Hej igen!
Känner att jag skulle vilja styrenheten som styr rumstemperaturen i huset.
Enheten sitter på vardagsrumsväggen och ser väldigt dassig ut och låter en del pga analog klocka.
Någon som har ett förslag på enhet som skulle kunna passa istället? ca-pris på arbete m.m
Tack på förhand!
Känner att jag skulle vilja styrenheten som styr rumstemperaturen i huset.
Enheten sitter på vardagsrumsväggen och ser väldigt dassig ut och låter en del pga analog klocka.
Någon som har ett förslag på enhet som skulle kunna passa istället? ca-pris på arbete m.m
Tack på förhand!
Dessa brukar vara specifika för tillverkarna och kan bara inte ersättas med något annat.
Sedan är väl din enhet inte ett under av teknik. Kanske bara klockströmbrytaren som skiftar inkopplingen av temp.justeringsinställningen.
Som start bör du väl höra med Nibe där nu CTC ingår.
Sedan är väl din enhet inte ett under av teknik. Kanske bara klockströmbrytaren som skiftar inkopplingen av temp.justeringsinställningen.
Som start bör du väl höra med Nibe där nu CTC ingår.
CTC-styrningen är mycket riktigt urkopplad, förra ägaren lät styrenheten sitta kvar pga skador på tapeten.J Josth skrev:
Hade tänkt mig något trevlig lcd variant typ denna.
https://www.polarpumpen.se/varmepumpar/franluft/varumarken/nibe/tillbehor/nibe-rmu-40-rumsgivare
Enligt polarpumpen skulle den inte funka, fick inte så mycket mer förklarat.
Tveksam om den funkar till din nuvarande panna.R Rappen88 skrev:
Först måste du väl undersöka om du har möjlighet att koppla in en sådan panel till dit nuvarande system.
Jag korrigerar mig själv, nu när jag tittat närmare. Är det inte den till höger som är inkopplad isf? Den är märkt elektrostandard, vilket var föregångaren till IVT, så den är av modell äldre. Nibe har en rumstermostat som heter RT10, som tipsats om tidigare i tråden.R Rappen88 skrev:
E etompau skrev:
Verkar kanske konstigt, men den högra ska vara urkopplad. Den vänstra styr jag temperaturen med.L lordi skrev:
Nej, den funkar inte. Din 200p är inte så avancerad. Du behöver en enkel 230V termostat. Om du har bruksanvisningen, så ser du hur den skall kopplas in på sidan 13R Rappen88 skrev: