24 914 läst ·
281 svar
25k läst
281 svar
Taktält, campervans overlandning
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Beställt kinestälten nu blir intressant. Men internet är ju enigt att det är bra skit
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Planeringen av nästa års trip fortsätter.
När man bara har 9 liter i kylen så måste man optimera. En grej jag tänker är att hälla över vätska från bulkiga förpackningar till något mindre. Tex för mjölk.
Tänker mig mjuka förpackningar som formar sig efter resten av innehållet i kylen, Men hittar inget direkt bra.
Hittar dessa
https://www.promotionalgifts.eu/gates---foldable-water-bottle.html?pid=9134
Har ni annat tips?
När man bara har 9 liter i kylen så måste man optimera. En grej jag tänker är att hälla över vätska från bulkiga förpackningar till något mindre. Tex för mjölk.
Tänker mig mjuka förpackningar som formar sig efter resten av innehållet i kylen, Men hittar inget direkt bra.
Hittar dessa
https://www.promotionalgifts.eu/gates---foldable-water-bottle.html?pid=9134
Har ni annat tips?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Dock skulle den typen av plastpåse vara grym om den fanns på 500ml och livsmedelsklassad. Men inte hittat.
Den jag länka är godkänd för dricksvatten. Dock inte mjölkprodukter. Men gissar det är för de vill gardera sig mot att folk använder den flera gånger och inte städar ur den. Jag tänker ju använda den Max för 2 till 3 refills och sedan slänga.
Den jag länka är godkänd för dricksvatten. Dock inte mjölkprodukter. Men gissar det är för de vill gardera sig mot att folk använder den flera gånger och inte städar ur den. Jag tänker ju använda den Max för 2 till 3 refills och sedan slänga.
Redigerat:
Anser jag att den duger för vatten skulle jag inte tveka ett ögonblick att använda den för mjölk(produkter). Inte skrivet utifrån min avhandling om mjölkprodukters påverkan på plaster utan enbart utifrån min känsla. 😂AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 402 inlägg
jag tycker att typ mjölk, (jag gissar att ungarna vill ha med flingor) som kostar några kronor, köper man färsk typ varje eller varannan dag, men jag skulle inte spara 2dl om jag har ont om plats. jag skulle räkna med att handla varje em/kväll och se till att hålla ner vad jag måste kyla. annars använder jag gärna mindre petflaskor, typ från juice eller vatten om det är ngt jag måste ha med. men jag försöker hålla mig till sånt som klarar sig utan kyla.AndersMalmgren skrev:
Planeringen av nästa års trip fortsätter.
Hittar dessa
[länk]
Har ni annat tips?
annars får ungarna äta ägg, samt smörgås med mjukost... då klarar du dig utan kyla
jag tror även att det är bra om luft kan cirkulera i kylen, så du kan nog inte räkna med att fylla den till 100%
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Tanken är dock att vi ska kunna vara borta från tätort i 2 till 3 dagar utan behöva resupply. Målet är att kunna laga samma nivå av mat som hemmaP Peter_Bromma skrev:jag tycker att typ mjölk, (jag gissar att ungarna vill ha med flingor) som kostar några kronor, köper man färsk typ varje eller varannan dag, men jag skulle inte spara 2dl om jag har ont om plats. jag skulle räkna med att handla varje em/kväll och se till att hålla ner vad jag måste kyla. annars använder jag gärna mindre petflaskor, typ från juice eller vatten om det är ngt jag måste ha med. men jag försöker hålla mig till sånt som klarar sig utan kyla.
annars får ungarna äta ägg, samt smörgås med mjukost... då klarar du dig utan kyla
jag tror även att det är bra om luft kan cirkulera i kylen, så du kan nog inte räkna med att fylla den till 100%