29 798 läst ·
357 svar
30k läst
357 svar
Taktält, campervans overlandning
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Jo men det måste vara ett större primuskök, alla små för cykel och hiking kör Lindal. Men eftersom det finns olika så undrar man ju varför inte butikerna och tillverkarna kan ange vad för anslutning de kör. Själv vill jag ha en som går direkt från det ena till det andra. Proxy-adapter känns som nödlösningClasseClas skrev:
Ja jag skulle ju vilja ha en 2kg "campingflaska" sen skruva fire maple köket direkt på och kunna köra murrikkan via den också men det var inte helt lätt....
Då skulle jag kunna lämna pc5 hemma men ändå klara mig
Ev köpa någon adapter så man kan fylla i södra Europa
Då skulle jag kunna lämna pc5 hemma men ändå klara mig
Ev köpa någon adapter så man kan fylla i södra Europa
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Bra väder idag så testade min AliExpress 50W panel. Helt okej för 450 kronor
Tror för kortare utflykter kan man skita i att konka på 100Wattaren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tror för kortare utflykter kan man skita i att konka på 100Wattaren
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Ca 0.4 ggr output när den ligger platt på marken. Så den kommer vara på cykelvagnen. När man kommer fram är det ju ofta sent. Men man kan lämna den i optimal positionen för morgonsolen så den börjar genera direkt på morgonen
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Testade att underhållsladda min power station som ska laddas till 100 sedan förvaras på 60 procent
Satte min testlast på 100W
288Wh x 0.4 = 115.2W eller 69 minuter på 100W. Satte cutoff på 1 timme och då var det 4 procent kvar och sedan de sista 9 minuterna. Stängde av den på 60 procent och då hade den gått 1:06:47 hyffsat nära 69 minuter ändå.
Man kan se här att min testlast drog 111Wh av de 115Wh. Hyffsat bra spec på ecoflowen får man säga
Satte min testlast på 100W
288Wh x 0.4 = 115.2W eller 69 minuter på 100W. Satte cutoff på 1 timme och då var det 4 procent kvar och sedan de sista 9 minuterna. Stängde av den på 60 procent och då hade den gått 1:06:47 hyffsat nära 69 minuter ändå.
Logga in
Skapa konto
Man kan se här att min testlast drog 111Wh av de 115Wh. Hyffsat bra spec på ecoflowen får man säga
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Äntligen fick jag ihop laddaren, gjorde en adapter med gx16 hane till grå Andersson.
(Har spräckt kamera linserna på mobilen så därför är det dåliga kort)
Nu ska man väl kunna klara sig bara jag får i dcdc laddaren också.
Då blir det dcdc när man åker, fricamp eller campingplats utan el så kör man solpanelen som stödladdning och vanliga laddaren när man har tillgång till el.
I somras hade jag lite problem med laddning då jag fick plocka fram batterilådan och plocka ur batteriet och sen ladda.
Nu ska jag kunna dra ut dcdc och plugga i vanliga laddaren i grå Anderson och gul Andersson från solpanel när jag står still, lite osäker om jag kan köra båda samtidigt...
Logga in
Skapa konto
(Har spräckt kamera linserna på mobilen så därför är det dåliga kort)
Nu ska man väl kunna klara sig bara jag får i dcdc laddaren också.
Då blir det dcdc när man åker, fricamp eller campingplats utan el så kör man solpanelen som stödladdning och vanliga laddaren när man har tillgång till el.
I somras hade jag lite problem med laddning då jag fick plocka fram batterilådan och plocka ur batteriet och sen ladda.
Nu ska jag kunna dra ut dcdc och plugga i vanliga laddaren i grå Anderson och gul Andersson från solpanel när jag står still, lite osäker om jag kan köra båda samtidigt...