Provapacka, det blir trångt även i år 😄

Bilen är packad med en kylbox och flera plastlådor i bagageutrymmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle behöva några skjutbeslag så jag kan dra ut kylen 50-60cm
Ska helst inte bygga så mycket på höjden och klara iaf 20-30kg
 
  • Gilla
Jw S och 2 till
  • Laddar…
Beställt expansionsbeslag på Vevor så jag kan få ut och öppna kylen 🙂
 
  • Gilla
Öyivind
  • Laddar…
Funderar på det här med inkoppling av batteri, regulator shunt osv
Ska jag ta ström till grejerna från Load utgången eller direkt från batteriet?
 
Jag har valt att koppla direkt på batteriet.
Tänk på att även batteriminus på mppt:n ska kopplas på loadsidan av shunten.
 
hade taktält på land rover fick sälja den efter en sommar ramla ut varje gång man skulle upp och kissa på natten
 
  • Haha
RoTe
  • Laddar…
Fixat så man både kan campa och åka moped 🙂
Röd moped monterad på dragkrok bakom vit skåpbil, redo för mopedrally och camping.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På lördag ska jag köra ett mopedrally i Sandviken "Storsjön runt" åker upp på fredagen och övernattar i Årsunda. På söndag ska vi åka till Borlänge och hämta en till moped.
Då kommer de uppfällbara sängarna till nytta när en moped till ska med i skåpet.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
hade taktält på land rover fick sälja den efter en sommar ramla ut varje gång man skulle upp och kissa på natten
Haha det har jag inte lyckats med än...
Då har jag varit ganska på lyset några gånger i tältet också
 
  • Älska
  • Gilla
grovspacklarn och 1 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
Jag har valt att koppla direkt på batteriet.
Tänk på att även batteriminus på mppt:n ska kopplas på loadsidan av shunten.
Ja det har jag koll på och inget mellan batteri och shunt
 
Isakare Isakare skrev:
Fixat så man både kan campa och åka moped 🙂
[bild]
På lördag ska jag köra ett mopedrally i Sandviken "Storsjön runt" åker upp på fredagen och övernattar i Årsunda. På söndag ska vi åka till Borlänge och hämta en till moped.
Då kommer de uppfällbara sängarna till nytta när en moped till ska med i skåpet.
Måste få iordning på min gamla Svalan, men tiden...
Det är så mycket annat som alltid går före
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
nino nino skrev:
Måste få iordning på min gamla Svalan, men tiden...
Det är så mycket annat som alltid går före
Moppen vi ska hämta är finsk, en Helkama Hopeasiipi 1960 !?!?
Aldrig hört talas om, men sambon tyckte den var cool, så hon ska ha den på våra campinutflykter.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Blev trångt med allt fick plats.
Ska borra i locket för att sätta i displayen men måste korta kabeln mellan shunt och display.
RJ12 och det har jag så klart inga, hittade en gammal telefonsladd men den är kors?kopplad och den jag har är lika i båda ändar

Träkista innehållande batteri och elektroniska komponenter med flera anslutna kablar och terminaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En träpanel med ett monterat 12V-uttag och en ansluten vit kabel på en mönstrad matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Anderson till solpanel, funderar på om jag ska sätta det till kylen också men ska prova via cigguttaget nästa helg.
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Snickrade vidare på förvaringslådan.

Förvaringslåda under byggnation, liggande på träpallar utomhus, med två långa metallvinklar ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska kapa högra övre delen så den blir lika som vänstra, måste hitta vinkel skruvdragaren och se om jag kan skruva underifrån den högre biten som bara är limmad.
Ev blir det en limmad plåtvinkel på insidan.
Några klossar under så lådan inte skrapar i gummilisten till bakluckan sen är det klart 😄
 
  • Gilla
Öyivind och 1 till
  • Laddar…
På tur 🙂
En person grillar grönsaker och korv vid en vit skåpbil i skogen, med campingutrustning och en röd moped i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
whak
  • Laddar…
Vi hann precis få upp markisen när åskan brakade loss och himlen öppnade sig....men att vi stod vid en grop hade vi missat.
Bild 1 är där vi stod tidigare med bilen till höger.
Men men, en erfarenhet rikare, kolla markens lutning innan man slår läger.
Bilden visar en lerig mark med vattenpölar efter regn i en skogsomgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bil med uppfälld markis i skog, bord och stol under, regndroppar synliga på fordonet, omgiven av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vi hann precis få upp markisen när åskan brakade loss och himlen öppnade sig....
Klockan 20:24 alltså?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.