Skaffa en bra router. Asus tex. Ev med möjlighet till mesh om du kan tänkas vilja ha det nu eller framöver. Sen kan du mäta direkt i den , vpn mm, mm

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
K krfsm skrev:
2,4GHz-bandet har inte samma kapacitet som 5GHz, så om du enbart använder 2,4GHz-bandet blir det den begränsande faktorn.
K karlmb skrev:
Skaffa en bra router. Asus tex. Ev med möjlighet till mesh om du kan tänkas vilja ha det nu eller framöver. Sen kan du mäta direkt i den , vpn mm, mm
Visst men det konstiga är att jag förut fått runt 100Mbit även på 2.4 Ghz. Nätet har också fungerat helt klanderfritt.

Sen börjar strula mitt i allt när man byter leverantör.

Men jag var inne o ändrade lite kanaler så fick de fungera. Såg att de var grannar som körde på samma kanal säkert det som störde. Måste ha hänt nåt när jag gjorde norsk reset på routern.

Redigerat:
kisumisu kisumisu skrev:
Visst men det konstiga är att jag förut fått runt 100Mbit även på 2.4 Ghz. Nätet har också fungerat helt klanderfritt.

Sen börjar strula mitt i allt när man byter leverantör.

Men jag var inne o ändrade lite kanaler så fick de fungera. Såg att de var grannar som körde på samma kanal säkert det som störde. Måste ha hänt nåt när jag gjorde norsk reset på routern.
Jo, men de billiga routrar man får med abb suger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.