S Snikholt skrev:
[länk]

Hm…
Är det relaterat till Sveriges elproduktion?

Mikael_L
Nåja, inte mer offtopic än ungefär hälften av alla inlägg i denna tråd det senaste året.

S
K Kane skrev:
Är det relaterat till Sveriges elproduktion?
Inte direkt nej - men relevant, eftersom Sveriges elproduktion i framtiden ska matchas mot framtida konsumtionsökning.

Stegra är ett mega-projekt som kommer få avsevärd påverkan, så jag tycker att det är värt att belysa nyheter om detta.

• Gilla
Boilerplate4U och 3 till
  • Laddar…
S Snikholt skrev:
[länk]

Hm…
Det blir nog en kk innan de kan köra igång.

• Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Magnus E K
K karlmb skrev:
Det blir nog en kk innan de kan köra igång.
Och efter att de kört gång blir det ingen efterfrågan på produkten så det blir antagligen bankrutt en gång till.

• Gilla
Snikholt och 1 till
  • Laddar…
S
Gravt OT - men valet är ju relevant för energipolitiken.

L & SD kramas (bokstavligen) och L säger sig kunna ingå i regering med SD.

Sista dödsryckningen eller genidrag?

S Snikholt skrev:

Jag tror de (L) är desperata och jag förmodar aktiviteten beror på det förstnämnda, vilket de uppfattat därefter leder till rigor mortis. Dock är jag inte ”Folkpartist” så mina tankar är ren spekulation.

Man undrar ju onekligen vad i hela friden L pysslar med, de förefaller helt sakna rak linje framåt?!

Om L ska kunna attrahera sina kärnväljare måste de lägga örat mot marken och faktiskt lyssna in vad deras gräsrötter önskar.

Utan just några röster till riksdagen får de hoppas på vad de vill och ingå vilka allianser som helst, helt utan verkan.

Vad de än har pysslat med så har de definitivt inte lyckats det minsta bra sista decenniet.

Redigerat:
S Stefan.o skrev:
Jag tror de (L) är desperata och jag förmodar aktiviteten beror på det förstnämnda, vilket de uppfattat därefter leder till rigor mortis. Dock är jag inte ”Folkpartist” så mina tankar är ren spekulation.

Man undrar ju onekligen vad i hela friden L pysslar med, de förefaller helt sakna rak linje framåt?!

Om L ska kunna attrahera sina kärnväljare måste de lägga örat mot marken och faktiskt lyssna in vad deras gräsrötter önskar.

Utan just några röster till riksdagen får de hoppas på vad de vill och ingå vilka allianser som helst, helt utan verkan.

Vad de än har pysslat med så har de definitivt inte lyckats det minsta bra sista decenniet.
Inte många gräsrötter kvar. Valet mellan SD och V/MP är verkligen pest eller kolera för L.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Det var väl någon gammal Folkpartist, som sa något i stil med att vara Liberal är att vara kluven.

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
S Snikholt skrev:
Utan tvekan ett genidrag!

• Haha
djac
  • Laddar…
D
S Snikholt skrev:

De åker ur och hade åkt ur oavsett men detta gör processen kortare och säkrare.

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
S
D djac skrev:
Tvek på den. Jag tror de hankar sig kvar, lär bli en del stödröster.
Verkar vara vänsterfalangen som gapar högst och lämnar.

D
S Snikholt skrev:
Tvek på den. Jag tror de hankar sig kvar, lär bli en del stödröster.
Verkar vara vänsterfalangen som gapar högst och lämnar.
Jaja, det får vi ser, går bara att gissa men jag känner mig rätt övertygad och det har jag gjort ett bra tag, siffrorna verkat stödja detta också.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
S
D djac skrev:
Jag lutar åt att de är smart. Lite onödigt att kramas kanske…
Anledningen:
Nu visar Tidö tydlig enighet, SD har rimligen också fått kompromissa.

Oppositionen - kaos som vanligt. Vilket regeringsunderlag har Maggan egentligen. Vilka ideer har hon? Ingen vet…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.