38 547 läst ·
543 svar
39k läst
543 svar
Taktält, campervans overlandning
riktig sosse semesterAndersMalmgren skrev:
Jag kör bara cykelcamping.
Jag har en sambo sedan många år som är före detta elitidrottare 🤣
[bild]
Nästa år när jag förhoppningsvis är läkt kommer vi dela lite mer mer på bördan.
Jag körde min elcykel med dessa två 27l panniers (Mycket nöjd med den, bättre än min dubbelt så dyra Topeak som jag pendlar med)
[länk]
Sedan detta släp för QR nav
[länk]
I vagnen har vi kört alla påsar, allså tält, sovsäckar, luftmadrasser, stolar och bord samt solpanel och kyl.
Och I väskorna kök och kläder och övrigt.
Men nästa år köper vi 2 väskor till som äldsta grabben får kånka på, så vi kan avlasta vagnen, den är för tungt även för en fd elitidrottare 🤣
Kan tipsa lite om inköp ln du vill.
Edit: grabbarna hade varsin av denna i den vattentäta versionen. Mycket nöjd med dom också. Bra kvalitet.
[länk]
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Tror du inte underskattar vissa campare och drar alla över en kam. Har flera vänner som har Morelo husbilar och liknande. Dessa campar både fritt och på camping. Använder dessa på vid cross och skoteraktivireter och åker utomlands. Dom har både hus, sommarstugor, vinterhus osv. Husbilarna kostar mellan 6-10miljoner och äter absolut inte flintastek. Och är absolut inte något unikum att ha bilar/husvagnar för 2-3 upp till 10miljoner på en camping.
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Proletärer med pengarA atomlab skrev:Tror du inte underskattar vissa campare och drar alla över en kam. Har flera vänner som har Morelo husbilar och liknande. Dessa campar både fritt och på camping. Använder dessa på vid cross och skoteraktivireter och åker utomlands. Dom har både hus, sommarstugor, vinterhus osv. Husbilarna kostar mellan 6-10miljoner och äter absolut inte flintastek. Och är absolut inte något unikum att ha bilar/husvagnar för 2-3 upp till 10miljoner på en camping.
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Du äger väl ingen fastighet med eget vattenområde, eller ens nån sjötomt..AndersMalmgren skrev:
Det är gott att äga vad man ser omkring sig om man vill påverka vad som sker eller om man bara vill låta ungarna leka med motoriserade leksaker.
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Vi ägen ju vattnet framför tomten men man får köra motorbåt enligt allemansrätten.F fribygg skrev:
”Vår” Får väl vara glad att du får låna mamma och pappas eller om det är svärföräldrarnas ställe utan motprestation.
En vattenskoter kostar 150k och en båt får man för 50. Knappast nyrika. Låter mer som föräldrarna har sommaställen på det stället man som rik åker till för att leka av sig för att inte störa där man själv bor. Myggvikar brukar vara bra att leka runt i.
Även om camping är charmigt på många sätt så du är nog rätt ensam om att kalla fricamping med cykel som klassfullt. Hur många adliga eller gammelrika tror du gör det i nackareservatet?
Tror faktiskt att en gammal storebro eller liknande i mahogny skulle passa dig bra. Kan man alltid ligga på bra egna ställen och man har allt med sig. Vi låg aldrig i hamnar då när vi hade båt som sommarställe. Bryggplatsen har du ju redan att låna.
En vattenskoter kostar 150k och en båt får man för 50. Knappast nyrika. Låter mer som föräldrarna har sommaställen på det stället man som rik åker till för att leka av sig för att inte störa där man själv bor. Myggvikar brukar vara bra att leka runt i.
Även om camping är charmigt på många sätt så du är nog rätt ensam om att kalla fricamping med cykel som klassfullt. Hur många adliga eller gammelrika tror du gör det i nackareservatet?
Tror faktiskt att en gammal storebro eller liknande i mahogny skulle passa dig bra. Kan man alltid ligga på bra egna ställen och man har allt med sig. Vi låg aldrig i hamnar då när vi hade båt som sommarställe. Bryggplatsen har du ju redan att låna.
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg