Nissens Nissens skrev:
Nu får du ta det lugnt med julglöggen…
du får gärna utveckla vad du menar.

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
AndersPS AndersPS skrev:
du får gärna utveckla vad du menar.
Man hoppas ju att ditt personangrepp beror på dålig dagsform, i annat fall är det ju bara att beklaga.

Nissens
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Nej min partner och min granne är valbredningen men vi bor i samma lägenhet så därför sa jag att det är jag.
Märkligt ändå att du säger att du sitter i valberedningen när du nu enligt dig själv inte gör det…
Oavsett, så har du inte rätt till någon insyn i ekonomin de har i styrelsearbetet. Hur kan du tro att du har rätt till insyn i den?

Nej min partner och min granne är valbredningen men vi bor i samma lägenhet så därför sa jag att det är jag.
Det är när du utrycker dig så här som det blir så fel.

• Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Märkligt ändå att du säger att du sitter i valberedningen när du nu enligt dig själv inte gör det…
Oavsett, så har du inte rätt till någon insyn i ekonomin de har i styrelsearbetet. Hur kan du tro att du har rätt till insyn i den?
Det är ju rätt märkligt att man inte har rätt till insyn i ekonomin.

Nissens
A A-Man_08 skrev:
Det är ju rätt märkligt att man inte har rätt till insyn i ekonomin.
Nä, det är inte alls märkligt. Det är så stadgarna normalt är skrivna.
Det är sannolikt för att man skall ha arbetsro i styrelsearbetet. Allt blir granskat av revisorerna ändå. Att en massa tyckande från diverse medlemmar inte får störa arbetet under året är väl bra. Om några oegentligheter inträffat så blir det uppdagat av revisorerna.

Om föreningsstämman ger styrelsen ansvarsfrihet så har styrelsen bedömts följa de beslut och regler som gäller.

Hur kan du tycka att det är märkligt? Alla Brf:er har det sannolikt så. Det gäller de flesta föreningar…

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Du har rätt att se årsredovisningen. Inte att gräva igenom kassaböckerna.

• Gilla
MangeH och 2 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Det är när du utrycker dig så här som det blir så fel.
Fan jag vet... :(

Nissens Nissens skrev:
Nä, det är inte alls märkligt. Det är så stadgarna normalt är skrivna.
Det är sannolikt för att man skall ha arbetsro i styrelsearbetet. Allt blir granskat av revisorerna ändå. Att en massa tyckande från diverse medlemmar inte får störa arbetet under året är väl bra. Om några oegentligheter inträffat så blir det uppdagat av revisorerna.

Om föreningsstämman ger styrelsen ansvarsfrihet så har styrelsen bedömts följa de beslut och regler som gäller.

Hur kan du tycka att det är märkligt? Alla Brf:er har det sannolikt så. Det gäller de flesta föreningar…
Äger man inte som medlem en andel i föreningen?

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Fan jag vet... :(
Men har du insett att du inte har rätt till insyn i styrelsens ekonomi? Jag har frågat flera gånger, men du kommenterar aldrig det.

Det får mig att tro att du behöver läsa på lite om hur föreningar fungerar. Ordföranden följer stadgarna när han vägrar att ge dig insyn i styrelsens ekonomi. Om det är detta du kallat honom surgubbe för så borde du be om ursäkt. Eller det kan du göra oavsett förresten. :)

• Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
Nissens
A A-Man_08 skrev:
Vad har det med någonting att göra? Föreningens stadgar är till för att följas. Det är inte begåvat att bryta mot dem.

Nissens Nissens skrev:
Vad har det med någonting att göra? Föreningens stadgar är till för att följas. Det är inte begåvat att bryta mot dem.
Ja du, det finns mycket märkligt med brfer men tyvär finns det inte så många boendeformer att välja om man inte vill hyra eller bo i hus.

Nissens Nissens skrev:
Man hoppas ju att ditt personangrepp beror på dålig dagsform, i annat fall är det ju bara att beklaga.
vilket är mitt personangrepp?

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nissens
A A-Man_08 skrev:
Ja du, det finns mycket märkligt med brfer men tyvär finns det inte så många boendeformer att välja om man inte vill hyra eller bo i hus.
Snarare finns det människor med märkliga idéer. Det är inte bara Brf:er som har det så, det gäller sannolikt närmare 100% av alla slags föreningar.

Uppenbarligen behövs dessa regler. :)

• Gilla
  • Älska
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Du äger en andel i företag du äger aktier i. Men du får ändå inte se mer än årsredovisningen.

• Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.