T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det blev mycket bättre när jag ignorerade innehåll från @Nybergzzz
Faktiskt den andra jag tar bort här öht.
Ja, perioderna när han inte är bannad kan bli lite påfrestande. Men de brukar inte vara så långa.

B b8q skrev:
Ja. utan invandring skulle vår folkmängd stå rätt stilla, eller till och med minska något. Vad vill du säga med det? Det är ingen corona-fråga, håll dig till ämnet tack.
Nej .jag säger vilka åldersgrupper har vi importerat.

Det är t ämnet.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Fjanteri och besserwisser stil att skriva med fet text.
Nu är du igång igen, i alla trådar jag stött på dig i är du otrevlig och spydig utan att bidra med något konstruktivt, tagga ned!

• Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Nej .jag säger vilka åldersgrupper har vi importerat.
Det är ämnet.
Inte för den här tråden.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Bra ide att ignorera.

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
N Nybergzzz skrev:
Haha nu dumförklara du dig själv.

Läkare hsr fel om dödsorsak men du är läkare och vet bättre än dom?
Jag får väl erkänna att jag tydligen inte förklarar tillräckligt tydligt eftersom du inte förstår, för jag utgår ifrån att du vill förstå.

Det är väl så att många av de som har avlidit med Covid-19 även hade andra sjukdomar och problem. Kanske var det Covid-19 som var det som gjorde att de dog just då, men många av de som avled i våras hade med stor säkerhet avlidit vid dagens datum, även om vi aldrig fått in Covid-19 i samhället. Håller du med om det eller tror att att samtliga varit i livet idag?
Det är just de som faktiskt med stor sannolikhet varit i livet idag utan Covid-19 som är den såkallade överdödligheten.

Jag har aldrig sagt något om att läkare ger fler dödsorsak eller att jag vet bättre, utan bara att många troligen hade dött iallafall, då av en annan orsak.

• Gilla
Leif i Skåne och 4 till
  • Laddar…
Nissens
N Nybergzzz skrev:
Du svarar ej på min fråga.
Hade vi restriktioner tidigare år?
Fattar du inte att vi har haft besöksförbud på äldreboenden?

Folk har stannat hemma på grund av lite snor?

Idrott utan publik??

Hallå???
Jag fattar precis.
Och oavsett om det varit restriktioner eller inte så är siffrorna som de är.
Det finns vissa som försöker måla upp att det gått riktigt illa i Sverige, men ser man på hur det ser ut i verkligheten så stämmer inte det. Redan 2002 var dödligheten i Sverige ungefär som 2020, kanske till och med högre om man räknar per antal invånare.

Det är bra med perspektiv ibland, eller hur?

Nissens
N Nybergzzz skrev:
Alltså så är 95000 döda i år väldigt illa.
Samma antal som 2002 då menar du?
Och då var vi färre antal invånare.

optimum
B b8q skrev:
Och om HELA befolkningen skulle få Covid-19 så skulle ca 90 000 dö av Covid-19, eftersom det är så vi räknar.
Hur fick du fram det?

Utgår du från att sjukvården klarar den mängden så räknar du fel.
Troligen skull vi få mycket större mängd som avlider.
Palliativ vård för många och så länge morfinet räcker kommer många få sådan behandling.
Just detta har funnits med i vår strategi hela tiden. Vården får inte överbelastas.

Det är den risken jag ser med vår öppna strategi med den kritiska perioden till vaccin börjar verka.
Den smittspridning vi redan har ihop med nya varianten från Storbritannien och ihop med en period nu där luftvägsinfektionerna är mycket vanligare.

Fairlane Fairlane skrev:
Eftersom vi inte har haft restriktioner något tidigare år måste slutsatsen vara att man inte kan jämföra med något.
Således kan vi inte dra en slutsats om hur många som dött extra pga av Covid-19 och inte heller om vi gjort rätt eller fel?

Är det så vi ska tolka dig?

BTW: Om folk inte förstår vad man försöker säga så kan det bero på flera olika anledningar beror det vanligen på att man förklarar dåligt, eller att folk inte vill förstå.
Att förklara något som man själv förstår är väldigt enkelt.
Min slutsats är att Nyberg Putilov inte själv förstår vad det är han försöker förmedla :D

• Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Att förklara något som man själv förstår är väldigt enkelt.
Min slutsats är att Nyberg Putilov inte själv förstår vad det är han försöker förmedla :D
Ha Ha dog tråden???

L Leif i Skåne skrev:
Ha Ha dog tråden???
Nybergzzz kanske blev bannad igen?

• Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
T
B b8q skrev:
Nybergzzz kanske blev bannad igen?
Ja.

• Älska
  • Gilla
trähandtag och 2 till
  • Laddar…
Vad tyckte ni om Björn Olsens intervju i nyheterna i kväll? Jag tyckte att han var inte riktigt ärlig, då så som jag minns det sa HAN att det kommer INTE andra våg, utan vi kommer se mindre utbrott i kluster. I intervjun lät det inte så, utan mer att det var självklart med en bred samhällsspridning. HmHm lite brydd över en i övrigt intelligent man. Finns det någon trend är väl att där smittan var låg i våras är den extra hög nu.

Hur långe tror ni dessa plexiglasskydd vid kassor, receptioner mm kommer att finnas kvar i framtiden? tas de bort när vi bekämpat denna pandemi eller har vi fått en ny trend?

Sorry om det inte var riktigt god strategi i inlägget!

Jag hoppas plexiglasskydden består - de lär ju skydda lite mot vanlig influensa också.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.