29 720 läst ·
356 svar
30k läst
356 svar
Taktält, campervans overlandning
Uppdatering, kördag på 6-7h och TTG är +12h, inte speciellt varmt idag heller ☹️
Kan ha rivit ur sladden så kylen blev varm en sväng eller om den åkte ur precis när jag drog fram den.
Tempen svajar ju mellan kanske 4-8° när den är inställd på 4 i Eco läget
Jaja blir 230v laddning av batteriet idag så ska jag nog klara mig resten av resan.
Kan ha rivit ur sladden så kylen blev varm en sväng eller om den åkte ur precis när jag drog fram den.
Tempen svajar ju mellan kanske 4-8° när den är inställd på 4 i Eco läget
Jaja blir 230v laddning av batteriet idag så ska jag nog klara mig resten av resan.
Senaste 3-4 kvällar nätter och morgnar har det regnat mer eller mindre, så jävla trött på regn nu. Allt är fuktigt och rått i tältet...
Vaknar på natten, man är varm under täcket men känner att det även är fruktansvärt fuktigt runt om kroppen... Viker undan täcket för att ventilera bort fukt, då blir det iskallt, inte blev det bättre av att dragkedjan till ingången gick sönder...
Nu är det löst endast genom 3-4 mail med återförsäljaren, men med 10-12° i utomhustemperatur så blir det för kallt utan täcke.
Senaste 3-4 dagarna som det var sol då låg jag med typ 39° feber, solen lyste på tältet, jag låg fullt påklädd under täcket och skaka som en hund
Nja en bättre avslutning hade inte gjort nåt
Vaknar på natten, man är varm under täcket men känner att det även är fruktansvärt fuktigt runt om kroppen... Viker undan täcket för att ventilera bort fukt, då blir det iskallt, inte blev det bättre av att dragkedjan till ingången gick sönder...
Nu är det löst endast genom 3-4 mail med återförsäljaren, men med 10-12° i utomhustemperatur så blir det för kallt utan täcke.
Senaste 3-4 dagarna som det var sol då låg jag med typ 39° feber, solen lyste på tältet, jag låg fullt påklädd under täcket och skaka som en hund
Nja en bättre avslutning hade inte gjort nåt
Tråkigt, då våran roadtrip blev nära nog perfekt.nino skrev:
Senaste 3-4 kvällar nätter och morgnar har det regnat mer eller mindre, så jävla trött på regn nu. Allt är fuktigt och rått i tältet...
Vaknar på natten, man är varm under täcket men känner att det även är fruktansvärt fuktigt runt om kroppen... Viker undan täcket för att ventilera bort fukt, då blir det iskallt, inte blev det bättre av att dragkedjan till ingången gick sönder...
Nu är det löst endast genom 3-4 mail med återförsäljaren, men med 10-12° i utomhustemperatur så blir det för kallt utan täcke.
Senaste 3-4 dagarna som det var sol då låg jag med typ 39° feber, solen lyste på tältet, jag låg fullt påklädd under täcket och skaka som en hund
Nja en bättre avslutning hade inte gjort nåt
Vi hade tex cyklarna med på dragkroken (som måste bort varje gång vi ska in i bakdörrarna) men kom på efter en dag att det är så lätt att bädda upp ena halvan av sängen och köra in cyklarna i skåpet ist.
Vädret prickade vi med 100%, hittade grymma platser att bo på, och köra i Norge var ju en upplevelse utöver det vanliga.
308 mil blev det.
Inatt var en bra natt iaf, allt torrt i morse så då började hoppet återvända 🙂
Hann åka 30min när andra bilen i sällskapet går ner till 70-80 på Autobahn efter ha legat på 110-120. In på en rastplats och vi konstaterade att däcket troligen separerat i däcksidan då det är helt mjukt.
Enl gps så finns en däckverkstad 3+3km bort så vi beslutar att åka dit, han åker 10m och hela bussen ser fyllsjuk ut så han parkerade igen.
Ringer assistans och han kan komma om 3h, vi fortsätter och lämnar dom på rastplatsen.
Nu ligger vi och väntar på att dom ska dyka upp här i Heiligehafen om ca 30-50min
Hann åka 30min när andra bilen i sällskapet går ner till 70-80 på Autobahn efter ha legat på 110-120. In på en rastplats och vi konstaterade att däcket troligen separerat i däcksidan då det är helt mjukt.
Enl gps så finns en däckverkstad 3+3km bort så vi beslutar att åka dit, han åker 10m och hela bussen ser fyllsjuk ut så han parkerade igen.
Ringer assistans och han kan komma om 3h, vi fortsätter och lämnar dom på rastplatsen.
Nu ligger vi och väntar på att dom ska dyka upp här i Heiligehafen om ca 30-50min
Förra året var bra iaf 🙂Isakare skrev:
Tråkigt, då våran roadtrip blev nära nog perfekt.
Vi hade tex cyklarna med på dragkroken (som måste bort varje gång vi ska in i bakdörrarna) men kom på efter en dag att det är så lätt att bädda upp ena halvan av sängen och köra in cyklarna i skåpet ist.
Vädret prickade vi med 100%, hittade grymma platser att bo på, och köra i Norge var ju en upplevelse utöver det vanliga.
308 mil blev det.
Strax 500mil och ca 90hem kvar, sen ska jag åka till Bollnäs på söndag tor 😄
Renoverare
· Stockholm
· 20 268 inlägg
Har inte kört camping med bil på 23 år. Kanske dags. inga camingplatser dock!
Langos på triangakök 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Langos på triangakök 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 268 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 268 inlägg
Jag hade en totalrenoverad Karmann ghia också. Alltid älskat luftkylda boxer.Intet skrev:
Har en mycket snyggare tjej sedan 20 år
Edit: hoppas inte exet läser detta 😅
Persbrant kanske inte lyckats sälja sin husbil ännu, så den kanske kan vara nåt?AndersMalmgren skrev:
https://www.husbilhusvagn.se/nyheter/persbrandts-golden-dream-till-salu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 268 inlägg
Oh, ecoflow har precis släppt nya power stations för hiking. Tyvärr bara i amerikat än så länge. Men nice. De har tagit bort AC inverteraren vilket jag tycker är smart. Onödig vikt för en portabel enhet.
https://www.ecoflow.com/us/trail-series
Hoppas den hinner nå Sverige inför nästa säsong
Edit: 288 Wh
https://www.ecoflow.com/us/trail-series
Hoppas den hinner nå Sverige inför nästa säsong
Edit: 288 Wh
