29 483 läst ·
348 svar
29k läst
348 svar
Taktält, campervans overlandning
Börjat med ett dubbelgolv med låda för bord och Muurikkan.
Tänkte att det bara skulle vara att rita av bagagerums mattan men det var det ju inte 🙂
Fick till en skiva till golvet och en låda
Crosstools kylboxen på 40l är ungefär i storlek som plastlådan, jag och frun tycker lite olika där...
Hon tror det funkar med en mindre men jag vill gärna ha en stor
Ska packa i bilen med lådor och allt så får vi se
Lådan tänkte jag att man kan vända upp och ner när den är tom så har man ett extra bord/avlastning/köksbänk
Tänkte att det bara skulle vara att rita av bagagerums mattan men det var det ju inte 🙂
Fick till en skiva till golvet och en låda
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Crosstools kylboxen på 40l är ungefär i storlek som plastlådan, jag och frun tycker lite olika där...
Hon tror det funkar med en mindre men jag vill gärna ha en stor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska packa i bilen med lådor och allt så får vi se
Lådan tänkte jag att man kan vända upp och ner när den är tom så har man ett extra bord/avlastning/köksbänk
Försökte få igång värmaren på automatik igår kväll, men lyckades inte riktigt, ställde den på 20 grader men stängde av den när det var 23 grader, lite för varmt att sova i.
Vaknade vid 4, då hade vi 0 grader!!! Varmt under täcket, men lite kallt om huvudet.
En kvart med värmaren på så kunde jag somna om.
Sov vid ett träsk, vaknade till en kakafoni av sjungande fåglar.
Vaknade vid 4, då hade vi 0 grader!!! Varmt under täcket, men lite kallt om huvudet.
En kvart med värmaren på så kunde jag somna om.
Sov vid ett träsk, vaknade till en kakafoni av sjungande fåglar.
Vilken typ av värmare?Isakare skrev:
Försökte få igång värmaren på automatik igår kväll, men lyckades inte riktigt, ställde den på 20 grader men stängde av den när det var 23 grader, lite för varmt att sova i.
Vaknade vid 4, då hade vi 0 grader!!! Varmt under täcket, men lite kallt om huvudet.
En kvart med värmaren på så kunde jag somna om.
Sov vid ett träsk, vaknade till en kakafoni av sjungande fåglar.
Sov ni vid Tingstäde?
Vevor, en dieselvärmare jag köpt på nätet för 1895:-sysmali skrev:
Går väldigt fint, men jag har inte riktigt fått kläm på hur menyerna funkar.
Nä, men i närheten, ett litet träsk som var ett träsk, inte en sjö. Det var hög skog där som gav lä för blåsten.
Har du värmaren inne i bilen eller utanför med slang in?
Vad jag förstått så sitter tempgivaren i displayen, så står den ute så blir det knas, sett flera som förlänger kablarna och har displayen inne och värmaren ute.
Har också en Vevor men den står i kartongen än så vet inte riktig om jag har rätt i ovanstående.
Tänkte riva igång min och ha den som värmare i växthuset, går ju ner under nollan vissa nätter än och plantorna börjar bli lite onödiga stora inne här i huset 😄
Vad jag förstått så sitter tempgivaren i displayen, så står den ute så blir det knas, sett flera som förlänger kablarna och har displayen inne och värmaren ute.
Har också en Vevor men den står i kartongen än så vet inte riktig om jag har rätt i ovanstående.
Tänkte riva igång min och ha den som värmare i växthuset, går ju ner under nollan vissa nätter än och plantorna börjar bli lite onödiga stora inne här i huset 😄
Bra att vi har en "Lastbil" och inte en personbil klass 2 (Husbil) för det är parkeringsförbud för dessa nästan överallt i Visby 22-06, båten går 7.10 i morgon bitti, då är det ju skönt o ligga nära.
Lunch intogs vid en ödekyrka via bara snubblade på.
Till middag fuskade vi med matlagningen och käkade på Strykjärnet 🙂
Summarum, första testen har gått över förväntan, men jag har en lång lista på förbättringar till nästa resa.
Lunch intogs vid en ödekyrka via bara snubblade på.
Till middag fuskade vi med matlagningen och käkade på Strykjärnet 🙂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Summarum, första testen har gått över förväntan, men jag har en lång lista på förbättringar till nästa resa.
Värmaren sitter i kupen under sätet med displayen i skåpet, tror o hoppas att termostaten även sitter i den.nino skrev:
Har du värmaren inne i bilen eller utanför med slang in?
Vad jag förstått så sitter tempgivaren i displayen, så står den ute så blir det knas, sett flera som förlänger kablarna och har displayen inne och värmaren ute.
Har också en Vevor men den står i kartongen än så vet inte riktig om jag har rätt i ovanstående.
Tänkte riva igång min och ha den som värmare i växthuset, går ju ner under nollan vissa nätter än och plantorna börjar bli lite onödiga stora inne här i huset 😄
Den visar ju aktuell temp.
Slang från värmaren in till skåpet, luften blåser ut under sängarna, jämn spridning och lågt ljud, inget drag.
Var några som klagade lite på ett klickade ljud från pumpen, fanns andra att köpa som är tysta, men det verkar inte du ha några problem med.
Då har du ingen riktig koll på hur mycket den drar än då antar jag?
Då har du ingen riktig koll på hur mycket den drar än då antar jag?
Den har gått några timmar, ca en liter har gått åt.nino skrev:
Jo, pumpen klickar, men mycket mindre i bilen än jag trodde, jag är känslig för ljud, men somnade när den gick.
Den är upphängd i gummi under bilen, det var lite brottom när jag monterade, ska flytta pumpen till motorutrymmet, då kommer den knappt höras alls.
Jag ska även skaffa heltäckningsmatta och lägga på golvet, det kommer dämpa ännu mera.
Någon som vet om batteri, regulator, shunt osv blir varmt?
Har byggt en ganska tajt låda som ska få plats på golvet bakom en stol.
Funderar på om jag måste sätta in en fläkt eller ha 2 hål eller nåt liknande
Har byggt en ganska tajt låda som ska få plats på golvet bakom en stol.
Funderar på om jag måste sätta in en fläkt eller ha 2 hål eller nåt liknande
Här har man varit nästan övertaggad för att få testa batteri, gamla kylen och solpanel idag på ett 40års kalas i skogen.
Kommer på plats och ska koppla kylen till vägguttaget, men då har dumskallen inte kopplat in det 🤔😄
Så nu fick jag låna ihop en gammal lampsladd, lite kabelskor, verktyg osv för att få ihop det 😄
Kommer på plats och ska koppla kylen till vägguttaget, men då har dumskallen inte kopplat in det 🤔😄
Så nu fick jag låna ihop en gammal lampsladd, lite kabelskor, verktyg osv för att få ihop det 😄
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


