51 016 läst ·
57 svar
51k läst
57 svar
Svarta vattenrör i badrum
Mitt badrum är inte byggt utav mig själv. Det var Bravida i Borås som monterade rören. De hade inga större synpunkter när de satte upp rören. Det är ju inte ovanligt med synliga rör i badrum. Även i dusch.M Maria Arnbom skrev:
Håller det fortfarande?A alfredwenström skrev:Hej, jag satt själv för några veckor sedan och googlade efter svarta rör. Jag ville se bilder på hur det ser ut, och om det fanns någon som hade detta sedan innan.
Det var väldigt svårt att få inspiration angående detta. Det slutade med att vi byggde det ändå. Personligen är jag mycket nöjd med mitt badrum, och hoppas jag kan inspirera fler personer som går i samma tankar. Svarta rör finns inte att köpa från fabrik, och rörmokaren visste själv inte vilket som var bästa lösningen.
Här kommer mina bilder på hur det ser ut (utan duschvägg) och vilken färg som jag använde.
Det var enkelt, jag målade med pensel 1 lager. Hade man mycket färg på penseln så täckte det mycket bra.
Rören var obehandlade kopparrör. inga penseldrag syns i efterhand.
[bild]
[bild]
[bild]
Mycket snyggt, har sett att det nu finns färdiga svarta rör att köpa men då kostnaden drar iväg då tänkte jag följa ditt exempel och måla istället.A alfredwenström skrev:
Målade du även väggfästena eller köpte du färdiga svarta?
Jag köpte (tror det va) Faluplast svarta rörklämmor. Riktigt snygga. Enklare än målning. Då är själva plasten svart.J jojje81 skrev: