Helgpysslet blev att isolera och klä in skåpet.
Värmaren monterad, bara elen kvar och provkörning. Interiör av skåpbil isolerad med filtad matta och monterad uppvärmningsenhet, med träpaneler och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilllen och 5 till
  • Laddar…
Värmaren, 8 kw, provad, det tog 5 min att värma upp skåpet från 8 grader 😲
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Beställde en Victron 75/15 men hade lite bråttom... Den jag köpte hade ingen blåtand som man tydligen måste ha för att kunna ställa in för lifepo4 batterier ☹️
Fanns kabel att köpa för 400 eller nåt och den regulatorn med blåtand var typ 100:- dyrare

Får testa Amazon retur, den skickas med den men säljs av nåt annat företag.
 
Äntligen dax för montering 🙂

Bil parkerad på gräsmatta med förtält eller markis monterad på takräcket, i bakgrunden syns två hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bil med utfälld taktält på gräsmatta under klarblå himmel, redo för test hos barnbarnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska åka till barnbarnen ett 10tal mil bort och prova förtältet/markisen, få se om största våga sova i det 🙂 bara 2år så lite tveksamt kanske
 
  • Gilla
Jw S och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Äntligen dax för montering 🙂

[bild]

[bild]

Ska åka till barnbarnen ett 10tal mil bort och prova förtältet/markisen, få se om största våga sova i det 🙂 bara 2år så lite tveksamt kanske
Min 3-åring har sovit där sen han var en bebis, så inga problem.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Min 3-åring har sovit där sen han var en bebis, så inga problem.
Nej men det är nog enklare när man drar med dom direkt då vet dom inget annat 😄
Ska så klart göra ett försök
 
nino nino skrev:
Nej men det är nog enklare när man drar med dom direkt då vet dom inget annat 😄
Ska så klart göra ett försök
Svårast är nog vuxna som begränsar, bara att testa och göra det mysig :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Svårast är nog vuxna som begränsar, bara att testa och göra det mysig :)
Ja det är nog helt sant
 
nino nino skrev:
Ja det är nog helt sant
Inte alla som trodde att min brorson när han var 7 skulle palla med att cykla med mig på Öland, men man kan ju bara misslyckas. https://vimeo.com/26125277
Bara att ta det i den takt och nivå så barnet både får utmaning och har kul.
 
  • Gilla
  • Älska
Lilllen och 3 till
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Inte alla som trodde att min brorson när han var 7 skulle palla med att cykla med mig på Öland, men man kan ju bara misslyckas. [media]
Bara att ta det i den takt och nivå så barnet både får utmaning och har kul.
Jag har föreslagit att göra en liknande resa för mina brorsöner men dom är tonåringar så du kan ju gissa hur pepp dom var på't 😂 Är ändå lite avis, ser ut ha varit riktigt mysigt.
 
B Bästerortarn skrev:
Jag har föreslagit att göra en liknande resa för mina brorsöner men dom är tonåringar så du kan ju gissa hur pepp dom var på't 😂 Är ändå lite avis, ser ut ha varit riktigt mysigt.
Alltid svårt i tonåren, lättare innan de kommer in i den 😅. Men för honom var det spännande då vi gjorde det mellan mina längre cykelresor i Afrika.

Presenter finns för tillfället och minnen består. Att bygga minnen som varar resten av livet behöver inte vara dyra eller komplicerade men tar tid och energi. Dock är belöningen stor 🥰.

Så tjata på tonåringarna 😅.
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
N Nilsson i Boda skrev:
Ute i Europa så har jag provat på [länk]
Ja den använde vi i somras, hittade en ganska mysigt camping/ställplats långt ute på vischan en timme söder om Hamburg, tyvärr blåste det järnet när vi var där men fanns bryggor och grejer att hyra.
Sen blev det på en äng brevid en fotbollsplan strax utanför Dresden, men fin sjö med sandstrand precis brevid
 
Vår första resa med campingbilen går till Gotland på 1a maj, ska vara där i 5 dagar, då får man lite erfarenhet vad som saknas eller inte funkar. Har flera bekanta runt ön om det krisar.
Vi drömmer lite om att ta Norska kusten runt senare i sommar.
Jag har ju byggt ihopfällbart, vill mopparna med så får även de plats 🙂
Interiören av en campingbil med en ihopfällbar säng och mörka gardiner vid fönstren, redo för en resa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två mopeder säkrade med remmar i bakre delen av en ombyggd campingbil med träpaneler på sidorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.