24 801 läst ·
153 svar
25k läst
153 svar
Ta bort avgift för Lagfart + Pantbrev!
Ja, absolut, det skulle jag med göra om jag hade chansen. Skulle åk dit och spela golf i 4 månader eller nåt sånt.maxmsm skrev:
Det finns många fina golfbanor i de olika länderna jag har besökt under mina dykresor, en som låg helt fantastiskt är Ponderosa Golfclub på Mindoro, en 9 håls bana som ligger på 600m höjd på en bergssluttning med en vidunderlig utsikt, Black Mountin Golf utanför Hua Hin går inte av för hackar den heller, skapad av tidigare ägaren till Bygg Max, jag tänkte lära mej att spela golf när jag kan minska ner jobbandet till halva året och sticka ut och spela med andra medlemmar av HP-maffian när snöstormarna yr runt knuten i Norden.F fsn skrev:
Vad är HP-Maffian?maxmsm skrev:Det finns många fina golfbanor i de olika länderna jag har besökt under mina dykresor, en som låg helt fantastiskt är Ponderosa Golfclub på Mindoro, en 9 håls bana som ligger på 600m höjd på en bergssluttning med en vidunderlig utsikt, Black Mountin Golf utanför Hua Hin går inte av för hackar den heller, skapad av tidigare ägaren till Bygg Max, jag tänkte lära mej att spela golf när jag kan minska ner jobbandet till halva året och sticka ut och spela med andra medlemmar av HP-maffian när snöstormarna yr runt knuten i Norden.
Jag har bra koll på golfen i Thailand, jag har varit där 7 resor eller nåt sånt och spelat golf och dykt med men på andra ställen. Det finns ingen bra dykning där golfen är optimal tyvärr. Hela andra sidan bukten sett från HuaHin från LaemChabang ner till Rayong är ett golf-paradis med väldigt många banor. Nu har det blivit rätt mycket dyrare men för 20 år sen var det billigt med. Sen kom Koreanerna.
Det beror på om det är män eller kvinnor som avses, bokstaven H står för Häng sedan får du gissa vad bokstaven P står för...F fsn skrev:Vad är HP-Maffian?
Jag har bra koll på golfen i Thailand, jag har varit där 7 resor eller nåt sånt och spelat golf och dykt med men på andra ställen. Det finns ingen bra dykning där golfen är optimal tyvärr. Hela andra sidan bukten sett från HuaHin från LaemChabang ner till Rayong är ett golf-paradis med väldigt många banor. Nu har det blivit rätt mycket dyrare men för 20 år sen var det billigt med. Sen kom Koreanerna.
Några min söder om Hua Hin så ska det finnas en golfbana som av vänner beskrivs som både trevlig och billig, du går nästan ut på banan direkt från boendet men jag minns inte vad den eller orten där den ligger heter.
Got it…. Jag är inte gammal nog för medlemskap ännu…..maxmsm skrev:Det beror på om det är män eller kvinnor som avses, bokstaven H står för Häng sedan får du gissa vad bokstaven P står för...
Några min söder om Hua Hin så ska det finnas en golfbana som av vänner beskrivs som både trevlig och billig, du går nästan ut på banan direkt från boendet men jag minns inte vad den eller orten där den ligger heter.
Men då kanske du håller dej hemma i södra Skåne året runt?D Dilato skrev:
För min del så kommer jag att tillbringa 4-7 månader under den kalla årstiden i tex Thailand och då hyr man sitt boende och har inte huset eller motorcyklarna att greja lite med.
Pantbreven är nog inräknade i försäljningspriset.C Charles Mortdecai skrev:Precis - men för mig blir det ännu konstigare att avgiftens/skattens storlek blir beroende av hur belånad eller inte säljaren är. Vad finns det för motivering för att man ska skatta mer om man köper en fastighet som är lågt belånad. (Jag kan inte tänka mig att den faktiska kostnaden för att utfärda nya pantbrev varierar beroende på belopp?)
Man kanske tänkte jobba till det är dags att gå i pension, för min del så kommer jag att stanna i Sverige det varmare halvåret(ungefär) så länge mina 80+ föräldrar lever för de behöver min hjälp med tex att byta däck vår och höst.A Arne_Planka skrev:
Jag har hus i Tanzania, men dom kräver inte samma underhåll som hus i Sverige så jag har gott om fritid.maxmsm skrev:
Skulle trots det aldrig drömma om att slösa tid på något så meningslöst som att slå runt en boll på en gigantisk gräsmatta och följa efter den.😆