Kylen har gått på batteriet hela kördagen igår och idag, borde vara Ca 14-15h som kylen gått och ny har jag drygt 17h kvar när kylen är igång så i det här vädret borde det vara minst 25-35h drifttid kvar
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Uppdatering, kördag på 6-7h och TTG är +12h, inte speciellt varmt idag heller ☹️
Kan ha rivit ur sladden så kylen blev varm en sväng eller om den åkte ur precis när jag drog fram den.
Tempen svajar ju mellan kanske 4-8° när den är inställd på 4 i Eco läget
Jaja blir 230v laddning av batteriet idag så ska jag nog klara mig resten av resan.
 
Senaste 3-4 kvällar nätter och morgnar har det regnat mer eller mindre, så jävla trött på regn nu. Allt är fuktigt och rått i tältet...
Vaknar på natten, man är varm under täcket men känner att det även är fruktansvärt fuktigt runt om kroppen... Viker undan täcket för att ventilera bort fukt, då blir det iskallt, inte blev det bättre av att dragkedjan till ingången gick sönder...
Nu är det löst endast genom 3-4 mail med återförsäljaren, men med 10-12° i utomhustemperatur så blir det för kallt utan täcke.

Senaste 3-4 dagarna som det var sol då låg jag med typ 39° feber, solen lyste på tältet, jag låg fullt påklädd under täcket och skaka som en hund

Nja en bättre avslutning hade inte gjort nåt
 
  • Ledsen
  • Wow
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Senaste 3-4 kvällar nätter och morgnar har det regnat mer eller mindre, så jävla trött på regn nu. Allt är fuktigt och rått i tältet...
Vaknar på natten, man är varm under täcket men känner att det även är fruktansvärt fuktigt runt om kroppen... Viker undan täcket för att ventilera bort fukt, då blir det iskallt, inte blev det bättre av att dragkedjan till ingången gick sönder...
Nu är det löst endast genom 3-4 mail med återförsäljaren, men med 10-12° i utomhustemperatur så blir det för kallt utan täcke.

Senaste 3-4 dagarna som det var sol då låg jag med typ 39° feber, solen lyste på tältet, jag låg fullt påklädd under täcket och skaka som en hund

Nja en bättre avslutning hade inte gjort nåt
Tråkigt, då våran roadtrip blev nära nog perfekt.
Vi hade tex cyklarna med på dragkroken (som måste bort varje gång vi ska in i bakdörrarna) men kom på efter en dag att det är så lätt att bädda upp ena halvan av sängen och köra in cyklarna i skåpet ist.
Vädret prickade vi med 100%, hittade grymma platser att bo på, och köra i Norge var ju en upplevelse utöver det vanliga.
308 mil blev det.
 
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Inatt var en bra natt iaf, allt torrt i morse så då började hoppet återvända 🙂

Hann åka 30min när andra bilen i sällskapet går ner till 70-80 på Autobahn efter ha legat på 110-120. In på en rastplats och vi konstaterade att däcket troligen separerat i däcksidan då det är helt mjukt.
Enl gps så finns en däckverkstad 3+3km bort så vi beslutar att åka dit, han åker 10m och hela bussen ser fyllsjuk ut så han parkerade igen.

Ringer assistans och han kan komma om 3h, vi fortsätter och lämnar dom på rastplatsen.
Nu ligger vi och väntar på att dom ska dyka upp här i Heiligehafen om ca 30-50min
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tråkigt, då våran roadtrip blev nära nog perfekt.
Vi hade tex cyklarna med på dragkroken (som måste bort varje gång vi ska in i bakdörrarna) men kom på efter en dag att det är så lätt att bädda upp ena halvan av sängen och köra in cyklarna i skåpet ist.
Vädret prickade vi med 100%, hittade grymma platser att bo på, och köra i Norge var ju en upplevelse utöver det vanliga.
308 mil blev det.
Förra året var bra iaf 🙂
Strax 500mil och ca 90hem kvar, sen ska jag åka till Bollnäs på söndag tor 😄
 
Har inte kört camping med bil på 23 år. Kanske dags. inga camingplatser dock!

Man och kvinna står vid en öppen blå bil med packning i bagageutrymmet. Stensatt uppfart med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En kvinna står bredvid en klassisk bil vid en sjö med skog i bakgrunden under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Langos på triangakök 😂

Person lagar langos med triangakök framför blått tält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Man sitter i ett blått tält ute i naturen, ser glad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 10 till
  • Laddar…
Ohh.... Snygg färg! 🤩




..men så är jag ju svag för rött -också-.. 😅
 
VidarH VidarH skrev:
Ohh.... Snygg färg! 🤩




..men så är jag ju svag för rött -också-.. 😅
Jag hade inte lika bra pigment på den tiden. Blev röd istället för brun. Men jag har övat sedan dess!
 
Snygg pingla också. Men FOLKvagn! Anders. Hur tänkte du där, när du istället kunde tagit pappsen Jagga med V12-an?
lite besviken blir man allt på dina pöbelfasoner.
 
Redigerat:
Intet Intet skrev:
Snygg pingla också. Men FOLKvagn! Anders. Hur tänkte du där, när du istället kunde tagit pappsen Jagga med V12-an?
lite besviken blir man allt på dina pöbelfasoner.
Jag hade en totalrenoverad Karmann ghia också. Alltid älskat luftkylda boxer.

Har en mycket snyggare tjej sedan 20 år :)
Edit: hoppas inte exet läser detta 😅
 
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
C
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Persbrant kanske inte lyckats sälja sin husbil ännu, så den kanske kan vara nåt?
Jag tror inte begagnat junk riktigt är Anders grej. 😂
 
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror inte begagnat junk riktigt är Anders grej. 😂
Dessutom ägd av en skådespelare. Mer vänster och pöbel kan man knappast vara. Säkert socialbidragstagare också. Måste minst ozonsanera varenda utrymme för att bli av med arbetarsvetten.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
jeppe42 och 3 till
  • Laddar…
Oh, ecoflow har precis släppt nya power stations för hiking. Tyvärr bara i amerikat än så länge. Men nice. De har tagit bort AC inverteraren vilket jag tycker är smart. Onödig vikt för en portabel enhet.

https://www.ecoflow.com/us/trail-series

Hoppas den hinner nå Sverige inför nästa säsong

Edit: 288 Wh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.