28 395 läst ·
137 svar
28k läst
137 svar
Tele2 Fiber 449 kr: Är det värt att byta från Telia?
Precis så. Att själv äga sitt nät i en fiberförening är guld värt.kisumisu skrev:
På tal om det här så fick jag det här mailet nyss:
[bild]
Tror jag tar och byter till Telias mobila bredband för 199kr/mån...tack o adjö fiber!
Ps. Telia kör också olika erbjudanden på mobilt märkte jag. I mitt erbjudande tillkommer ett erbjudande om extern antenn för 100kr/mån. Men fortfarande 299kr vs 549kr / Månad.
Tittade på en annan adress och där hade dom istället för antenn tv erbjudande.
Förlängde nu 12 månader bredband 150/150 och litet TV-paket för 539kr/mån, men finns lite extra nedåt i kostnad utifrån vi även har mobilabb. och då har ett mobilt bredband utan kostnad som används i fritidshus.
Räknar bara på helhet sedan.
Räknar bara på helhet sedan.
Hjälper inte alltid prata. Jag får 50kr rabatt och kan inte binda. Höjer fiberbolaget höjs min avgift med minus 50kr rabatt från ordinariepris.Nissens skrev:
VerkligenNissens skrev:
Tack Nissens
För några år sedan låg det väl runt 200kr. numera drygt 400 men Telia t.ex vill väl ha 6-700 av nån anledning.B Bästerortarn skrev:
Nu fortsatte jag med fiber
Tänkte jag testar 1000.
Man måste väl göra det någon gång.
Ingen av de stora bolagen har detta på kampanj. Alltså 1000/1000.
Är det för att kapaciteten i fibernätet heller inte räcker till 😡
Vilket skämt 😂
Tror jag byter till 5G.....pincip samma hastighet man får men till 1/2 pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte jag testar 1000.
Man måste väl göra det någon gång.
Ingen av de stora bolagen har detta på kampanj. Alltså 1000/1000.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det för att kapaciteten i fibernätet heller inte räcker till 😡
Vilket skämt 😂
Tror jag byter till 5G.....pincip samma hastighet man får men till 1/2 pris.
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Du har ju inte råkat mäta mobilnätet? Fast det är betydligt bättre hos mig ändå. 😀
Måste vara något fel på riktigt. Ingen fiber jag någonsin sett presterar så dåligt.
Du mäter väl inte via routerns WiFi? Mät med kabel om du ska få garanterade siffror.
Måste vara något fel på riktigt. Ingen fiber jag någonsin sett presterar så dåligt.
Du mäter väl inte via routerns WiFi? Mät med kabel om du ska få garanterade siffror.
Notera att du också är begränsad av hur bra din telefon är på wifi samt hur bra ditt wifi är rent allmänt.kisumisu skrev:
Jag testade här hemma och får ut mitt abonnemangs maximala 500 Mbit/s via datorn men telefonen (Sony Xperia 5V) får ca 250 Mbit/s.
Om du har en äldre telefon eller en äldre router så blir det sämre.
Absolut är med på det!K krfsm skrev:Notera att du också är begränsad av hur bra din telefon är på wifi samt hur bra ditt wifi är rent allmänt.
Jag testade här hemma och får ut mitt abonnemangs maximala 500 Mbit/s via datorn men telefonen (Sony Xperia 5V) får ca 250 Mbit/s.
Om du har en äldre telefon eller en äldre router så blir det sämre.
Men min förra operatör fick jag 100mbit över fiber och över wifi och i samma mobil.
En Oneplus Nord 3 som har 2 år på nacken.