvis mot rundlig ersättning. Helt naturligt att man får ut det man sätter in.
Du får väl lobba för att arbetstidslagen ändras, då? Det var ju arbetsgivarna som i sin oändliga omtanke om arbetstagarnas hälsa tvingade dem att vara lediga.

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du får väl lobba för att arbetstidslagen ändras, då? Det var ju arbetsgivarna som i sin oändliga omtanke om arbetstagarnas hälsa tvingade dem att vara lediga.
Nja, för mig är det ingen stor sak. Har kommit till läget att jag kan kontra arbetsbörda med erfarenhet och har därför en skaplig grundlön. Brukar heller inte bli mer än 50- 100h övertid varje år beroende på projekt.

Mer övertid får de, ofta yngre, ambitiösa lobba för. Det är där behovet finns.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.