Insidan av ett tält med en filt med grönt bladmotiv. Text: "Få se om det här går vägen då" och "Skulle bli kallt inatt".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Det gjorde det 🙂
Ingen värmare, 2 vanliga tunna täcken fullt påklädd -5° i morse

Soluppgång över en spegelblank sjö med båtbrygga i förgrunden och frostiga träd längs strandkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
SC Aero och 7 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Det gjorde det 🙂
Ingen värmare, 2 vanliga tunna täcken fullt påklädd -5° i morse

[bild]
Du ser, underbart att läsa 🙂.


Njut!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Retur på regulator och beställt en ny Victron 75/15 smartsolar, var hemskt segt att få prova solcellsladdningen 🙂
Nu är det "bara" kylbox kvar att köpa.

Jag vill bygga inredning till skuffen men tanten tyckte det funkade bra ifjol, mycket märkligt brukar vara tvärtom...
Jag som har kaos och hon vill ha ordning och reda 😄
Ska nog smygbygga nåt som går att utöka ifall det får ok
 
Träffade på ett kul ekipage på Gotland för 2 år sen.
Pappa och son som åkte moped, sonen på en vanlig gammal Suzuki K50, pappan på en Piaggio Ape, den 3 hjuliga lastbilen utrustad med taktält. På flaket fanns ett utdragbart kök, markis över så de kunde laga mat och sitta under fast det regnade.
De hade åkt från Uppsala, ej trimmade, Apen gjorde 30 i medvind.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Provade solskyddet, en sida upprullad och en nere

En uppställd markis vid en bil med en tälttak, en sida upprullad och en nere, framför ett rött hus på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir nog bra bara solen står lite högre
 
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
nino nino skrev:
Blir nog bra bara solen står lite högre
Eller när det regnar!!!
Jag vet inte hur många middagar vi ätit gömda under vårt utvikbara taktält i regn, känns som minst hälften dom senaste sommrarna. Det blir rätt mysigt men det gäller att ställa bilen rätt så man hamnar på läsidan.
 
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Eller när det regnar!!!
Jag vet inte hur många middagar vi ätit gömda under vårt utvikbara taktält i regn, känns som minst hälften dom senaste sommrarna. Det blir rätt mysigt men det gäller att ställa bilen rätt så man hamnar på läsidan.
Ja så klart 🙂

Vi kände ifjol att vad 17 gör vi om det regnar en hel dag?
Man kan ju inte sitta i tältet och glo på varandra en hel dag 😄
Nu kan man ju förhoppningsvis sitta som du säger gömda under den.

Tänkte komplettera med sånna skruvar till hund och studsmattefjädrar så det inte är helt stumt om det blåser i
 
Rickard.
Så himla roligt är det kanske inte att sitta även under skydd men det slår att sitta utan, bara tältet blir nog inte lika stort som ditt men bordet rymdes så förutom att äta så ritades det och spelades spel under tak.
Denna bild känns rätt beskrivande av förra året(betydligt blötare än vad det ser ut)😉
Personer sitter under ett tak på en camping, vid ett bord med mat och dryck, nära en bil och campingutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag köpte sånna klena tältskruvar för att ersätta raka tältpinnar men dom var inge bra så nu har jag laddat upp med sånna rejälare som du pratar om och dom verkar vara populära på campingar så dom funkar säkert bättre.
 
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Så himla roligt är det kanske inte att sitta även under skydd men det slår att sitta utan, bara tältet blir nog inte lika stort som ditt men bordet rymdes så förutom att äta så ritades det och spelades spel under tak.
Denna bild känns rätt beskrivande av förra året(betydligt blötare än vad det ser ut)😉
[bild]

Jag köpte sånna klena tältskruvar för att ersätta raka tältpinnar men dom var inge bra så nu har jag laddat upp med sånna rejälare som du pratar om och dom verkar vara populära på campingar så dom funkar säkert bättre.
Ja sånna har jag haft till husvagnen och dom funkar riktigt bra, men i vissa underlag så är dom inte så bra men det känner man fort
 
Vilken kabel ska man använda i den hembyggda powerstation?
Räcker det med 6kvmm, blir inga långa bitar
 
Hittade någon kalkylator och 1.5 skulle räcka enl den.
6 kvadrat är max som man får i regulatorn
 
Riggat upp för att testa så det funkar.

Solpanel på altanrigg med batteri och kablar, mulet väder, genererar 43W, skålar och trädgårdsverktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mulet men ger 43W för tillfället

Solenergicontroller SmartSolar HQ2249VNKK7 visar 43W effekt, 13.50V batterispänning under mulen dag enligt användarapplikationens skärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jw S och 3 till
  • Laddar…
K
Det är nog för att det också reflekteras i skålen och fatet som du kommer upp i 43W..
 
Den är på 100w, flera som skrivit att dom kommit upp i nästan max när dom provat

Får rigga upp tantens spegel när vi är ute för att maxa 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.