Bra med bilderna tack. Manualen lite svårläst. Nu är det dock ett problem här, ert värmesystem är mer komplext uppbyggt. Det är inte 200P som styr värmen och den ska inte ha någon rumstermostat. Det är luftvärme-aggregatet (CTC LVA) i taket som styr temperaturen i huset och när den behöver värme skickar den en signal om detta till 200P. Om 200P är tillräckligt varm startar den cirkulationspumpen och skickar värme till LVA. Krävs en riktig expert för detta system. Du får fråga CTC om de har någon annan rums-styrning än den enhet du har nu.

J Josth skrev:
Bra med bilderna tack. Manualen lite svårläst. Nu är det dock ett problem här, ert värmesystem är mer komplext uppbyggt. Det är inte 200P som styr värmen och den ska inte ha någon rumstermostat. Det är luftvärme-aggregatet (CTC LVA) i taket som styr temperaturen i huset och när den behöver värme skickar den en signal om detta till 200P. Om 200P är tillräckligt varm startar den cirkulationspumpen också värme till LVA. Krävs en riktig expert för detta system. Du får fråga CTC om de har någon annan rums-styrning än den enhet du har nu.
Besiktningsmannen som jag hade när jag köpte huset, sa att systemet var komplicerat. Nu börjar jag förstå vad han menade. Tack alla för hjälpen iallafall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.