F
maxmsm skrev:
Vi har lite olika åsikter men för min del så blir det om ett par år den kallare delen i SOA och den varmare delen i Norden.
Man kan hyra en bra bostad för från 2000:- SEK/månad på en trevlig plats under 6 månader istället för att tillbringa dessa 6 månader i kylen/frysen.....
Ja, absolut, det skulle jag med göra om jag hade chansen. Skulle åk dit och spela golf i 4 månader eller nåt sånt.

P
F fsn skrev:
Ja, absolut, det skulle jag med göra om jag hade chansen. Skulle åk dit och spela golf i 4 månader eller nåt sånt.
Det finns många fina golfbanor i de olika länderna jag har besökt under mina dykresor, en som låg helt fantastiskt är Ponderosa Golfclub på Mindoro, en 9 håls bana som ligger på 600m höjd på en bergssluttning med en vidunderlig utsikt, Black Mountin Golf utanför Hua Hin går inte av för hackar den heller, skapad av tidigare ägaren till Bygg Max, jag tänkte lära mej att spela golf när jag kan minska ner jobbandet till halva året och sticka ut och spela med andra medlemmar av HP-maffian när snöstormarna yr runt knuten i Norden.

F
maxmsm skrev:
Det finns många fina golfbanor i de olika länderna jag har besökt under mina dykresor, en som låg helt fantastiskt är Ponderosa Golfclub på Mindoro, en 9 håls bana som ligger på 600m höjd på en bergssluttning med en vidunderlig utsikt, Black Mountin Golf utanför Hua Hin går inte av för hackar den heller, skapad av tidigare ägaren till Bygg Max, jag tänkte lära mej att spela golf när jag kan minska ner jobbandet till halva året och sticka ut och spela med andra medlemmar av HP-maffian när snöstormarna yr runt knuten i Norden.
Vad är HP-Maffian?

Jag har bra koll på golfen i Thailand, jag har varit där 7 resor eller nåt sånt och spelat golf och dykt med men på andra ställen. Det finns ingen bra dykning där golfen är optimal tyvärr. Hela andra sidan bukten sett från HuaHin från LaemChabang ner till Rayong är ett golf-paradis med väldigt många banor. Nu har det blivit rätt mycket dyrare men för 20 år sen var det billigt med. Sen kom Koreanerna.

P
F fsn skrev:
Vad är HP-Maffian?

Jag har bra koll på golfen i Thailand, jag har varit där 7 resor eller nåt sånt och spelat golf och dykt med men på andra ställen. Det finns ingen bra dykning där golfen är optimal tyvärr. Hela andra sidan bukten sett från HuaHin från LaemChabang ner till Rayong är ett golf-paradis med väldigt många banor. Nu har det blivit rätt mycket dyrare men för 20 år sen var det billigt med. Sen kom Koreanerna.
Det beror på om det är män eller kvinnor som avses, bokstaven H står för Häng sedan får du gissa vad bokstaven P står för...
Några min söder om Hua Hin så ska det finnas en golfbana som av vänner beskrivs som både trevlig och billig, du går nästan ut på banan direkt från boendet men jag minns inte vad den eller orten där den ligger heter.

F
maxmsm skrev:
Det beror på om det är män eller kvinnor som avses, bokstaven H står för Häng sedan får du gissa vad bokstaven P står för...
Några min söder om Hua Hin så ska det finnas en golfbana som av vänner beskrivs som både trevlig och billig, du går nästan ut på banan direkt från boendet men jag minns inte vad den eller orten där den ligger heter.
Got it…. Jag är inte gammal nog för medlemskap ännu…..

Golf ..snacka om meningslös aktivitet 😄

• Älska
Maria T
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Golf ..snacka om meningslös aktivitet 😄
Om man har pensionerat sej på hel eller halvår så måste man ha något att göra så jag kan tänka mej att det kan vara en bra aktivitet med trevligt folk.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Jag är helpensionär och har aldrig haft problem med att sysselsätta mig med något vettigare än att slå runt en boll på en gräsmatta.

Golfbana: war on homelessness= lösningen🤓
1:30 in

Redigerat:
P
D Dilato skrev:
Jag är helpensionär och har aldrig haft problem med att sysselsätta mig med något vettigare än att slå runt en boll på en gräsmatta.

Golfbana: war on homelessness= lösningen🤓
1:30 in
[media]
Men då kanske du håller dej hemma i södra Skåne året runt?
För min del så kommer jag att tillbringa 4-7 månader under den kalla årstiden i tex Thailand och då hyr man sitt boende och har inte huset eller motorcyklarna att greja lite med.

maxmsm skrev:
Varför inte?
För min del så är deras system av intresse.
Du kan kanske komma med en lista på vilka länder som du tycker får vara med i en jämförelse.
Det är ju lite konstigt att de som tycker att paradiset ligger någon annanstans fortfarande häckar kvar i Sverige.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
C Charles Mortdecai skrev:
Precis - men för mig blir det ännu konstigare att avgiftens/skattens storlek blir beroende av hur belånad eller inte säljaren är. Vad finns det för motivering för att man ska skatta mer om man köper en fastighet som är lågt belånad. (Jag kan inte tänka mig att den faktiska kostnaden för att utfärda nya pantbrev varierar beroende på belopp?)
Pantbreven är nog inräknade i försäljningspriset.

MrJay MrJay skrev:
Något säger mig att TS inte bor i hus.
Tält eller uteliggare?

MrJay
A Arne_Planka skrev:
Tält eller uteliggare?
🤨

P
A Arne_Planka skrev:
Det är ju lite konstigt att de som tycker att paradiset ligger någon annanstans fortfarande häckar kvar i Sverige.
Man kanske tänkte jobba till det är dags att gå i pension, för min del så kommer jag att stanna i Sverige det varmare halvåret(ungefär) så länge mina 80+ föräldrar lever för de behöver min hjälp med tex att byta däck vår och höst.

maxmsm skrev:
Men då kanske du håller dej hemma i södra Skåne året runt?
För min del så kommer jag att tillbringa 4-7 månader under den kalla årstiden i tex Thailand och då hyr man sitt boende och har inte huset eller motorcyklarna att greja lite med.
Jag har hus i Tanzania, men dom kräver inte samma underhåll som hus i Sverige så jag har gott om fritid.

Skulle trots det aldrig drömma om att slösa tid på något så meningslöst som att slå runt en boll på en gigantisk gräsmatta och följa efter den.😆

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.