2 427 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Surrande "fläktstyrningsvred"
Men då är det bara av/på inte sant? Jag tror att en av poängerna med denna är att man ska kunna justera hastigheten. Normalt sett ska den kanske gå på 1/3 av hastigheten men om det blir extra fuktigt kanske man vill öka hastigheten lite. Att ha den gå på max hela tiden drar bara onödigt mycket ström.snaggletooth skrev:
Fläktar i grund brukar inte vara så stora så varvtalsregulatorn borde klara av det.
Verkar som att du tyvärr fått ett måndagsexemplar, bara att använda "garantin".
Så länge bör du antingen som "tanden" skrev koppla förbi tyristorn eller stänga av den helt.
Onödigt att fläkten skall gå sönder också.
Verkar som att du tyvärr fått ett måndagsexemplar, bara att använda "garantin".
Så länge bör du antingen som "tanden" skrev koppla förbi tyristorn eller stänga av den helt.
Onödigt att fläkten skall gå sönder också.
Vad jag förstår så är detta vad som följer med dessa grunder och det är ju hundratals om inte tusentals.FrittDrag_II skrev:
Får höra med elektrikern om jag kan få en ny sådan eller om han har någon lösning. Just nu är allt helt avstängd. Kan jag, som inte har speciellt stor koll på det elektriska sätta igång fläkten på ett enkelt sätt, gärna med en enkel beskrivning på hur jag gör?
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Ring en elektriker i stället...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden