188 805 läst ·
2 816 svar
189k läst
2,8k svar
Svenska språket
Medlem
· Blekinge
· 12 200 inlägg
Det är mycket som finns i min bokhylla som inte finns på nätet. Skulle man bara ha det som finns på nätet skulle man vara kunskapsfattig.D Dilato skrev:
Fast alla har inte läshuvud. Prercis som att alla inte är händiga och jag inte är musikalisk.
Vi är nog undantaget, för vi har ett rum som är bibliotek, samt till viss del musikrum, med några 1000 böcker. En del med bara faktaböcker och en del med skönlitterärt.
...och här en bokälskare till som möblerar hemmet med fyllda bokhyllor. Har läst böcker i hela mitt liv och har en rejäl samling numera.
Aldrig en keramiktupp eller annan prydnad har någonsin fått plats i mina bokhyllor 😆
Aldrig en keramiktupp eller annan prydnad har någonsin fått plats i mina bokhyllor 😆
Problemet är att många av de hyllor som säljs idag är av så låg kvalitet att de inte håller för vikten av en gedigen boksamling. Såg till och med i en möbelkatalog bokhyllor med texten endast för dekorativ användning. Har själv skaffat några hyllor med hyllplan av fanerat limträ som håller för tunga bokverk utan att bågna.
Ja, så kan det vara med nya designade bokhyllor som egentligen inte är tänkta till enbart böcker eller kanske inte alls till böcker.
Då är ff Ikeas Billy hyllor alldeles utmärkta för det de är ämnade till - böcker. De är mycket enkla, stadiga och funktionella och konkurrerar inte med böckerna, precis som det skall vara.
Då är ff Ikeas Billy hyllor alldeles utmärkta för det de är ämnade till - böcker. De är mycket enkla, stadiga och funktionella och konkurrerar inte med böckerna, precis som det skall vara.
Ha ha, ja, jag träffade en tjej en gång och blev hembjuden till henne.T Thomas_Blekinge skrev:
Väl där så såg jag ingen bokhylla i vardagsrummet så jag frågade var hon hade sina böcker. "I sovrummet" var svaret.
Jo där fanns en bokhylla, kanske 50 cm bred, som inte var fylld och böckerna som stod där var enkom "kiosklitteratur".
Jag fikade och sen tackade jag för mig. Blev ingen fortsättning där. 😁
Prova ett bibliotek nästa gång så slipper du gå omvägen via ett förhållande.T Testarn skrev:Ha ha, ja, jag träffade en tjej en gång och blev hembjuden till henne.
Väl där så såg jag ingen bokhylla i vardagsrummet så jag frågade var hon hade sina böcker. "I sovrummet" var svaret.
Jo där fanns en bokhylla, kanske 50 cm bred, som inte var fylld och böckerna som stod där var enkom "kiosklitteratur".
Jag har bara dejtat ”sexy librarians”.T Testarn skrev:Ha ha, ja, jag träffade en tjej en gång och blev hembjuden till henne.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg
Inte helt supernöjd med de två Billy 80 cm breda jag hade, hyllplanen började hänga efter 8-10 år.. 🤷A Abies koreana skrev:Ja, så kan det vara med nya designade bokhyllor som egentligen inte är tänkta till enbart böcker eller kanske inte alls till böcker.
Tyvärr betyder det att böckerna numera ligger i flyttkartonger.. ännu tråkigare är ju att tryckta böcker verkar vara föga eftertraktade nuförtiden, morsan håller på och "dö-städar" och hennes lokala secondhandbutik tar inte ens emot dem..
Billy 60 är bättre.Dan_Johansson skrev:
Inte helt supernöjd med de två Billy 80 cm breda jag hade, hyllplanen började hänga efter 8-10 år.. 🤷
Tyvärr betyder det att böckerna numera ligger i flyttkartonger.. ännu tråkigare är ju att tryckta böcker verkar vara föga eftertraktade nuförtiden, morsan håller på och "dö-städar" och hennes lokala secondhandbutik tar inte ens emot dem..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg