nino nino skrev:
Kanske är så, hittade inget vid en snabb sökning
Hade ju varit smidigt med bara en pc5 och inte den plus 2 olika modeller av småflaskor, men å andra sidan tar det inte jättemycket plats
Denna då? Skulle dock sätta en regulator mellan din PC5 tub och denna

https://beredskapsfabriken.se/produ...OoabI7YdV5EukPnZmXLRS2lv7hHY8EY1i0aQ4WS8toN5q

Eller denna, anta de menar lindal med campingflaskor

https://www.gasolproffsen.se/produk...ed mutter som,alla flaskor med POL-anslutning.


Eller denna, men vet inte om det är POL på tubsidan. Dock verkar det vara lindal hane på andra sidan allså samma som på en 230 grams flaska


https://www.amazon.se/MAGT-Hushålls...17111690859&psc=1&language=sv_SE&gad_source=1
 
Redigerat:
Kändes som det blev för mycket bök med det där, kanske nästa år.

Har saknat gps och handsfree i bilen så köpte en eftermarknads stereo med vad jag tror är det mesta...
Vet inte riktigt hur det funkar om man måste ha mobilen som hotspot och koppla upp stereon till den

Aftermarknads stereo för bilar med Android, pekskärm, GPS, WiFi och bakkamera, produktbild med stereo och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så kanske man kan hitta rätt med bilen 😄
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har du en länk till den? Orkar inte leta bakåt i tråden för att kanske hitta rätt...
Jag lånade en Agilent U1252A av pappa och testade volten och strömmen. Och den är 0,16% off. Väldigt bra för en kinagrej för några hundralappar. Man kan den mäta kapacitet med väldigt hög precision
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Jobbar vidare med min "powerstation"
Har köpt smågrejer, kabel kabelskor krympslang säkringshållare osv osv för säkert 1500

Trälåda med kablage och olika kontakter för ett DIY energisystem, inklusive röda och svarta kablar, med säkringar och Anderson-kontakter monterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Olikfärgade Anderson kontakter, gul för solpanel, röd för 12v ut (för belysning, laddning och kylen i bilen och hela husvagnen när den används i den) grå är 12v in (laddning) från antingen dcdc vid körning eller via laddaren som följde med batteriet.

Laddaren hade en gx16 som skruvades in i batteriet, köpte en hona med kabelfäste så blir en "adapter" med gx16 i ena och grå Anderson i andra.

Laddaren får inte plats i lådan så den måste.plockas lös från bilen och tas med till husvagnen men det är nog inga större problem

Edit
Måste man ha en huvudbrytare?
Den måste placeras utanpå lådan så den sticker ut 5-7cm, sitter ju en säkring nästan direkt på batteriet...
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
140W USB-C doppvärmare tillverkad. Tänkte man kan använda den för att få upp vattnet i dushhinken några grader

En USB-C doppvärmare med 140W ansluten till ett uttag. Värmare placerad i en kastrull för uppvärmning av vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vad är det för värmare?
 
ClasseClas
nino nino skrev:
Finns det adapter från pc5 istället för små 450-500g ?
Brukar ha med Muurikkan och en pc5, sen en jetboil 450-500g och en gasolplatta med 227g
Hade varit skönt att ha en stor flaska bara, gärna med en split så man kan ha flera igång
Jag köpte en sån här för att koppla P11-tuben till Primusköket,
https://www.gasip.se/collections/p-flaska/products/adapter-pol-m-14-x-1-5-vinklad-med-o-ring
Kolla runt så kan du nog knåpa ihop en koppling med några adaptrar.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag köpte en sån här för att koppla P11-tuben till Primusköket,
[länk]
Kolla runt så kan du nog knåpa ihop en koppling med några adaptrar.
Ok då kör du köket direkt på där sen?
 
ClasseClas
nino nino skrev:
Ok då kör du köket direkt på där sen?
Precis, jag har ju en ventil i slangkopplingen till Primusköket utöver kranarna till brännarna så det går bra att reglera flödet.

Annars kan man alltid montera en 30 mbar regulator före adaptern med skruvkoppling istf slangkoppling och bygga ihop ett paket.
https://www.gasip.se/collections/p-flaska/products/regulator-30-mbar-p-o-l-g-1-4v
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har en fire maple, den borde man väl kunna köra direkt på pc5 ? Fast då ska man ju ha en vinklad iof...

Funderar på att byta pc5 mot en 2kg
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Precis, jag har ju en ventil i slangkopplingen till Primusköket utöver kranarna till brännarna så det går bra att reglera flödet.

Annars kan man alltid montera en 30 mbar regulator före adaptern med skruvkoppling istf slangkoppling och bygga ihop ett paket.
[länk]
Svensk campinganslutning är det lindal det? Varför beskriver inte butikerna bättre :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svensk campinganslutning är det lindal det? Varför beskriver inte butikerna bättre :)
Pratade med en av dom här som säljer gasol och tillbehör och på henne lät det som att primus mfl har en typ och min kan ha lite annan stigning på gängen så dom kunde inte garantera att primus passade ? Låter ytterst märkligt tycker jag
 
nino nino skrev:
Pratade med en av dom här som säljer gasol och tillbehör och på henne lät det som att primus mfl har en typ och min kan ha lite annan stigning på gängen så dom kunde inte garantera att primus passade ? Låter ytterst märkligt tycker jag
Vad jag vet ska alla lindal-kök passa på lindal-behållare.

Allså denna typ av koppling
Gasbehållare från Primus för småkök, med lindal-anslutning markerad med röd cirkel. Kapacitet 230 g, för propan/butanblandning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla småkök för gas kör ju dessa
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
ClasseClas
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad jag vet ska alla lindal-kök passa på lindal-behållare.

Allså denna typ av koppling
[bild]

Alla småkök för gas kör ju dessa
Engångsflaskor med gängor har 7/16"-gänga.
Kolla här för info om adaptrar.

Bra info här om snabbkopplingar för gasol.

I mitt fall med primuskök som använder blåa campingfaskor (ej engångs) så är anslutningsgängan M14x1.5, som ju är grövre än hjulskruvarna till bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.