29 608 läst ·
352 svar
30k läst
352 svar
Taktält, campervans overlandning
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Denna då? Skulle dock sätta en regulator mellan din PC5 tub och dennanino skrev:
https://beredskapsfabriken.se/produ...OoabI7YdV5EukPnZmXLRS2lv7hHY8EY1i0aQ4WS8toN5q
Eller denna, anta de menar lindal med campingflaskor
https://www.gasolproffsen.se/produk...ed mutter som,alla flaskor med POL-anslutning.
Eller denna, men vet inte om det är POL på tubsidan. Dock verkar det vara lindal hane på andra sidan allså samma som på en 230 grams flaska
https://www.amazon.se/MAGT-Hushålls...17111690859&psc=1&language=sv_SE&gad_source=1
Redigerat:
Kändes som det blev för mycket bök med det där, kanske nästa år.
Har saknat gps och handsfree i bilen så köpte en eftermarknads stereo med vad jag tror är det mesta...
Vet inte riktigt hur det funkar om man måste ha mobilen som hotspot och koppla upp stereon till den
Så kanske man kan hitta rätt med bilen 😄
Har saknat gps och handsfree i bilen så köpte en eftermarknads stereo med vad jag tror är det mesta...
Vet inte riktigt hur det funkar om man måste ha mobilen som hotspot och koppla upp stereon till den
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så kanske man kan hitta rätt med bilen 😄
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Jobbar vidare med min "powerstation"
Har köpt smågrejer, kabel kabelskor krympslang säkringshållare osv osv för säkert 1500
Olikfärgade Anderson kontakter, gul för solpanel, röd för 12v ut (för belysning, laddning och kylen i bilen och hela husvagnen när den används i den) grå är 12v in (laddning) från antingen dcdc vid körning eller via laddaren som följde med batteriet.
Laddaren hade en gx16 som skruvades in i batteriet, köpte en hona med kabelfäste så blir en "adapter" med gx16 i ena och grå Anderson i andra.
Laddaren får inte plats i lådan så den måste.plockas lös från bilen och tas med till husvagnen men det är nog inga större problem
Edit
Måste man ha en huvudbrytare?
Den måste placeras utanpå lådan så den sticker ut 5-7cm, sitter ju en säkring nästan direkt på batteriet...
Har köpt smågrejer, kabel kabelskor krympslang säkringshållare osv osv för säkert 1500
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Olikfärgade Anderson kontakter, gul för solpanel, röd för 12v ut (för belysning, laddning och kylen i bilen och hela husvagnen när den används i den) grå är 12v in (laddning) från antingen dcdc vid körning eller via laddaren som följde med batteriet.
Laddaren hade en gx16 som skruvades in i batteriet, köpte en hona med kabelfäste så blir en "adapter" med gx16 i ena och grå Anderson i andra.
Laddaren får inte plats i lådan så den måste.plockas lös från bilen och tas med till husvagnen men det är nog inga större problem
Edit
Måste man ha en huvudbrytare?
Den måste placeras utanpå lådan så den sticker ut 5-7cm, sitter ju en säkring nästan direkt på batteriet...
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Det är denna 24V 100W men kör den med PD 3.1 28V så blir snarare 140W får se hur länge den håller på övervolt.nino skrev:
https://www.aliexpress.com/item/1005008345433727.html
Du skulle kunna bygga en liten varmvatten beredare med 48V@300W
Jag köpte en sån här för att koppla P11-tuben till Primusköket,nino skrev:
https://www.gasip.se/collections/p-flaska/products/adapter-pol-m-14-x-1-5-vinklad-med-o-ring
Kolla runt så kan du nog knåpa ihop en koppling med några adaptrar.
Precis, jag har ju en ventil i slangkopplingen till Primusköket utöver kranarna till brännarna så det går bra att reglera flödet.nino skrev:
Annars kan man alltid montera en 30 mbar regulator före adaptern med skruvkoppling istf slangkoppling och bygga ihop ett paket.
https://www.gasip.se/collections/p-flaska/products/regulator-30-mbar-p-o-l-g-1-4v
Produkter som diskuteras: "slangkopplingen"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 265 inlägg
Svensk campinganslutning är det lindal det? Varför beskriver inte butikerna bättreClasseClas skrev:
Pratade med en av dom här som säljer gasol och tillbehör och på henne lät det som att primus mfl har en typ och min kan ha lite annan stigning på gängen så dom kunde inte garantera att primus passade ? Låter ytterst märkligt tycker jagAndersMalmgren skrev:
Engångsflaskor med gängor har 7/16"-gänga.AndersMalmgren skrev:
Kolla här för info om adaptrar.
Bra info här om snabbkopplingar för gasol.
I mitt fall med primuskök som använder blåa campingfaskor (ej engångs) så är anslutningsgängan M14x1.5, som ju är grövre än hjulskruvarna till bilen.


