Börjat med ett dubbelgolv med låda för bord och Muurikkan.
Tänkte att det bara skulle vara att rita av bagagerums mattan men det var det ju inte 🙂

Fick till en skiva till golvet och en låda

Bagageutrymme med trälåda och kylbox på dubbelgolv. Muurikka-väska och plastlåda synliga. Förberedelser för organisering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Crosstools kylboxen på 40l är ungefär i storlek som plastlådan, jag och frun tycker lite olika där...
Hon tror det funkar med en mindre men jag vill gärna ha en stor

Bilens bagageutrymme med en dubbelgolvslåda, en plastlåda med grejer, samt en Muurikka-väska ovanpå skivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska packa i bilen med lådor och allt så får vi se


Lådan tänkte jag att man kan vända upp och ner när den är tom så har man ett extra bord/avlastning/köksbänk
 
Försökte få igång värmaren på automatik igår kväll, men lyckades inte riktigt, ställde den på 20 grader men stängde av den när det var 23 grader, lite för varmt att sova i.
Vaknade vid 4, då hade vi 0 grader!!! Varmt under täcket, men lite kallt om huvudet.
En kvart med värmaren på så kunde jag somna om.
Sov vid ett träsk, vaknade till en kakafoni av sjungande fåglar.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
sysmali
Isakare Isakare skrev:
Försökte få igång värmaren på automatik igår kväll, men lyckades inte riktigt, ställde den på 20 grader men stängde av den när det var 23 grader, lite för varmt att sova i.
Vaknade vid 4, då hade vi 0 grader!!! Varmt under täcket, men lite kallt om huvudet.
En kvart med värmaren på så kunde jag somna om.
Sov vid ett träsk, vaknade till en kakafoni av sjungande fåglar.
Vilken typ av värmare?

Sov ni vid Tingstäde?
 
sysmali sysmali skrev:
Vilken typ av värmare?

Sov ni vid Tingstäde?
Vevor, en dieselvärmare jag köpt på nätet för 1895:-
Går väldigt fint, men jag har inte riktigt fått kläm på hur menyerna funkar.

Nä, men i närheten, ett litet träsk som var ett träsk, inte en sjö. Det var hög skog där som gav lä för blåsten.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Har du värmaren inne i bilen eller utanför med slang in?
Vad jag förstått så sitter tempgivaren i displayen, så står den ute så blir det knas, sett flera som förlänger kablarna och har displayen inne och värmaren ute.
Har också en Vevor men den står i kartongen än så vet inte riktig om jag har rätt i ovanstående.

Tänkte riva igång min och ha den som värmare i växthuset, går ju ner under nollan vissa nätter än och plantorna börjar bli lite onödiga stora inne här i huset 😄
 
Bra att vi har en "Lastbil" och inte en personbil klass 2 (Husbil) för det är parkeringsförbud för dessa nästan överallt i Visby 22-06, båten går 7.10 i morgon bitti, då är det ju skönt o ligga nära.
Lunch intogs vid en ödekyrka via bara snubblade på.
Till middag fuskade vi med matlagningen och käkade på Strykjärnet 🙂
Ödekyrka i bakgrunden med en picknick på ett träbord i förgrunden, bröd med tomat och dryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exteriör av en crêperie och logi med dekorerade dörrar och skylten "Strykjärnet crêperie & logi" i Visby.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Summarum, första testen har gått över förväntan, men jag har en lång lista på förbättringar till nästa resa.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har du värmaren inne i bilen eller utanför med slang in?
Vad jag förstått så sitter tempgivaren i displayen, så står den ute så blir det knas, sett flera som förlänger kablarna och har displayen inne och värmaren ute.
Har också en Vevor men den står i kartongen än så vet inte riktig om jag har rätt i ovanstående.

Tänkte riva igång min och ha den som värmare i växthuset, går ju ner under nollan vissa nätter än och plantorna börjar bli lite onödiga stora inne här i huset 😄
Värmaren sitter i kupen under sätet med displayen i skåpet, tror o hoppas att termostaten även sitter i den.
Den visar ju aktuell temp.
Slang från värmaren in till skåpet, luften blåser ut under sängarna, jämn spridning och lågt ljud, inget drag.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Var några som klagade lite på ett klickade ljud från pumpen, fanns andra att köpa som är tysta, men det verkar inte du ha några problem med.
Då har du ingen riktig koll på hur mycket den drar än då antar jag?
 
nino nino skrev:
Var några som klagade lite på ett klickade ljud från pumpen, fanns andra att köpa som är tysta, men det verkar inte du ha några problem med.
Då har du ingen riktig koll på hur mycket den drar än då antar jag?
Den har gått några timmar, ca en liter har gått åt.
Jo, pumpen klickar, men mycket mindre i bilen än jag trodde, jag är känslig för ljud, men somnade när den gick.
Den är upphängd i gummi under bilen, det var lite brottom när jag monterade, ska flytta pumpen till motorutrymmet, då kommer den knappt höras alls.
Jag ska även skaffa heltäckningsmatta och lägga på golvet, det kommer dämpa ännu mera.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Då har du ingen riktig koll på hur mycket den drar än då antar jag?
Nu var det ett tag sen jag tetade min.
Men ca 10 A några minuter vid start och sen 1-2 A under drift.
 
Någon som vet om batteri, regulator, shunt osv blir varmt?
Har byggt en ganska tajt låda som ska få plats på golvet bakom en stol.
Funderar på om jag måste sätta in en fläkt eller ha 2 hål eller nåt liknande
 
Här har man varit nästan övertaggad för att få testa batteri, gamla kylen och solpanel idag på ett 40års kalas i skogen.
Kommer på plats och ska koppla kylen till vägguttaget, men då har dumskallen inte kopplat in det 🤔😄
Så nu fick jag låna ihop en gammal lampsladd, lite kabelskor, verktyg osv för att få ihop det 😄

Verktyg och kabelskor på ett bord utomhus, med en dricka bredvid, del av ett improviserat kylskåpsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Nu så

Tak tält på bil med uppfälld stege bredvid solpanel, kylbox och högtalare i naturmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Toppen kväll och natt, sov som ett barn 🙂
Värmare behövdes inte
Solpanelen matade i 70-80w som mest

Solpanel ger 77W i app, visar spänning 17.13V och ström 4.5A, batteriets spänning 13.26V och ström 5.7A.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Äntligen kom kylen 🙂

Kylboxen Ice Box 40 står på en stenlagd gång med gräs runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.