D
G gorpers skrev:
Var inga misstag där,rent skär bedrägeri enligt mig.
Tittar man på Öhhh mannen(Peter Carlsson ) i intervjuer så ser man att han tror inte på vad han säger.
Hur kan man inte bli fängslad när man lurar både skattebetalarna och staten är helt jäkla fel.
Utan dom blir istället belönade och vi sitter och får betala via skattsedeln som vanligt.
Att folk är så lättlurade gällande snacket om miljön är helt sjukt.
Ja, titta på honom, fel mått mellan ögonen och öronens form säger att han ljuger såklart, man känner igen en brottsling när man ser en.

K karlmb skrev:
Det som stör mig mest är övriga pengar som bara förslösas.
Jag kan bara hålla med om det.
Helt sjukt med allt slöseri runt om i Sverige.

D djac skrev:
Ja, titta på honom, fel mått mellan ögonen och öronens form säger att han ljuger såklart, man känner ingen en brottsling när man ser en.
Ha ha😆

D
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är förstås ett kapitalt misslyclkande för världen att ingen bygger kärnkraft. Sen vi byggde vårt senaste i Sverige har kolkraften växt till lika stor som all världens elproduktion var 1985 och kolkraften har tredubblats och fortsätter öka, liksom alla kraftkällor utom olja.

Visst rör vi oss alla mot samma framtid, men överlag är den alltjämt fossil. Nedan är el, men tittar man bredare än bara elproduktion är det än tydligare.
[bild]
[länk]
Jag håller såklart med, till största del iaf, sen är jag inte med i sekten så för mig spelar det mindre roll vad resten är, så länge det inte är fossilt. Det jag däremot är ganska säker på är att kärnkraft inte kan rädda oss, det tar för långt tid och är för dyrt, det är verkligheten vi måste förhålla oss till.

Hade världens uppfinnare/nyskapare/riskkapitalister etc varit lika rädda som vissa här inne hade vi aldrig haft nån form av utveckling.
Det har i alla tider funnits de med facit i hand sagt ”vad var det jag sa”

Om man inte tillåts att misslyckas för att i nästa vända kanske lyckas..ja då hade vi varit mycket fattigare idag.

• Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Hade världens uppfinnare/nyskapare/riskkapitalister etc varit lika rädda som vissa här inne hade vi aldrig haft nån form av utveckling.

Om man inte tillåts att misslyckas för att i nästa vända kanske lyckas..ja då hade vi varit mycket fattigare idag
Z Zodde skrev:

Om man inte tillåts att misslyckas för att i nästa vända kanske lyckas..ja då hade vi varit mycket fattigare idag.
Misslyckas får man göra men dom flesta med lite vett i huvudet insåg väldigt tidigt att Northvolt skulle bli ett fiasko .
Om det var med deras egna pengar skulle jag inte bry mig men det är ju mina pengar som bland annat Carlsson stoppat i egen ficka.
Mina jävla pensions pengar.
Jag ska måsta jobba ihjäl mig för att få en vettig pension men dessa bedragare ska leva ett liv i lyx på min bekostnad.
Jag är så fruktansvärt förbannat på detta då jag kokar.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag håller såklart med, till största del iaf, sen är jag inte med i sekten så för mig spelar det mindre roll vad resten är, så länge det inte är fossilt. Det jag däremot är ganska säker på är att kärnkraft inte kan rädda oss, det tar för långt tid och är för dyrt, det är verkligheten vi måste förhålla oss till.
Verkligheten är ju att vi måste ha kärnkraft i framtiden för att tillgodose behovet av el och speciellt i södra Sverige.
Sen att klanka ned på fossilt är ju bara fel.
Det har byggt upp samhället och välfärden.
Jag har inget emot att vi har alternativa källor men att ta bort fossilt bara sådär funkar inte.
Bara Greta som tror det och hennes anhängare.

• Gilla
Snikholt
  • Laddar…
G gorpers skrev:
Verkligheten är ju att vi måste ha kärnkraft i framtiden för att tillgodose behovet av el och speciellt i södra Sverige.
Sen att klanka ned på fossilt är ju bara fel.
Det har byggt upp samhället och välfärden.
Jag har inget emot att vi har alternativa källor men att ta bort fossilt bara sådär funkar inte.
Bara Greta som tror det och hennes anhängare.
En hållbar energikälla borde vara att elda upp de halmgubbar som produceras på löpande band av fossilkramarna.

• Haha
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Sådana som du kommer att döda Sverige.
kashieda kashieda skrev:
En hållbar energikälla borde vara att elda upp de halmgubbar som produceras på löpande band av fossilkramarna.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
D djac skrev:
jag [är] inte med i sekten
Nåja.

• Haha
djac
  • Laddar…
G gorpers skrev:
Sådana som du kommer att döda Sverige.
Du menar såna som tror på att inte krampaktigt hålla fast i det enda som funkade för femtio år sen för att det inte fanns andra alternativ då?

Tack!

Det gamla Sverige, reaktionärt och fossilt, är redan dött. Det vi ser är slumpmässiga krampryckningar innan likstelhelten sätter in. Snart börjar det lukta riktigt illa.

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du menar såna som tror på att inte krampaktigt hålla fast i det enda som funkade för femtio år sen för att det inte fanns andra alternativ då?

Tack!

Det gamla Sverige, reaktionärt och fossilt, är redan dött. Det vi ser är slumpmässiga krampryckningar innan likstelhelten sätter in. Snart börjar det lukta riktigt illa.
Det som fungerade för 50 år sedan fungerar idag med och kommer att fungera många år framöver.
Långt förbi när din likstelhet har inträffat likväl som min.
Om du vill göra något vettigt så släng din elektronik och återgå till stenåldern.

• Haha
  • Wow
Snikholt och 2 till
  • Laddar…
G gorpers skrev:
Det som fungerade för 50 år sedan fungerar idag med och kommer att fungera många år framöver.
Långt förbi när din likstelhet har inträffat likväl som min.
Om du vill göra något vettigt så släng din elektronik och återgå till stenåldern.
Låt mig gissa att du även refererar till koldioxid som "livets gas".

• Älska
  • Haha
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Låt mig gissa att du även refererar till koldioxid som "livets gas".
Helt rätt där.
EN fråga bara:Bör vi ha noll koldioxidutsläpp enlgt din mening?

• Haha
  • Wow
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
G gorpers skrev:
Helt rätt där.
EN fråga bara:Bör vi ha noll koldioxidutsläpp enlgt din mening?
Tillförsel av koldioxid ja.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.