63 634 läst ·
115 svar
64k läst
115 svar
Stugägare använder vår väg och mark som sedelpress.!
Efter att ha läst igenom hela tråden är jag väldigt nyfiken, hur har det gått?
Jag får nog stilla min nyfikenhet, såg att tråden var gammal men inte att TS varit inaktiv så länge 
Kräv d
Essutom betalt av föreningen. Har dom tagit betalt för att hyra ut er mark ska pengarna gå till er.nizzehult skrev:
Jag ser vägen, bommen och servitut runt detta samt stugägarföreningens agerande som ett separat problem.
Det stora problemet är att det står mer eller mindre permanenta fordon på markägarens mark utan tillstånd från denne.
Det är bara att packa ihop och dra och görs inte det efter anmodan kan man begära hjälp från myndigheterna. Det har varit liknande problem häromkring då utländska tiggare tagit privat mark i besittning och dom blev till slut avhysta med polishjälp.
Sen är det egenltigen inte fordonsägarnas fel att dom står där och därför bör man kanske inte gå fram med ångvälten. Informera dem på ett sakligt sätt om att stugföreningen gjort fel, att marken inte är deras och att dom måste vara borta därifrån inom 30 dagar annars kanske dom blir avhysta med tvång. Sen får dom lösa återbetalningar och tjafsa med stugföreningen om hur det kunde bli så här.
Lagen är helt klart på er sida så dom har inte så mycket att sätta emot.
Det här var förvisso en gammal tråd, men vissa råd kan vara allmängiltiga.
Det är viktigt att sköta om sina marker. För växtlighetens bästa ska man alltid gödsla rikligt vår och höst, och en riktigt duktig trädgårdsmästare satsar också på en generös giva då och då på sommaren. Flytande svingödsel har nog bra effekt en solig sommardag, då blir det grönt och fint igen!
Det är viktigt att sköta om sina marker. För växtlighetens bästa ska man alltid gödsla rikligt vår och höst, och en riktigt duktig trädgårdsmästare satsar också på en generös giva då och då på sommaren. Flytande svingödsel har nog bra effekt en solig sommardag, då blir det grönt och fint igen!
Intressant tråd, hade gärna sett slutet på den.S Stego1 skrev:
Men vill bara tillägga, OM det är så att stugföreningen drar in några tusenlappar per år som oavkortat kommer alla till gagn genom bättre skötsel av vägarna, eller andra åtgärder.
Saker som alltså annars skulle kostat alla stugägare nån peng extra per år så kan väl man se det hela som ok?
Däremot så är ju agerandet fult och otrevligt, när vi tar in denna sidas syn på detta.
Men hade varit intressant att se slutet på det, andra sidans kommentarer osv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden