D daVinci skrev:
Åker man norrut på E4 är det nog bara vid Sundsvalls trakten men ser några. Min känsla då var positiv.
En viss skillnad mellan att vid något enstaka tillfälle se dem från bilen på E4an eller att bo i deras närhet och kontinuerligt påverkas av dem...

Alfredo Alfredo skrev:
En viss skillnad mellan att vid något enstaka tillfälle se dem från bilen på E4an eller att bo i deras närhet och kontinuerligt påverkas av dem...
Känslan borde vara mer när man sällan noterar det.

Jag har bott en tid vid stambanan. Det dånade rejält när tågen dundrade förbi.
Men det dröjde inte så länge så filtrerade hjärnan bort det.

Men det är klart att det går ju göra tvärtom. Man står och lyssnar efter tågen. Och så blir man alldeles hysterisk när man hör de. Då lär sig hjärnan att uppmärksamma när de kommer.

Jag lovar att 650 stycken runtomkring inte är något man vänjer sig vid. Det var en helt surrealistisk upplevelse att vara mitt i det med snurror åt alla håll.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag lovar att 650 stycken runtomkring inte är något man vänjer sig vid. Det var en helt surrealistisk upplevelse att vara mitt i det med snurror åt alla håll.
Det borde märkas mindre än när grenarna på träden rör sig i vinden.

D daVinci skrev:
Det borde märkas mindre än när grenarna på träden rör sig i vinden.
Enkelt att vara positiv när man "knappt fått se ett vindkraftverk". 😉

S
D daVinci skrev:
Som Stockholmare har man knappt fått se ett vindkraftverk. Åker man norrut på E4 är det nog bara vid Sundsvalls trakten men ser några. Min känsla då var positiv. Där står dom och sänker elpriset tänkte jag.

Men kan se saker på olika sätt.
Ja det borde verkligen byggas mer vindkraft i Stockholmsområdet.

Nästan så att mark borde exproprieras för ändamålet.

Mikael_L
S Snikholt skrev:
Ja det borde verkligen byggas mer vindkraft i Stockholmsområdet.
Nästan så att mark borde exproprieras för ändamålet.
Blåser det bra där?
År det därför du tycker det borde byggas mer vindkraft där?

S Snikholt skrev:
Ja det borde verkligen byggas mer vindkraft i Stockholmsområdet. Nästan så att mark borde exproprieras för ändamålet.
I alla fall tillräckligt för alla statliga myndigheter och kommunala verksamheters behov.
Räcker inte utrymmet på Djurgården så är havsbaserad vindkraft ett förslag med så mycket hav/vatten i närområdet. Ju närmare förbrukarna elen produceras ju bättre och billigare brukar man säga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.