Jag blev inspirerad - även om just rören inte är synliga hos mig. Hur "känns" färgen efter dessa år? Jag har svart kakel i badrummet samt krom. Däremot irriterar det mig att glo på vit tvättmaskin & torktumlare när man sitter på toa 😳. Att köpa dessa fabrikssvarta begränsar fabrikatvalen (och byts inte samtidigt) så jag funderar på att måla dem. Hur lätt är det att hålla färgen fräsch (har mkt kalkhaltigt vstten)?

BirgitS
A alfredwenström skrev:
Det är kul när företag bestämmer sig för att nyttja ens bilder till reklam. Detta fick jag på min mejl plötsligt, som veckobrev. Blev lite förvånad.
Det är nog upphovsrättsbrott om du vill dra det vidare.

A alfredwenström skrev:
Hej, jag satt själv för några veckor sedan och googlade efter svarta rör. Jag ville se bilder på hur det ser ut, och om det fanns någon som hade detta sedan innan.
Det var väldigt svårt att få inspiration angående detta. Det slutade med att vi byggde det ändå. Personligen är jag mycket nöjd med mitt badrum, och hoppas jag kan inspirera fler personer som går i samma tankar. Svarta rör finns inte att köpa från fabrik, och rörmokaren visste själv inte vilket som var bästa lösningen.
Här kommer mina bilder på hur det ser ut (utan duschvägg) och vilken färg som jag använde.

Det var enkelt, jag målade med pensel 1 lager. Hade man mycket färg på penseln så täckte det mycket bra.
Rören var obehandlade kopparrör. inga penseldrag syns i efterhand.
[bild]
[bild]
[bild]
Det tog sin tid men i våras blev jag klar med mitt badrum ☺️ Målade rören först med elementfärg och sedan mattsvart lackfärg.
Resultatet:

Badrum med duschhörna, duschdraperi med prickar, tvättmaskin och spegel. Rör målade med mattsvart lackfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nyrenoverad badrum hörna med toalett, handfat, hylla, en radiator, och målade rör i mattsvart.
Skapa konto
En badrumsvägg med ett vitt element och målade rör syns längs väggen, omgivna av en diskret mönstrad ljus yta.
Skapa konto
Burk med Beckers elementfärg V, halvblank, stående på kartong, använd för att måla rören i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto
En burk med Beckers Mood lackfärg, bas C, för trä och metall, med en pensel på toppen.
Skapa konto
Modernt badrum med duschkabin, svartmålade rör och toalett. Taket har oslutna elinstallationer.
Skapa konto
Kopparrör i badrum med skyddspapper och färgbrickor, förberett för målning med elementfärg och mattsvart lackfärg.
Skapa konto
Rörmålning pågår med mattsvart färg i badrum, skyddspapp och tejp syns runt om. En burk med färg står på golvet.
Skapa konto
Målade rör i badrummet med mattsvart lackfärg, omgivna av skyddsplast och tejp.
Skapa konto
Svartmålade rör och duschdetaljer i ett färdigrenoverat badrum med glasdusch och ljust kakel.
Skapa konto
Målat badrumsrör i mattsvart färg med glasdörr på dusch och ljust kakelgolv.
Skapa konto
Duschhörna med nyrenoverade svarta rör och duschset i ett badrum. Rören målade med elementfärg och mattsvart lackfärg.
Skapa konto
Modernt badrum med glasdusch, mattsvarta duschrör och enkel vit tvättställ. Duschens rör målade i mattsvart färg för stilren look.
Skapa konto
Modernt badrum med grå väggar, svartvitt handfat, spegel och toalett. Rör målade i mattsvart.
Skapa konto

• Gilla
Charlo och 2 till
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog upphovsrättsbrott om du vill dra det vidare.
Eller så skickar man en faktura enligt bildleverantörernas förening.

• Gilla
bip...bip
  • Laddar…
B bip...bip skrev:
Det tog sin tid men i våras blev jag klar med mitt badrum ☺️ Målade rören först med elementfärg och sedan mattsvart lackfärg.
Resultatet:

[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Det viktigaste! Tack @alfredwenström för inspirationen ☺️

B bip...bip skrev:
Det viktigaste! Tack @alfredwenström för inspirationen ☺️
Hej! Håller D bra? Ska byta ut allt till svart och D stör mig att vattenledningarna är kromade...

• Gilla
bip...bip
  • Laddar…
A alfredwenström skrev:
Det är kul när företag bestämmer sig för att nyttja ens bilder till reklam. Detta fick jag på min mejl plötsligt, som veckobrev. Blev lite förvånad.
Hej! Hur sitter färgen på dina målade rör? Måste måla våra...😃

Charlo Charlo skrev:
Hej! Håller D bra? Ska byta ut allt till svart och D stör mig att vattenledningarna är kromade...
Absolut! Inga som helst förändringar i färgen.
Om du ska måla över rör i krom tänk på att det är viktigt med sandpapper innan du börja måla. :)

B bip...bip skrev:
Om du ska måla över rör i krom tänk på att det är viktigt med sandpapper innan du börja måla. :)
Tackar 🧡

B bip...bip skrev:
Använde du elementfärg först som grund och sen?

Charlo Charlo skrev:
Använde du elementfärg först som grund och sen?
Kollade in på din profil och fick svaret 🧡

• Gilla
bip...bip
  • Laddar…
Charlo Charlo skrev:
Kollade in på din profil och fick svaret 🧡
Drog 2-3 varv med element färg och sen 2-3 varv med lackfärg. Du kan också slipa med sandpapper ojämnheter som bildas mellan varven så du får en perfekt finish efter sista målning.

Redigerat:
B bip...bip skrev:
Drog 2-3 varv med element färg och sen 2-3 varv med lackfärg. Di kan också slipa med sandpapper ojämnheter som bildas mellan varven så du får en perfekt finish efter sista målning.
Yes! 🧡

• Gilla
bip...bip
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.