Status
Inte öppen för fler kommentarer.
N nybyggarn3 skrev:
Nu tror jag att du svamlar igen Malmgren.

Men du har tjänat din herre väl och fyllt hela tidkortet. Det har du all anledning att vara stolt över.
Finns en bra site https://arbetstimmarpermånad.se så lägger man till eller drar lite godtyckligt

Noterade att Musk personligen lämnat över en massa bilar i veckan.

Hoppas Gideonsson gör samma sak och står med "Information till dig som fått sparken"-lappar utanför sympatiserade bolag.

Bara så hon får dagarna att gå lite fortare...
Sista lappen kan hon ta med sig hem.

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag antar att ni nu sett att PostNord dumpat över strejken på sina ombud istället...
[länk]
Kan ju vara ett sätt för Posten att kringgå sina anställdas sympatistrejk så Tesla åtminstone kan få sina paket. Ica strejkar ju inte.

Värre är det väl med registreringsskyltarna, de levereras väl som brev utan spårning och blir väl liggandes kvar på postkontoret.

F
Keiller Keiller skrev:
Kan ju vara ett sätt för Posten att kringgå sina anställdas sympatistrejk så Tesla åtminstone kan få sina paket. Ica strejkar ju inte.

Värre är det väl med registreringsskyltarna, de levereras väl som brev utan spårning och blir väl liggandes kvar på postkontoret.
Men för helvete, igen???? Den frågan är redan löst då Tingsrätten tagit ett interimistiskt beslut att plåtarna skall lämnas ut direkt till Tesla och att Transportstyrelsen hade 7 dagar på sig att administrativt och praktiskt ser till att det fungerar med ett vite på en miljon.

Det är säkert lite störigt att Tesla får ta sig till tillverkaren i Stockholm nån stans (Danderyd?) och hämta plåtar och sen skicka dom vidare med en speditör som inte sympatimobbas men det är ingen show stopper.

F fsn skrev:
Men för helvete, igen???? Den frågan är redan löst då Tingsrätten tagit ett interimistiskt beslut att plåtarna skall lämnas ut direkt till Tesla och att Transportstyrelsen hade 7 dagar på sig att administrativt och praktiskt ser till att det fungerar med ett vite på en miljon.

Det är säkert lite störigt att Tesla får ta sig till tillverkaren i Stockholm nån stans (Danderyd?) och hämta plåtar och sen skicka dom vidare med en speditör som inte sympatimobbas men det är ingen show stopper.
Tänkte mer på de regplåtar som, före tingsrättsbeslutet, gått via posten och ligger kvar där.

Keiller Keiller skrev:
Tänkte mer på de regplåtar som, före tingsrättsbeslutet, gått via posten och ligger kvar där.
Som jag länkade tidigare så verkar de nu ligga hos postombudet istället.

pacman42 pacman42 skrev:
Som jag länkade tidigare så verkar de nu ligga hos postombudet istället.
Men gäller det all post adresserad till Tesla? Vad jag förstod var att ett paket, som bloggaren du länkade till hade skickat, hamnat hos ombud istället för att delas ut. Och det är väl bara just det paketet, ingenting annat, som hamnat hos ombudet?

F
Keiller Keiller skrev:
Det borde bara vara att beställa en ny regplåt då den gamla uppenbarligen är borta. Det är nåt alla bilägare kan göra. Jag hade fö inte haft några problem att köpa en Tesla utan skyltar, få den reggad på mig och beställa skyltarna till mig själv istället.

F fsn skrev:
Det borde bara vara att beställa en ny regplåt då den gamla uppenbarligen är borta. Det är nåt alla bilägare kan göra. Jag hade fö inte haft några problem att köpa en Tesla utan skyltar, få den reggad på mig och beställa skyltarna till mig själv istället.
Ja, det är ju en variant för att kringgå det hela. Och jag antar att Tesla tänker likadant. Bara att beställa nya plåtar för att ersätta de som "försvunnit".

Keiller Keiller skrev:
Men gäller det all post adresserad till Tesla? Vad jag förstod var att ett paket, som bloggaren du länkade till hade skickat, hamnat hos ombud istället för att delas ut. Och det är väl bara just det paketet, ingenting annat, som hamnat hos ombudet?
Två paket som i flera dagar låg på postens sorteringsanläggning innan de plötsligen dök upp hos ombudet istället.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Två paket som i flera dagar låg på postens sorteringsanläggning innan de plötsligen dök upp hos ombudet istället.
Ok, två paket. Då gäller det att Tesla får en sms-avisering om att paketen finns att hämta upp. Får de aviseringen med brev lär paketen ligga kvar hos ombudet, då brev inte delas ut av posten.

F
Keiller Keiller skrev:
Ok, två paket. Då gäller det att Tesla får en sms-avisering om att paketen finns att hämta upp. Får de aviseringen med brev lär paketen ligga kvar hos ombudet, då brev inte delas ut av posten.
Otroligt… så allt hänger alltså på en SMS-avisering menar du? 😂

F fsn skrev:
Otroligt… så allt hänger alltså på en SMS-avisering menar du? 😂
Ja, i viss mån. Om inte mottagaren får veta var paketen finns att hämta så blir de kvar hos ombudet. Hämtas det inte ut inom en viss tid returneras det till avsändaren. Och om aviseringen skickas med brev och inte brevet delas ut så kan det bli på det viset.

Allt beror på hur avsändaren, alltså bloggaren med spårsändare som skickat de två paketen, har valt hur mottagaren Tesla ska informeras om att paketen är skickade.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Men det går få ut paketen utan avisering om man går till ombudet och frågar efter dem. Det går också be avsändaren om trackingnumret.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.