29 492 läst ·
348 svar
29k läst
348 svar
Taktält, campervans overlandning
Retur på regulator och beställt en ny Victron 75/15 smartsolar, var hemskt segt att få prova solcellsladdningen 🙂
Nu är det "bara" kylbox kvar att köpa.
Jag vill bygga inredning till skuffen men tanten tyckte det funkade bra ifjol, mycket märkligt brukar vara tvärtom...
Jag som har kaos och hon vill ha ordning och reda 😄
Ska nog smygbygga nåt som går att utöka ifall det får ok
Nu är det "bara" kylbox kvar att köpa.
Jag vill bygga inredning till skuffen men tanten tyckte det funkade bra ifjol, mycket märkligt brukar vara tvärtom...
Jag som har kaos och hon vill ha ordning och reda 😄
Ska nog smygbygga nåt som går att utöka ifall det får ok
Träffade på ett kul ekipage på Gotland för 2 år sen.
Pappa och son som åkte moped, sonen på en vanlig gammal Suzuki K50, pappan på en Piaggio Ape, den 3 hjuliga lastbilen utrustad med taktält. På flaket fanns ett utdragbart kök, markis över så de kunde laga mat och sitta under fast det regnade.
De hade åkt från Uppsala, ej trimmade, Apen gjorde 30 i medvind.
Pappa och son som åkte moped, sonen på en vanlig gammal Suzuki K50, pappan på en Piaggio Ape, den 3 hjuliga lastbilen utrustad med taktält. På flaket fanns ett utdragbart kök, markis över så de kunde laga mat och sitta under fast det regnade.
De hade åkt från Uppsala, ej trimmade, Apen gjorde 30 i medvind.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
Eller när det regnar!!!nino skrev:
Jag vet inte hur många middagar vi ätit gömda under vårt utvikbara taktält i regn, känns som minst hälften dom senaste sommrarna. Det blir rätt mysigt men det gäller att ställa bilen rätt så man hamnar på läsidan.
Redigerat:
Ja så klart 🙂Rickard. skrev:
Vi kände ifjol att vad 17 gör vi om det regnar en hel dag?
Man kan ju inte sitta i tältet och glo på varandra en hel dag 😄
Nu kan man ju förhoppningsvis sitta som du säger gömda under den.
Tänkte komplettera med sånna skruvar till hund och studsmattefjädrar så det inte är helt stumt om det blåser i
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
Så himla roligt är det kanske inte att sitta även under skydd men det slår att sitta utan, bara tältet blir nog inte lika stort som ditt men bordet rymdes så förutom att äta så ritades det och spelades spel under tak.
Denna bild känns rätt beskrivande av förra året(betydligt blötare än vad det ser ut)😉
Jag köpte sånna klena tältskruvar för att ersätta raka tältpinnar men dom var inge bra så nu har jag laddat upp med sånna rejälare som du pratar om och dom verkar vara populära på campingar så dom funkar säkert bättre.
Denna bild känns rätt beskrivande av förra året(betydligt blötare än vad det ser ut)😉
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte sånna klena tältskruvar för att ersätta raka tältpinnar men dom var inge bra så nu har jag laddat upp med sånna rejälare som du pratar om och dom verkar vara populära på campingar så dom funkar säkert bättre.
Redigerat:
Ja sånna har jag haft till husvagnen och dom funkar riktigt bra, men i vissa underlag så är dom inte så bra men det känner man fortRickard. skrev:
Så himla roligt är det kanske inte att sitta även under skydd men det slår att sitta utan, bara tältet blir nog inte lika stort som ditt men bordet rymdes så förutom att äta så ritades det och spelades spel under tak.
Denna bild känns rätt beskrivande av förra året(betydligt blötare än vad det ser ut)😉
[bild]
Jag köpte sånna klena tältskruvar för att ersätta raka tältpinnar men dom var inge bra så nu har jag laddat upp med sånna rejälare som du pratar om och dom verkar vara populära på campingar så dom funkar säkert bättre.




