D
S Snikholt skrev:
Man retar sig på att någon som är ytterst ansvarig för ett dylikt fiasko, kommer undan med 200 mille på fickan.
Varken mer eller mindre.

Sen är det absolut inte något unikt.
Ytterst ansvarig är styrelsen, VD är bara anställd för att göra vad de säger, det får man väl anta att VD gjort, eller?

• Wow
TommyC
  • Laddar…
D djac skrev:
Ytterst ansvarig är styrelsen, VD är bara anställd för att göra vad de säger, det får man väl anta att VD gjort, eller?
Har du missat att VDn även var grundare av företaget? Så om det är någon som hade 'koll' på bolaget var det han.

• Gilla
krfsm och 2 till
  • Laddar…
S
D djac skrev:
I en rosa värld absolut, men den här personen har fingrarna i syltburken utan tvivel. Men försvara på du bara.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
Han sålde tidigt..innan all skit kom ut..undrar varför?
Dessutom hade dom mage att vilja börsnotera skiten .
Det största bedrägeri i svensk historia..hittils för den gröna bubblan har inte riktigt spruckit än.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D
S Snikholt skrev:
I en rosa värld absolut, men den här personen har fingrarna i syltburken utan tvivel. Men försvara på du bara.
Jag är intresserad av att försvara, kan bara konstatera att om människor som redan har jättemycket pengar vill iscensätta ett brott för att komma över ett par hundra till så var detta omständligt.

För mig är sorgen att europa missade en möjlighet att slåss med Kina, de pengarna hade sannolikt lagts på något som ni anser är ännu mera felaktigt, så på det sättet är det nog ett nollsummespel.

Jag ser det vanliga grönhatet i var och varannan kommentar, det är såklart bara blaj, det läggs mycket mer pengar än så varje vecka på att hålla oljan under armarna men ser ingen reaktion, tvärtom så köps den propagandan rakt av.

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag är intresserad av att försvara, kan bara konstatera att om människor som redan har jättemycket pengar vill iscensätta ett brott för att komma över ett par hundra till så var detta omständligt.

För mig är sorgen att europa missade en möjlighet att slåss med Kina, de pengarna hade sannolikt lagts på något som ni anser är ännu mera felaktigt, så på det sättet är det nog ett nollsummespel.

Jag ser det vanliga grönhatet i var och varannan kommentar, det är såklart bara blaj, det läggs mycket mer pengar än så varje vecka på att hålla oljan under armarna men ser ingen reaktion, tvärtom så köps den propagandan rakt av.
Det är ju för att världen stannar utan oljan!
Propaganda och lobbyism är något man får höra jämt om oljan.
Men , utan bevis, läggs det nog minst ner lika mycket pengar på samma sak när det gäller den gröna vågen..men då är det politiskt korrekta.
Men världen stannar utan oljan..det är den riktiga sanningen.

D
N najaden skrev:
Det är ju för att världen stannar utan oljan!
Propaganda och lobbyism är något man får höra jämt om oljan.
Men , utan bevis, läggs det nog minst ner lika mycket pengar på samma sak när det gäller den gröna vågen..men då är det politiskt korrekta.
Men världen stannar utan oljan..det är den riktiga sanningen.
Det skulle jag verkligen inte tro, världen stannar möjligtvis för de som livnär sig på oljan, det skulle bli ett hack i kurvan såklart men du skulle bli förvånad hur snabbt gapet hade fyllts.

Däremot vet vi med full säkerhet att med oljan stannar världen, för oss människor iaf.

Du verkar intresserad, så läs på lite så finner du snabbt att det som läggs på grönt är negligerbart i jämförelse med det fossila.

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det skulle jag verkligen inte tro, världen stannar möjligtvis för de som livnär sig på oljan, det skulle bli ett hack i kurvan såklart men du skulle bli förvånad hur snabbt gapet hade fyllts.

Däremot vet vi med full säkerhet att med oljan stannar världen, för oss människor iaf.

Du verkar intresserad, så läs på lite så finner du snabbt att det som läggs på grönt är negligerbart i jämförelse med det fossila.
Sista stycket.
Menar du i ren propaganda?
Du har din tro och jag min..min skulle jag vilja säga är lite mer verklighetsförankrad.
Vi behöver knappast träta 😁 för ingen av oss kommer finnas til när facit skrivs.

D
N najaden skrev:
Sista stycket.
Menar du i ren propaganda?
Du har din tro och jag min..min skulle jag vilja säga är lite mer verklighetsförankrad.
Vi behöver knappast träta 😁 för ingen av oss kommer finnas til när facit skrivs.
Det är därför jag säger att du, bara om du är intresserad, ska kika på de verkliga siffrorna, de kommer från trovärdiga källor och det finns gott om dessa. Du kan annars också göra som de flesta, stanna i en villfarelse för att det är bekvämar och kanske bättre accepteras av de du umgås och pratar med, många väljer detta.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är därför jag säger att du, bara om du är intresserad, ska kika på de verkliga siffrorna, de kommer från trovärdiga källor och det finns gott om dessa. Du kan annars också göra som de flesta, stanna i en villfarelse för att det är bekvämar och kanske bättre accepteras av de du umgås och pratar med, många väljer detta.
Som sagt vi kommer inte längre
Slutar alltid med att du och dina gelikar 😁 anser att det bara finns en sanning.
Ja verkligheten är svår att ta till sig.
Att tro det bara skulle bli ett hack i kurvan om oljan försvann säger allt.

D
N najaden skrev:
Som sagt vi kommer inte längre
Slutar alltid med att du och dina gelikar 😁 anser att det bara finns en sanning.
Ja verkligheten är svår att ta till sig.
Att tro det bara skulle bli ett hack i kurvan om oljan försvann säger allt.
Ja men det finns sanningar, det är bara Trump och hans svenska likar som försöker få folket att tro på något annat.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
det läggs mycket mer pengar än så varje vecka på att hålla oljan under armarna men ser ingen reaktion, tvärtom så köps den propagandan rakt av.
Men kan du sluta trolla om oljesubventioner!?

Vi har inte lagt några hundratals miljarder på oljesubventioner. Olja är tvärtom ett hårt beskattat bränsle.

Att det finns diktaturer som köper lugn genom den typen av spektakel har inget med oss att göra. Det vet du och ändå sprider du det och smörja om att ifrågasättande av havererad politik handlar om ”grönhat”.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Hur mycket pengar hade VDn innan Northvoltäventyret? Har du någon aning om det, eller bara gissar du att han hade så mycket att det inte skulle vara lockande med några 100 miljoner extra.

Du påstår att han hade jättemycket pengar. Så fram med det nu.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S
D djac skrev:
På tal om trådens ämne så var detta ju riktigt tråkigt för vår minister, mer sanningar, som hon ju fullkomligen avskyr, hur f*@%n ska man kunna hålla liv i en bra story om folk hela tiden blandar in sanningar: [länk]
Från artikeln:
”Rapporten är ett introduktions- och kunskapsunderlag kring stabilitet som även inkluderar viss analys av nuläget. Den är framtagen inom ramen för Energiforsks forskningsprogram Nepp och forskningsprogrammet Mistra Electrification. Författare är Daniel Karlsson, DNV, samt Mikael Odenberger och Thomas Unger, bägge Profu.”

Och vid en snabbkoll av vad för nissar dessa ”Profu” och ”DNV” är för några, så verkar de vara gröna rörelsens förkämpar.

Betyder inte att det som står är felaktig, men jag tar det inte som någon sanning förrän det kommer från oberoende håll.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.