kisumisu kisumisu skrev:
På tal om det här så fick jag det här mailet nyss:
[bild]

Tror jag tar och byter till Telias mobila bredband för 199kr/mån...tack o adjö fiber!

Ps. Telia kör också olika erbjudanden på mobilt märkte jag. I mitt erbjudande tillkommer ett erbjudande om extern antenn för 100kr/mån. Men fortfarande 299kr vs 549kr / Månad.

Tittade på en annan adress och där hade dom istället för antenn tv erbjudande.
Precis så. Att själv äga sitt nät i en fiberförening är guld värt.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Förlängde nu 12 månader bredband 150/150 och litet TV-paket för 539kr/mån, men finns lite extra nedåt i kostnad utifrån vi även har mobilabb. och då har ett mobilt bredband utan kostnad som används i fritidshus.
Räknar bara på helhet sedan.

kisumisu
Nissens Nissens skrev:
Som jag skrivit flera ggr. Jag band nyligen på Bahnhof i två år med 1000/1000 Mb/s för 379:-/mån.

Man kan faktiskt ringa och prata med dom. Folk verkar ha svårt att prata i telefon numera..
Hjälper inte alltid prata. Jag får 50kr rabatt och kan inte binda. Höjer fiberbolaget höjs min avgift med minus 50kr rabatt från ordinariepris.

Nissens Nissens skrev:
Ja, vem har påstått något annat? Men det är underskattat vad ett telefonsamtal kan ge.

Det du skriver vet du inget om förrän du pratat med rätt person på Bahnhof.

As simple as that.
Verkligen :-), ett telefonsamtal gör alltid skillnad. Nu får jag en PlayStation 5 Slim Edition som en del av erbjudandet när jag köper en 1000/1000 Mbps-plan.
Tack Nissens

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Perfekt, i vårt fall räknas det utifrån en helhet av vad vi behöver och inget behov av någon hundralapp hit eller dit.

• Gilla
NordicNomad
  • Laddar…
Nissens
N NordicNomad skrev:
Verkligen :), ett telefonsamtal gör alltid skillnad. Nu får jag en PlayStation 5 Slim Edition som en del av erbjudandet när jag köper en 1000/1000 Mbps-plan.
Tack Nissens
Grattis! 😊

• Älska
NordicNomad
  • Laddar…
N NordicNomad skrev:
Verkligen :), ett telefonsamtal gör alltid skillnad. Nu får jag en PlayStation 5 Slim Edition som en del av erbjudandet när jag köper en 1000/1000 Mbps-plan.
Tack Nissens
Från vilka, Bahnhof!?

G gurra-g skrev:
Från vilka, Bahnhof!?
Från Tele2

• Gilla
gurra-g
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Vet inte om det är du eller jag som missat något men att binda till ett pris lägre än ordinarie under en förutbestämd period kan knappast vara negativt om man har lite tight budget.

Förövrigt undrar jag om det finns eller ens har funnits någon "normalkostnad" i bredbands svängen 🤔
För några år sedan låg det väl runt 200kr. numera drygt 400 men Telia t.ex vill väl ha 6-700 av nån anledning.

kisumisu
Nu fortsatte jag med fiber Beställning av tjänst: 1000/1000 Mbit/s, leverantör Net at Once, månadskostnad 502 kr, ingen bindningstid, uppsägningstid 1 månad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte jag testar 1000.
Man måste väl göra det någon gång.
Ingen av de stora bolagen har detta på kampanj. Alltså 1000/1000.

Internet speed test showing 50.42 Mbit/s download, 37.25 Mbit/s upload, and 23.74 ms latency, taken on May 2, 2025, at 10:40.
Skapa konto

Är det för att kapaciteten i fibernätet heller inte räcker till 😡

Vilket skämt 😂

Tror jag byter till 5G.....pincip samma hastighet man får men till 1/2 pris.

Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Du har ju inte råkat mäta mobilnätet? Fast det är betydligt bättre hos mig ändå. 😀

Måste vara något fel på riktigt. Ingen fiber jag någonsin sett presterar så dåligt.

Du mäter väl inte via routerns WiFi? Mät med kabel om du ska få garanterade siffror.

• Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
kisumisu
MultiMan MultiMan skrev:
Du har ju inte råkat mäta mobilnätet? Fast det är betydligt bättre hos mig ändå. 😀

Måste vara något fel på riktigt. Ingen fiber jag någonsin sett presterar så dåligt.
Nix har stängt av mobildata och har startat om router.
Mobilinställningar för datatrafik är avstängda. Två SIM-kort visas med noll dataanvändning idag och denna månad.
Skapa konto

Dock inte testat ännu direkt ur uttaget. Men skall göra det snart.

Ownit gav mig dock 100mbit
De som tjänsten var också.

Redigerat:
kisumisu
Skärmdump av internethastighetstest på en mobil med 104,58 Mbit/s nedladdning och 56,33 Mbit/s uppladdning via 4G (LTE).
Skapa konto

Mobilt kan jag få sådana här hastigheter.

kisumisu kisumisu skrev:
Dock inte testat ännu direkt ur uttaget. Men skall göra det snart.

Ownit gav mig dock 100mbit
De som tjänsten var också.
Notera att du också är begränsad av hur bra din telefon är på wifi samt hur bra ditt wifi är rent allmänt.

Jag testade här hemma och får ut mitt abonnemangs maximala 500 Mbit/s via datorn men telefonen (Sony Xperia 5V) får ca 250 Mbit/s.

Om du har en äldre telefon eller en äldre router så blir det sämre.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
kisumisu
K krfsm skrev:
Notera att du också är begränsad av hur bra din telefon är på wifi samt hur bra ditt wifi är rent allmänt.

Jag testade här hemma och får ut mitt abonnemangs maximala 500 Mbit/s via datorn men telefonen (Sony Xperia 5V) får ca 250 Mbit/s.

Om du har en äldre telefon eller en äldre router så blir det sämre.
Absolut är med på det!

Men min förra operatör fick jag 100mbit över fiber och över wifi och i samma mobil.
En Oneplus Nord 3 som har 2 år på nacken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.