Ja det är klart. Hoppas bara att kardelerna i centralen är så pass långa så utrymmet ges att sätta klämmorna runt :rolleyes: Har inte vågat tagit bort locket än sedan jag flyttade in.... Rädd det ser ut som ett råttbo och att lasterna är helt åt h-vete fördelade pga säkringen går i köket när jag stoppar i perkulatorn i ett uttag men klarar sig bra i ett annat...:( Några uttag fungerar inte över huvud taget! Brytaren till kökslampan gav upp efter några dagar :crysmile: Så det finns säkert en hel del att göra med omdragning och fördelning.

leby leby skrev:
Hålet som kabeln ska gå igenom är ca 10-11mm så skulle gissa att klämman är 30x20x12mm ungefär. De är ganska stora men tanken är att ha möjlighet att sätta dem på inkommande ledning som ju många gånger kan vara 10mm

Ja, med tanke på vilken butik centralen kommer ifrån så lär det inte vara ett proffs som har gjort installationen...

• Haha
etompau och 1 till
  • Laddar…
Så här såg det ut från en kapsling under men då tvingade jag dom att ta dit en elektriker och korta av, klamra och märka upp kabeln :seenoevil: Skratta INTE :crysmile::crysmile::crysmile::poop:

Oorganiserade elkablar under en byggnad innan en elektriker klamrade och märkte upp dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

useless useless skrev:
Ja, med tanke på vilken butik centralen kommer ifrån så lär det inte vara ett proffs som har gjort installationen...

• Wow
leby
  • Laddar…
Det man inte ser...

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.