nino nino skrev:
Ok, ja jag kan ju koppla ur den nu men då är det full laddat, ska iväg en sväng i sept så då får det kanske stå efter den användningen så är väl batteriet 40-60%
Sen blir det väl förhoppningsvis nån sväng i vinter men då får man väl ladda i innan man åker sen låta det vara

Såhär står det i manualen till det batteriet jag ska köpa

Manualtext om batterivård, rekommenderar att ladda fullt var 3-6:e månad oavsett användning och att undvika djupurladdning under längre perioder.

• Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok, ja jag kan ju koppla ur den nu men då är det full laddat, ska iväg en sväng i sept så då får det kanske stå efter den användningen så är väl batteriet 40-60%
Sen blir det väl förhoppningsvis nån sväng i vinter men då får man väl ladda i innan man åker sen låta det vara
Ignorera förra bilden den var fel. Denna gäller 60 procent ska den ligga på

Instruktioner för lagring och rengöring av en enhet, inklusive batteriunderhåll och miljöförhållanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men kolla din manual lär ha liknande sektion

Jag har väl slängt den men det verkar vara runt 50% +-10-20% som man ska lagra batteriet

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag har väl slängt den men det verkar vara runt 50% +-10-20% som man ska lagra batteriet
Tror det viktiga är att man laddar den till 100 så BMS får balansera

Beställt kinestälten nu blir intressant. Men internet är ju enigt att det är bra skit

• Gilla
nino
  • Laddar…
Planeringen av nästa års trip fortsätter.
När man bara har 9 liter i kylen så måste man optimera. En grej jag tänker är att hälla över vätska från bulkiga förpackningar till något mindre. Tex för mjölk.
Tänker mig mjuka förpackningar som formar sig efter resten av innehållet i kylen, Men hittar inget direkt bra.

Hittar dessa

https://www.promotionalgifts.eu/gates---foldable-water-bottle.html?pid=9134

Har ni annat tips?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har ni annat tips?
Om äckelsmaken går att tvätta bort kan du ju snåla och återanvända en sån här: 😱😂

En treliters påse med Kemetyl T Spolarvätska för bil, färdigblandad och blå i färgen.
Skapa konto

Blickarna från omgivningen är väl värt en del? 🙃😇

• Haha
breakman och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om äckelsmaken går att tvätta bort kan du ju snåla och återanvända en sån här: 😱😂

[bild]

haha tror inte den där är ratad för livsmedel :P

K
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]

Vadå äckelsmak?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Dock skulle den typen av plastpåse vara grym om den fanns på 500ml och livsmedelsklassad. Men inte hittat.

Den jag länka är godkänd för dricksvatten. Dock inte mjölkprodukter. Men gissar det är för de vill gardera sig mot att folk använder den flera gånger och inte städar ur den. Jag tänker ju använda den Max för 2 till 3 refills och sedan slänga.

Redigerat:
Den jag länka är godkänd för dricksvatten. Dock inte mjölkprodukter.
Anser jag att den duger för vatten skulle jag inte tveka ett ögonblick att använda den för mjölk(produkter). Inte skrivet utifrån min avhandling om mjölkprodukters påverkan på plaster utan enbart utifrån min känsla. 😂

Alfredo Alfredo skrev:
Anser jag att den duger för vatten skulle jag inte tveka ett ögonblick att använda den för mjölk(produkter). Inte skrivet utifrån min avhandling om mjölkprodukters påverkan på plaster utan enbart utifrån min känsla. 😂
Absolut de friskriver sig bara från dålig rengöring.

Tror ni det gick bra med kinakylen.. :D

Nej, de cancelrade ordern. Och skrev att det var jag som gjort det 😆

Avbruten beställning av Alpicool C9PT Black Mini Car Fridge hos Alpicool EU Store, betalning återbetald.
Skapa konto

• Arg
Alfredo
  • Laddar…
Planeringen av nästa års trip fortsätter.
När man bara har 9 liter i kylen så måste man optimera. En grej jag tänker är att hälla över vätska från bulkiga förpackningar till något mindre. Tex för mjölk.
Tänker mig mjuka förpackningar som formar sig efter resten av innehållet i kylen, Men hittar inget direkt bra.

Hittar dessa

[länk]

Har ni annat tips?
jag tycker att typ mjölk, (jag gissar att ungarna vill ha med flingor) som kostar några kronor, köper man färsk typ varje eller varannan dag, men jag skulle inte spara 2dl om jag har ont om plats. jag skulle räkna med att handla varje em/kväll och se till att hålla ner vad jag måste kyla. annars använder jag gärna mindre petflaskor, typ från juice eller vatten om det är ngt jag måste ha med. men jag försöker hålla mig till sånt som klarar sig utan kyla.
annars får ungarna äta ägg, samt smörgås med mjukost... då klarar du dig utan kyla
jag tror även att det är bra om luft kan cirkulera i kylen, så du kan nog inte räkna med att fylla den till 100%

P Peter_Bromma skrev:
jag tycker att typ mjölk, (jag gissar att ungarna vill ha med flingor) som kostar några kronor, köper man färsk typ varje eller varannan dag, men jag skulle inte spara 2dl om jag har ont om plats. jag skulle räkna med att handla varje em/kväll och se till att hålla ner vad jag måste kyla. annars använder jag gärna mindre petflaskor, typ från juice eller vatten om det är ngt jag måste ha med. men jag försöker hålla mig till sånt som klarar sig utan kyla.
annars får ungarna äta ägg, samt smörgås med mjukost... då klarar du dig utan kyla
jag tror även att det är bra om luft kan cirkulera i kylen, så du kan nog inte räkna med att fylla den till 100%
Tanken är dock att vi ska kunna vara borta från tätort i 2 till 3 dagar utan behöva resupply. Målet är att kunna laga samma nivå av mat som hemma

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.