Detta med skorsten hör väl till mitt takbyte också.
Fick gjort ett skortstensbeslag som jag satte s a s lite högre än det befintliga som fick sitta kvar. Det nya kom ju ovanpå Planjaplåten.
Nu fäste jag inget av skorstensbeslagen helt stumt, då jag antar att nån minimal rörelse över åren finns i taket, relativt den stadiga skorstenen.
Hade Glavaskiffer liggande som fasades utåt med droppkant i nederkant.
Hur jag sågade till och mätte ut, fogade och fäste skivorna är en hel historia i sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder