Första natten avklarad, vi sov som gudar då vi inte snålat på madrasserna.
Morgonkaffe under en i sista sekund ihopsnickrad markis då det regnar lite.
Vit skåpbil med blå markis i skogen, motorcykel bredvid, någon sitter under markisen. Flaskor på marken, det regnar lätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Bäddat med havsutsikt 🙂
Säng med mönstrade sängkläder i en bil med utsikt mot havet och strandängar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Bäddat med havsutsikt 🙂
[bild]
Härligt!
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vi slog läger 18.30.
Nu kl 5.30 visade voltmätaren 9.3 volt (11.7 efter stängt av kylboxen) så jag fick kliva upp och starta motorn en stund.
Men vad gör det när Gotland visar sig från sin bästa sida.
Soluppgång över Gotland med hav och en horisont synlig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vi slog läger 18.30.
Nu kl 5.30 visade voltmätaren 9.3 volt (11.7 efter stängt av kylboxen) så jag fick kliva upp och starta motorn en stund.
Men vad gör det när Gotland visar sig från sin bästa sida.
[bild]
Bara att ordna lite solpaneler nu då 🙂
 
K
Kanske dum fråga med har 0 koll. Går det inte att utöka kapaciteten med ett batteri till bara?
 
K kniv skrev:
Kanske dum fråga med har 0 koll. Går det inte att utöka kapaciteten med ett batteri till bara?
Jo det gör det ju så klart men det är ju bra att få laddning också
 
K
Tänkte att det också laddas när man kör, så räcker kapaciteten sen tills dess att man ska åka iväg på morgonen istället för att behöva tomgångsköra
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
K kniv skrev:
Kanske dum fråga med har 0 koll. Går det inte att utöka kapaciteten med ett batteri till bara?
Jo, jag ska ha ett batteri till, detta är vår första resa, som är ett prov hur allt funkar, nu vet vi att ett batteri inte ens räcker över natten.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, jag ska ha ett batteri till, detta är vår första resa, som är ett prov hur allt funkar, nu vet vi att ett batteri inte ens räcker över natten.
Vad hade du för förbrukare på då?
 
Vikbar panel, gelbatteri och en batteribox samt kompressorkyl
 
  • Blå bil med tält på taket, uppfällt med stege bredvid. Vikbar solpanel, gelbatteri och kompressorkyl syns på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Vikbar panel, gelbatteri och en batteribox samt kompressorkyl
Byggt nån inredning bak eller har du bara plastbackar eller liknande?
 
Ne, kör enkelt med duffelbags osv sen allmänt som kök, kökstillbehör stolar etc i boxen på dragkroken.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Ne, kör enkelt med duffelbags osv sen allmänt som kök, kökstillbehör stolar etc i boxen på dragkroken.
Ok, få du upp bakluckan med boxen på eller måste den vikas bak?
Funderat på box men vi får plats med allt i bilen, än 😄
 
Inga problem med baklucka 🙂
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.