174 902 läst ·
1 050 svar
175k läst
1,1k svar
Styrelsen använder maffiametoder för att vräka mig
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 539 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 539 inlägg
Det är inte ett hot från styrelsen, mycket konstigt sätt att se det på. Det är ju snarare så att styrelsen informerar om den yttersta konsekvens som detta kan leda till.M Mawe85 skrev:
Redigerat:
Varför lägger du inte bara ner argumentationen med styrelsen?Kycklingen skrev:
Tack snälla. Jag fick även detta brev, jag förstår inte vad jag har gjort? Har heller inte fått någon anmodan eller informationsbrev. Så jag ringde Lotta igår och hade en granne med mig, hon säger jag behöver inte "ora mig", men att ordföranden varit på henne och mejl bombat henne och hon jobbar åt styrelsen måste därmed agera. Så jag frågade vad är det jag gjort kan jag få underlag, hon visste inte skulle återkomma via mejl men fick inget.
Kan man bara skicka sådana hotbrev för man sitter i en maktposition? Jag är välskött kyckling, betalar alltid i tid, har bra relation med grannar och skulle aldrig störa med hög volym.
Det värsta jag kanske gjorde var kalla ordföranden för "surgubbe", men det är inte hela världen han har:
Ska jag bara acceptera det här, jag vill inte flytta
- Misshandlat mig och jag har en polisanmälan på det.
- Kallat mig i hissen för labil, psykopat, inte välkommen i huset, vem har jag rånat för bo här.
- Han skickar böter om olika typer av nedsmutsningar, handavtryck på hiss utan bevis det är jag.
- Har flera mejlkonversationer från grannar som ber honom sluta trakassera mig varav han skämtsamt säger att jag är "hackkyckling"
- Senaste halvåret har styrelsen slutat svara på mina mejl så får ingen hjälp om något som berör min bostad.
[bild]
Då kanske du slipper breven även om dem inte har någon som helst betydelse.
Även fast du har god relation med vissa som du skriver, verkar du ha skaffat dig helt onödiga ovänner också.
Du måste ju ha gjort mer än kallat någon surgubbe och skickat ett mejl. Till vilken nytta ?
Inget att bidra med, annat än att jag känner för dig, men fan vad skönt att vi inte bor i bostadsrätt längre. Sån himla konstig bostadsform. Så många gånger jag stått och rensat upp andra människorna sopkaos när jag satt i styrelser. Det är verkligen ”tragedy of the commons”.
Men med det sagt har svårt tro svensk domstol vräker någon för man kallar en person surgubbe, även grövre skällsord kan knappast ses som trakasserier om ens bevisas ha skett. Det kommer bli ord mot ord.
Ord mot ord.R rolflidvall skrev:
Du får spela in det om det ska hålla i rätten.
Sen är ingen helt "oskyldig".... vad annat än att kalla honom surgubbe har du gjort?
Svälj din stolthet och ta tag i problemet med brfen istället för att gå omvägar.
Kontakta de som lyssnar på dig, socialen, och få dem att anordna ett möte med brfen.
Om det är nu så det ligger till.
Varför skulle socialtjänsten arbeta för styrelsen? Hela tanken med den kontakten är att du ska få hjälp. Hon arbetar för dig, inte styrelsen.Kycklingen skrev:
Tack snälla. Jag fick även detta brev, jag förstår inte vad jag har gjort? Har heller inte fått någon anmodan eller informationsbrev. Så jag ringde Lotta igår och hade en granne med mig, hon säger jag behöver inte "ora mig", men att ordföranden varit på henne och mejl bombat henne och hon jobbar åt styrelsen måste därmed agera. Så jag frågade vad är det jag gjort kan jag få underlag, hon visste inte skulle återkomma via mejl men fick inget.
Kan man bara skicka sådana hotbrev för man sitter i en maktposition? Jag är välskött kyckling, betalar alltid i tid, har bra relation med grannar och skulle aldrig störa med hög volym.
Det värsta jag kanske gjorde var kalla ordföranden för "surgubbe", men det är inte hela världen han har:
Ska jag bara acceptera det här, jag vill inte flytta
- Misshandlat mig och jag har en polisanmälan på det.
- Kallat mig i hissen för labil, psykopat, inte välkommen i huset, vem har jag rånat för bo här.
- Han skickar böter om olika typer av nedsmutsningar, handavtryck på hiss utan bevis det är jag.
- Har flera mejlkonversationer från grannar som ber honom sluta trakassera mig varav han skämtsamt säger att jag är "hackkyckling"
- Senaste halvåret har styrelsen slutat svara på mina mejl så får ingen hjälp om något som berör min bostad.
[bild]
Kycklingen skrev:
Ni som följt mina trådar vet om den infekterade relationen vi har i mitt styrelse. Nu så här lagom till jul har ordförande anlitat en jurist, med föreningens pengar, för vräka mig.
Det här är helt absurt, har inte pratat eller sett hövdingen på några månader. Det enda jag kan
tänka på är att han ville ändra och höja en massa avgifter i vår stadgar varav jag mejlade det bryter mot lagen och måste klubbas på två möten med länk till boverket. Jag fick inget svar, skickade påminnelse heller inget svar.
Min partner sitter i valberedningen med sina valbredningskollegor och många grannar vill byta ut styrelsen.
Är det verkligen så enkelt vräka någon?
[media]
Äger du en boendet?L lordi skrev:Något stämmer inte här. Om du har en bostadsrätt så har du ingen hyresvärd.
Varför är socialtjänsten inblandad?
Jag tolkar brevet som att socialtjänsten hyr lägenheten av brf för dig att bo i.
För övrigt kan en brf höja avgifter om det är befogat
Äger du. T ex ökade driftskostnader, renoveringar mm,
Om du är brf-innehavare kan du vara med och påverka hur föreningen styrs på olika sätt. Är du hyresgäst så är förhållandet ett annat.
Dessutom betyder inte brevet att du är vräkt. Men det finns en risk att du kan bli det utav någon anledning som inte framgår. Du får väl kontakta dem enligt instruktionerna i brevet och höra vad det gäller.
Framgår inte nånstans
Är det ett sov boende eller varför är dom inblandade
O varför skickar du mail?
Är det dit boende? Äger du det?Kycklingen skrev:
Ni som följt mina trådar vet om den infekterade relationen vi har i mitt styrelse. Nu så här lagom till jul har ordförande anlitat en jurist, med föreningens pengar, för vräka mig.
Det här är helt absurt, har inte pratat eller sett hövdingen på några månader. Det enda jag kan tänka på är att han ville ändra och höja en massa avgifter i vår stadgar varav jag mejlade det bryter mot lagen och måste klubbas på två möten med länk till boverket. Jag fick inget svar, skickade påminnelse heller inget svar.
Min partner sitter i valberedningen med sina valbredningskollegor och många grannar vill byta ut styrelsen.
Är det verkligen så enkelt vräka någon?
[media]
Fast nu var ju brevet från vuxenenheten. Så det är nog inga barn inblandade.
De som hotas av vräkning ska ha möjlighet att få stöd av socialtjänst, därför ska brf eller hyresvärdar informera socialtjänsten som sen i sin tur går vidare till den som hotas, Precis som gjorts i detta fallD Daniel 109 skrev: