Nä den är lite mastig. Fick intrycket ni skulle campa på ställen man kommer med bilen i anslutning. Lär iof inte heller konka champagne flaskor. Såg en grej där man iaf kunde suga ut innehållet från en flaska ner i en plastpåse utan att bryta korken. Då kan man iaf få med sig värdigt vin.

Bara projektorn som saknas snart

A atomlab skrev:
Nä den är lite mastig. Fick intrycket ni skulle campa på ställen man kommer med bilen i anslutning. Lär iof inte heller konka champagne flaskor. Såg en grej där man iaf kunde suga ut innehållet från en flaska ner i en plastpåse utan att bryta korken. Då kan man iaf få med sig värdigt vin.

Bara projektorn som saknas snart
Kylen och powerstation kommer användas vi cykling med trailer. :)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sambons julklapp så hon kanske kan acceptera mitt vildmarksäventyr 😂

[länk]
Fått hem den ännu? Även köpt mjölkskummaren?

A atomlab skrev:
Fått hem den ännu? Även köpt mjölkskummaren?
Nej inte ens beställt men ska köpa den till henne. Visade den mest på kul för henne men hon blev såld. :)

Har de mjölkskummare också? Missat helt. Hade ju varit coolt med en som kör med ånga som en riktig maskin men lär dra för mycket ström

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi köpte en sån här för att koka vatten på, funkar riktigt bra

Matlagningssystem Fire-Maple Star X3 0.8L med grön kokkärl och brännare, avsett för att koka vatten och matlagning utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vi köpte en sån här för att koka vatten på, funkar riktigt bra

[bild]
Jag har tittat på jetboil och de andra ultrakompakta. Men de är för små för lite mer avancerad matlagning som vi ska göra. Så blir en Primus essential 2.3l single pot. 800 gram.

Bra balans mellan funktion och vikt

https://primusequipment.com/products/essential-stove-set-1x2-3l-w-pan

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Har ju gått all in på kinatält och kyl kan lika gärna fortsätta.

Har i alla år lånat farsans gamla Haglöfs cykelväskor. Men dessa börjar bli lite slitna efter runt 30 år användande.

Det roliga är att väskor med sidofickor för vatten osv verkar inte lika vanligt längre. Hitttade dessa från kina som både är lätta och har nät man kan fästa saker i.

https://rockbrosbike.de/collections...serdichte-transporttaschen-mit-netztasche-27l

Provar en annan bil till taktältet, en bekant har en Berlingo med baksäte (heter dom kombi tro?)
Känns som en helt ok bil faktiskt, låter inte så värst mycket invändigt trots att tältet är på.

Finns lite mer lastutrymme än i V60, möjlighet att sova inne i bilen.
Nackdelen, lite dyrare i skatt än Kian jag har nu, fransos...

Silverfärgad Citroën Berlingo med taktält parkerad på en asfalterad väg, omgiven av grönska och vy mot vatten.
Skapa konto

Men överlag ganska positivt överraskad

Någon som har erfarenhet av Citroen och Berlingo?

Fick hem min power station för några dagar sedan och testat lite. Verkar som kylen kommer gå köra ca 47 timmar utan tillgång till sol. Det är ju helt ok tycker jag.

Bärbar batterigenerator med digital display, visar 99 timmar driftstid och 60% batterikapacitet kvar. Används för att driva en kyl utan solenergi.
Skapa konto

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Hej.
Jösses, hur kunde jag missa den här tråden?
Här är iaf mitt bidrag med min folkabuss med en massa smarta lösningar för att kunna bo riktigt drägligt och samtidigt få plats med lite folk i bussen när man festar.
En Volkswagen folkabuss med slitage och packning på taket står vid en sjö på Gotland.
Skapa konto

Bussen blev stridbar 2018 och har utvecklats vartefter med plats för 6 sittandes festande och med plats för 4 ätandes och plats för 2 sovandes. Här finns rinnande vatten, kompressorkylskåp, rock&rollsoffa, barskåp, bibliotek, solceller, extrabatteri, skafferi, 40 småfack runtom i bussen för alltmöjligt. I vinter håller jag på och lär mig bygga motorer så nu håller jag på med min första motor och det är mycket intressant och jätteroligt att lära sig något nytt.
Jag för bok och har sovit 76 nätter runtom i Sverige, bilden här är från Gotland.
Längtar så förbannat till sommaren så man kan ut och åka lite igen :-)
/Workingclasshero

• Gilla
  • Älska
quattro1 och 14 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hej.
Här är iaf mitt bidrag med min folkabuss med en massa smarta lösningar för att kunna bo riktigt drägligt och samtidigt få plats med lite folk i bussen när man festar.
[bild]
Bussen blev stridbar 2018 och har utvecklats vartefter med plats för 6 sittandes festande och med plats för 4 ätandes och plats för 2 sovandes. Här finns rinnande vatten, kompressorkylskåp, rock&rollsoffa, barskåp, bibliotek, solceller, extrabatteri, skafferi, 40 småfack runtom i bussen för alltmöjligt. I vinter håller jag på och lär mig bygga motorer så nu håller jag på med min första motor och det är mycket intressant och jätteroligt att lära sig något nytt.
Jag för bok och har sovit 76 nätter runtom i Sverige, bilden här är från Gotland.
Längtar så förbannat till sommaren så man kan ut och åka lite igen :-)
/Workingclasshero
Cool, jag byggde en fet boxer-motor på en typ 4 för en sisådär 25 år sedan :)

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Hej.
[bild]
Längtar så förbannat till sommaren så man kan ut och åka lite igen :)
/Workingclasshero
Vad har du för motor i den, vad är lämplig marchfart.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Cool, jag byggde en fet boxer-motor på en typ 4 för en sisådär 25 år sedan :)
Stabila motorer med klena kamaxlar. Dyra att bygga men fantastiska maskiner. Och för att hålla mig till tråden, byggde du en racemotor eller "Äventyrsmotor"?
Mina motorer ska gå åt äventyrshållet med gedigen tomgång när man åker över stock och sten, samtidigt bra pace i uppförsbackarna, snål slätförs och skottsäker, jag har en utmaning.....
/W

Stabila motorer med klena kamaxlar. Dyra att bygga men fantastiska maskiner. Och för att hålla mig till tråden, byggde du en racemotor eller "Äventyrsmotor"?
Mina motorer ska gå åt äventyrshållet med gedigen tomgång när man åker över stock och sten, samtidigt bra pace i uppförsbackarna, snål slätförs och skottsäker, jag har en utmaning.....
/W
Min var för racing :) men typ 4an var en gedigen motor, bra grund för en äventyrsmotor. Hade planer på bygga en baja bug och ställa upp i paris dakar. Men sedan kom vuxenlivet ikapp tyvärr :)

• Gilla
HSP och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.