D Dilato skrev:
jag har all världens kunskap i handen,
plus en massa annat skit. Vi vet ju hur mycket det ger att läsa (linjer) i handen.
Men fortsätt bara. Jag njuter av det sensuella i att bläddra bland papperssidor.

• Gilla
Helena S och 7 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har inte heller någon bokhylla här, men jag har all världens kunskap i handen, dessutom uppdaterad till den senaste nivån.
Det är mycket som finns i min bokhylla som inte finns på nätet. Skulle man bara ha det som finns på nätet skulle man vara kunskapsfattig.

Fast alla har inte läshuvud. Prercis som att alla inte är händiga och jag inte är musikalisk.

• Gilla
Helena S och 7 till
  • Laddar…
Vi är nog undantaget, för vi har ett rum som är bibliotek, samt till viss del musikrum, med några 1000 böcker. En del med bara faktaböcker och en del med skönlitterärt.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
...och här en bokälskare till som möblerar hemmet med fyllda bokhyllor. Har läst böcker i hela mitt liv och har en rejäl samling numera.

Aldrig en keramiktupp eller annan prydnad har någonsin fått plats i mina bokhyllor 😆

• Gilla
Uffe A och 7 till
  • Laddar…
Problemet är att många av de hyllor som säljs idag är av så låg kvalitet att de inte håller för vikten av en gedigen boksamling. Såg till och med i en möbelkatalog bokhyllor med texten endast för dekorativ användning. Har själv skaffat några hyllor med hyllplan av fanerat limträ som håller för tunga bokverk utan att bågna.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Aldrig en keramiktupp eller annan prydnad har någonsin fått plats i mina bokhyllor
Det är det man har vitrinskåp till😉

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ja, så kan det vara med nya designade bokhyllor som egentligen inte är tänkta till enbart böcker eller kanske inte alls till böcker.

Då är ff Ikeas Billy hyllor alldeles utmärkta för det de är ämnade till - böcker. De är mycket enkla, stadiga och funktionella och konkurrerar inte med böckerna, precis som det skall vara.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
T
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har sett en hel del hus som inte ens har en bokhylla. Jag har t o m en bokhylla i verkstan.
Ha ha, ja, jag träffade en tjej en gång och blev hembjuden till henne.
Väl där så såg jag ingen bokhylla i vardagsrummet så jag frågade var hon hade sina böcker. "I sovrummet" var svaret.

Jo där fanns en bokhylla, kanske 50 cm bred, som inte var fylld och böckerna som stod där var enkom "kiosklitteratur".

Jag fikade och sen tackade jag för mig. Blev ingen fortsättning där. 😁

• Älska
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
cpalm och 6 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Väl där så såg jag ingen bokhylla i vardagsrummet så jag frågade var hon hade sina böcker. "I sovrummet" var svaret.

Jo där fanns en bokhylla, kanske 50 cm bred, som inte var fylld och böckerna som stod där var enkom "kiosklitteratur".

Prova ett bibliotek nästa gång så slipper du gå omvägen via ett förhållande.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
pjgb och 4 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:

Jag har bara dejtat ”sexy librarians”.

• Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
D
Ok, då kommer jag ut, mina bokhyllor har minskat dramatiskt, läser varje dag men är inne på min tredje Kindle, konverterade av praktiska skäl och pappersböcker läser jag idag bara i undantagsfall.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Ja, så kan det vara med nya designade bokhyllor som egentligen inte är tänkta till enbart böcker eller kanske inte alls till böcker.

Då är ff Ikeas Billy hyllor alldeles utmärkta för det de är ämnade till - böcker. De är mycket enkla, stadiga och funktionella och konkurrerar inte med böckerna, precis som det skall vara.
Inte helt supernöjd med de två Billy 80 cm breda jag hade, hyllplanen började hänga efter 8-10 år.. 🤷

Tyvärr betyder det att böckerna numera ligger i flyttkartonger.. ännu tråkigare är ju att tryckta böcker verkar vara föga eftertraktade nuförtiden, morsan håller på och "dö-städar" och hennes lokala secondhandbutik tar inte ens emot dem..

• Ledsen
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tyvärr betyder det att böckerna numera ligger i flyttkartonger..
...men så kan du ju inte ha det....😮

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Inte helt supernöjd med de två Billy 80 cm breda jag hade, hyllplanen började hänga efter 8-10 år.. 🤷

Tyvärr betyder det att böckerna numera ligger i flyttkartonger.. ännu tråkigare är ju att tryckta böcker verkar vara föga eftertraktade nuförtiden, morsan håller på och "dö-städar" och hennes lokala secondhandbutik tar inte ens emot dem..
Billy 60 är bättre.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
...men så kan du ju inte ha det....😮
Nä, jag vet.. tyvärr är golvytan bara 125 kvm där jag bor, så det är mycket som konkurrerar.. framförallt kidsen, men de är 15 och 17, så jag räknar med att ha ett bibliotek om 2 år ungefär.. 😄

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.