Sen blir jag lite fundersam de 50.000 de ville ha för källaren. Dessa 50.000 kommer de dra av 21% vid deklarationen så det kostade dem egentligen 39.500 kr så den summan skulle de ha använt istället.
Viktigt poängtera att flyttstäd inte innefattar kvarlämnade saker... Har erfarenhet av det
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Håller med om att det börjar bli löjligt och att säljarna känns oseriösa.

Det ska minsann "ha sista ordet" och att ni går med på deras sista krav.

Om ni inte verkligen vill ha huset hade jag hoppat av. Dessa ev bittra säljare ska ändå förvalta ert kommande hem i några månader innan det är erat, litar ni på dom tillräckligt för det?
Det är också lite värt att ha en ok relation med säljarna så man kan fråga grejer i efterhand
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Detta är skälet till att jag inte säljer till vem som helst eller högstbjudande.
(kommentarerna, inte TS fråga)

Lycka till med köpet TS
(oavsett om det blir detta hus eller ett annat!)
 
C
Snigla Snigla skrev:
Detta är skälet till att jag inte säljer till vem som helst eller högstbjudande.
(kommentarerna, inte TS fråga)
Vem säljer du till då, om du inte vill sälja till den ende spekulanten? :rofl:
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Flyttstäd i sej är ju nästan helt värdelöst, man måste ju ändå städa själv normalt då man inte litar på städningen..

Dessutom brukar slyttstäd ofta vara värdelöst gjord och som köpare har man inga fungerande påtrycksmedel frö att få ersättning för det så..

Det skulle vara att man vill ha det av princip isåfall.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vem säljer du till då, om du inte vill sälja till den ende spekulanten? :rofl:
Vi tjänade på att ha dubbla hus i mer än ett år.
(De gav underbud och betedde sig dåligt, sådana köpare vill man inte ha)

Sedan sålde vi till ett ok bud.

Tyvärr bråkade de lite om städningen, så vi tog det säkra före det osäkra och gav bort allt renoveringsmaterial de skulle fått (xxxxx kr) på köpet. Det var inte poppis, men not my problem.

De ville ha städat och de fick de…
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Länge sen var jag i nån liknande situation.

Det fanns några lösa spekulanter, liksom jag.
Jag bjöd inget under tiden, men visade intresse. Fick kolla huset bl a
Så lät vi det hela bero. Hittade flera andra objekt.

Till slut hörde säljaren av sig!

Jag nämnde ett pris som Jag kunde betala, inte vad han begärde.
Ingen annan var intresserad.

Med detta sagt, så tycker jag att ni gör likadant. Lägg ett enda bud, diskutera inget mera.
Jag föreslår 2.5. Punkt.

Vänta och se vad som händer.
Då blir det förmodligen omvänd budgivning, då marknaden ser ut att bli orolig. Har en känsla av att många vill knyta ihop säcken.
 
anthoon14 anthoon14 skrev:
Hej, ny info.
Vi har sagt att vi står kvar på 3,235.
Mäklaren har nu ringt och sagt att dom går med på det budet om dom slipper flyttstäd.
Jag börjar fundera varför dom vill göra så, känns bara larvigt och jag funderar på om man ens kan lita på dom här säljarna. Vad kan dom tjäna på att slippa flyttstäd? Känns bara som en larvig principsak.
Det är ju deras egna val att renovera källaren för 50 000kr.
Med tanke på allt strul så skulle jag kräva att inspektera huset innan kontraktsskrivning, ta bilder på allt som finns i och runt huset som ska ingå i köpet och få med i kontraktet att säljarna inte får försämra skicket eller ta med inventarier som hör till huset.

Se till att rejäla avdrag på köpeskillingen finns med i kontraktet om ni på tillträdesdagen kan konstatera kontraktsbrott, och även möjlighet att frånträda köpet utan att förlora handpenningen.

På tillträdesdagen så behöver du/ni inspektera huset innan slutbetalning för att försäkra er om att inget kontraktsbrott föreligger.

Mvh
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det är lätt att bli "uppretad" på vissa personers beteende och tyvärr missa det som faktiskt är viktigt.
Om läget och huset är det ni verkligen vill ha spelar inte några 100k någon roll, jag skulle ångra ihjäl mig om jag missade chansen pga småpengar eller konstiga säljare.
Samma för säljarna, det känns som småpengar i sammanhanget, missar dom den här chansen kommer dom behöva lägga mer tid och kanske inte ens få den här summan då.

Om ni däremot är väldigt neutrala och anser att det dyker upp hus lite då och då som är lika bra som detta skulle jag sänka budet, för att lägga ut huset en tredje gång måste väl bli svårt att få någon mäklare att göra, i alla fall på kort tid.
 
  • Gilla
klimt
  • Laddar…
Hej alla, tack för härlig respons.
Vi ska skriva på pappren idag. Det känns bra. Landade på 3,235 och vi står för flyttstäd. Återkommer säkert här på forumet med frågor kring altanbyggande med mera! :) Vit villa, gård, garage, grönskande skog, blå himmel, avskilt läge, berg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gaia och 16 till
  • Laddar…
Grattis ser fantastiskt fint ut
 
  • Gilla
Nothna89
  • Laddar…
N Nothna89 skrev:
Hej alla, tack för härlig respons.
Vi ska skriva på pappren idag. Det känns bra. Landade på 3,235 och vi står för flyttstäd. Återkommer säkert här på forumet med frågor kring altanbyggande med mera! :)[bild]
Lycka till med allt!
Ser toppenfint ut (y)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Väntar ivrigt på ny tråd av TS "Dolt fel?"
 
De va en tråkig inställning :) det får vi hoppas att jag slipper skriva
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Coolman Coolman skrev:
Väntar ivrigt på ny tråd av TS "Dolt fel?"
ja, nästa tråd blir: Säljaren sålde nyrenoverad källare men nu lossnar plattorna. Vad ska jag göra....
 
  • Haha
Coolman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.