P
H hovapettson skrev:
lite äldre person som inte hänger med. Stofil och bakåtsträvare skulle ev passa bättre
Nja.. en bakåtsträvare är någon som _inte vill_ ta till sig nytt.

"En äldre som inte hänger med" är mer åt hållet att denna äldre känner att man inte förstår det nya men det säger inget om att man inte vill.

Intet Intet skrev:
Inte att förglömma den glade runkaren.
När jag var ung var det helt I sin ordning att vara "moppekåt" utan att för den skull vilja penetrera förgasaren.
En hifi-knutte kanske skulle vilja bli kallad audiofil, men någon säger ljudbög.

P PappasHammare skrev:
Nja.. en bakåtsträvare är någon som _inte vill_ ta till sig nytt.

"En äldre som inte hänger med" är mer åt hållet att denna äldre känner att man inte förstår det nya men det säger inget om att man inte vill.
Unga datorkillar (runt 30) kallar alla som inte kan koda för boomer, som jag har märkt. De är - säkert med viss rätt - otriligt trötta på oss stofiler. Jag kan inte för jag vill inte. Och jag vill inte för...

H hovapettson skrev:
Unga datorkillar (runt 30) kallar alla som inte kan koda för boomer
Allt är relativt. Snart är de som kan koda som kommer att kallas något.

Dagens unga kodar inte de vibe kodar. De där föredettingarna (runt 30) kommer snart att hamna i samma grupp som de de kallar boomers, om de inte redan är där.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Inte att förglömma den glade runkaren.
När jag var ung var det helt I sin ordning att vara "moppekåt" utan att för den skull vilja penetrera förgasaren.
Yrket sumprunkare dog ju ut i samband med fiskets utveckling och det var väl lika bra, det var ett lågt avlönat arbete på samhällets botten.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
(Cue Monty Python!)
Sumprunkare! Jag hade varit glad om vi fått runka sumpar! Jag och mina syskon var salpetersjudare. DET var ett uselt jobb!
😀

• Haha
Bitterhetsakademin och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.