805 670 läst ·
22 117 svar
806k läst
22,1k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Du har ju inga visioner eller ideér, bara gnäll.
Lögnaktiga? du får väl läsa själv. "Z Zodde skrev:
Av Mats Nilsson
Elmarknadsanalytiker. Docent i miljöekonomi.
En mycket hälsosam debatt har startat och en eloge till Norge som tog första steget.😉
"Norrmännen saknar den svenska räddhågsna, litet ängsliga undran vad EU ska tycka."
https://second-opinion.se/isolera-oss-fran-parasiterande-grannlander/
Allvetare
· Västra götaland
· 10 940 inlägg
Likt DI artikeln häromdagen kunde du inte förklara ett dyft vad som menades, bara att den måste vara bra och sann pga skribenterna.P paralun skrev:
Samma här.
Om du citerar ska du väl själv kunna svara på frågor?
Vad har Norska regeringen beslutat?
Är det nödhjälpen i form av Norgespriser din skribent syftar på
Vad var fel i en energipolitik som ivartfall 2015-20 gav ökad export och lägre priser.
Se där 2 enkla frågor så ser vi om du klarar av dessa utan att ducka?
Dan: Om du frågar paralun beror det nog att spanjorerna stoppat exporten för att säkerställa egen tillgång till lågt pris.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 334 inlägg
Jo men att vi har tillgång till prisvärd el till både industri och privatkonsumenter är en grundförutsättning för ett fungerande land. Paprika spelar mindre roll och vad jag vet fungerar paprikahandeln och inga parasitländer som saboterar marknaden.Dan_Johansson skrev:
"något annat än marginalprissättning och prisintegration mellan länder vill jag ha"D Daniel 109 skrev:
Det är en vision.
Sen att den inte lierar med din uppfattning om saker och ting är en helt annan sak.
Du har vad jag sett i tråden inte bidragit med något annat än torftiga uttalanden utan patos, och att låta som en handels-student.
När det gäller el så produceras ju mer än vi hör av med även utan kris. Så där har vi väldigt god självförsörjning. Då är det värre med mat och drivmedel tex.
Vi är inte självförsörjande i södra delen av landet. Kraftledningar är lätta mål.D Daniel 109 skrev:
KKV har visat sig vara riktigt bra att ha. Inte ens ryssen är så dum att de angriper dem.
Jo men löser vi utmaningen med de gröna parasiterna så kan nog Europa få till en utmärkt elmarknad med en perfekt energimix av planerbar elproduktion och slumpkraftS Snikholt skrev: