AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
@JohanLun eller ta SS Mariefred till Mariefred, där kan man cykla runt och titta på historia från malmbtrytning
inte direkt norrort

Gren-spis eller vad man ska kalla den. Spis för twigs och annat på marken som man får ta enligt allemansrätten är ju mysig men svårt laga mat för fyra.

Man får steka ett kökstycke i taget och mellan varje mata med mer grenar och sedan vänta tills flammorna lagt sig.

IMG20260729183411.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG20260729184040.jpg
Skapa konto

Edit: perfekt för korv dock
IMG_20260730_122949.jpg
Skapa konto

• Gilla
nino
  • Laddar…
Brandalsund är nog rätt bra att tält campa i som ett första försök

Dax att skörda, nu börjar jag närma mig kritisk nivå, kommer nog ha 18-19% kvar imorgon bitti.

Snapchat-1781663990.jpg
Skapa konto

Förhoppningsvis stämmer vädret så det är sol hela dagen imorgon då ska det nog gå.

Gjorde en adapter från gx till Andersson, men förmodligen används även pin3 så laddaren börjar inte mata i.
Pin3 jordar eller skickar 1-12v (misstänker jag) från batteriet till laddaren för att den ska hoppa igång, har med multimeter så kan kanske klura ut det imorgon

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Dax att skörda, nu börjar jag närma mig kritisk nivå, kommer nog ha 18-19% kvar imorgon bitti.

[bild]

Förhoppningsvis stämmer vädret så det är sol hela dagen imorgon då ska det nog gå.

Gjorde en adapter från gx till Andersson, men förmodligen används även pin3 så laddaren börjar inte mata i.
Pin3 jordar eller skickar 1-12v (misstänker jag) från batteriet till laddaren för att den ska hoppa igång, har med multimeter så kan kanske klura ut det imorgon
Battery anxiety :)
Min kyl dog runt 5 inatt. Men 9 i morse så låg tempen bara på 10 grader så det var ju hyffsat. Den hoppade iaf igång direkt när jag flyttade solpanelen till direkt solljus. Lyckades samla till 55 procent inklusive hemresa. Så hade inte klarat mig länge till på denna skuggiga plats :)

Kom hem vid 17 ca och strax efter 18 hade jag fått till 95 procent på vår soliga tomt. Så var man tältar spelar absolut om man kommer ha kylda varor eller inte 😅

Btw så min ecoflow battery procent strula låg på 30 procent sedan dropp till 7 procent. Så cyklar batteriet upp till 100 och sedan ner till 60 förvaring och hoppas BMS kalibrerar sig av det

IMG20260730231720.jpg
Skapa konto

J JohanLun skrev:
Man kan greja ett par dar med att leja in en kattvakt, men längre än så funkar inte.
Att du inte har turen att ha en kattvakt där det fungerar betyder inte att det är en generell sanning. Vi har våra katter hos kattvakten många veckor i sträck och det fungerar utmärkt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.