174 902 läst ·
1 050 svar
175k läst
1,1k svar
Styrelsen använder maffiametoder för att vräka mig
Märkligt ändå att du säger att du sitter i valberedningen när du nu enligt dig själv inte gör det…Kycklingen skrev:
Oavsett, så har du inte rätt till någon insyn i ekonomin de har i styrelsearbetet. Hur kan du tro att du har rätt till insyn i den?
Det är ju rätt märkligt att man inte har rätt till insyn i ekonomin.Nissens skrev:
Nä, det är inte alls märkligt. Det är så stadgarna normalt är skrivna.A A-Man_08 skrev:
Det är sannolikt för att man skall ha arbetsro i styrelsearbetet. Allt blir granskat av revisorerna ändå. Att en massa tyckande från diverse medlemmar inte får störa arbetet under året är väl bra. Om några oegentligheter inträffat så blir det uppdagat av revisorerna.
Om föreningsstämman ger styrelsen ansvarsfrihet så har styrelsen bedömts följa de beslut och regler som gäller.
Hur kan du tycka att det är märkligt? Alla Brf:er har det sannolikt så. Det gäller de flesta föreningar…
Du har rätt att se årsredovisningen. Inte att gräva igenom kassaböckerna.
Äger man inte som medlem en andel i föreningen?Nissens skrev:
Nä, det är inte alls märkligt. Det är så stadgarna normalt är skrivna.
Det är sannolikt för att man skall ha arbetsro i styrelsearbetet. Allt blir granskat av revisorerna ändå. Att en massa tyckande från diverse medlemmar inte får störa arbetet under året är väl bra. Om några oegentligheter inträffat så blir det uppdagat av revisorerna.
Om föreningsstämman ger styrelsen ansvarsfrihet så har styrelsen bedömts följa de beslut och regler som gäller.
Hur kan du tycka att det är märkligt? Alla Brf:er har det sannolikt så. Det gäller de flesta föreningar…
Men har du insett att du inte har rätt till insyn i styrelsens ekonomi? Jag har frågat flera gånger, men du kommenterar aldrig det.Kycklingen skrev:
Det får mig att tro att du behöver läsa på lite om hur föreningar fungerar. Ordföranden följer stadgarna när han vägrar att ge dig insyn i styrelsens ekonomi. Om det är detta du kallat honom surgubbe för så borde du be om ursäkt. Eller det kan du göra oavsett förresten.
Snarare finns det människor med märkliga idéer. Det är inte bara Brf:er som har det så, det gäller sannolikt närmare 100% av alla slags föreningar.A A-Man_08 skrev:
Uppenbarligen behövs dessa regler.