Jag skulle stått kvar vid det gamla budet av ren princip.
De avböjde erat bud enbart på grund av de ville fiska efter mer pengar.
Nu får de svar med samma mynt. Stå kvar vid erat bud.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Det dom lagt ut på källaren är ju inget som gagnar dig, du skulle ju ändå bila ut och lägga golvvärme eller nåt. ;)

• Gilla
  • Haha
muffis och 3 till
  • Laddar…
C
I ItWasntMe skrev:
De avböjde erat bud enbart på grund av de ville fiska efter mer pengar.
Precis. 50' är lika mycket principsak för säljaren så klart.
Min gissning är att de efter lite vånda släpper det för lagt bud och man säger att man tyvärr inte kan gå upp 50 till.

För att retas lite kan man ju höja 25' på äkta kohandlarmanér :rofl:

• Haha
  • Gilla
ItWasntMe och 3 till
  • Laddar…
Lagt kort ligger! :-)
Stå kvar eller skippa. Det hade jag gjort. Dom är ju bara giriga... Varför säljer man huset och fixar med pris, drar i det hela processen och börja renovera i stället, för att få upp priset?
Usch, det verkar otrevligt det där!
Jag tycker inte att du ska ta hänsyn till eller acceptera en renovering som är en del av ett vanligt underhåll.

Men som någon skrev ovan, det är från min horisont och jag, eller någon annan på denna sidan, har ansvar för din ekonomi! Det har bara du! :-)

• Gilla
lidhem
  • Laddar…
Hej, ny info.
Vi har sagt att vi står kvar på 3,235.
Mäklaren har nu ringt och sagt att dom går med på det budet om dom slipper flyttstäd.
Jag börjar fundera varför dom vill göra så, känns bara larvigt och jag funderar på om man ens kan lita på dom här säljarna. Vad kan dom tjäna på att slippa flyttstäd? Känns bara som en larvig principsak.
Det är ju deras egna val att renovera källaren för 50 000kr.

• Gilla
muffis och 3 till
  • Laddar…
anthoon14 anthoon14 skrev:
Hej, ny info.
Mäklaren har nu ringt och sagt att dom går med på det budet om dom slipper flyttstäd.
Jag börjar fundera varför dom vill göra så, känns bara larvigt och jag funderar på om man ens kan lita på dom här säljarna. Vad kan dom tjäna på att slippa flyttstäd? Känns bara som en larvig principsak.
Inte ska ni behöva städa. Då hade jag nog kontrat med ett lägre bud. Du vet ju inte hur grisigt dom lämnar det.
Nu är väl flyttstäd inga jättesummor i sammanhanget, men något man förväntar sig.

Men visst är ni sugna på att städa så kan ni ju gå med på det. Kan ju ha som krav då att ni ska ha tillgång att se huset en vecka innan kontraktsskrivning och betalning för att städa ut och så innan inflyttning.

• Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
Hej, ny info.
Om det är ett normalt städ är det inte så dyrt och en överenskommelse kan ju vara det som avgör. Men ni måste lita på säljaren i så fall, det finns exempel där man lämnat enorma mängder skräp

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Det är väl perfekt (y)
Gillar inte flyttstädning själv (åt nått håll)

Lite löjligt kan man tycka. Nån som sköter flyttstädningen hyr man ju ganska billigt.
Men de vill väl känna sig lite som vinnare och få igenom nåt krav kanske.
Hur pass grisigt dom har hemma har ni väl sett på visningen?

• Gilla
Donn
  • Laddar…
Jag gav bud 50 under säljpriset på min lägenhet och det gick säljare med på men med motprestationen att det skulle vara utan flyttstäda. Det var i somras och jag har haft nyckel sen 1 november men fortfarande inte haft tid att rengöra ens under diskhon...

Nej, ett normalt hem är inte så jobbigt eller dyrt att städa, men visst, det är pengar det med. Men jag tycker inte ni ska gå med på det. Det skrev jag i ett tidigare inlägg, att denna säljaren hittar på annat som kostar pengar.

Då skrev jag att dom säkert tar med sig både vitvaror och värmepumpen och dit kommer du / ni säkert, men börjar med flyttstädningen...! Ha!

Precis som du skriver, valet att renovera för 50.000 var deras. Dessutom, vad är det som kostar 50.000? Materialet som det finns kvitto på eller deras (mannens) uppskattade värde av hans insats som det inte finns kvitto på!

Finns det kvitto för 50.000, kör på det i så fall! Annars stämmer det ju inte, bar nåt höftat för sakens skull!

Flyttstädning är bara löjligt, i vart fall jag städar ändå när jag flyttar in.

• Gilla
GlennB
  • Laddar…
Hej, ny info.
Jag skulle säga, okey men, då sänker vi priset 15.000kr så står vi för flyttstädningen.
Tycker de verkar jobbiga, kanske se er om efter annat hus?

• Gilla
  • Haha
TobiasStockholm och 2 till
  • Laddar…
Det innebär att de kan gå med på ditt pris utan att backa från sitt pris. De ändrade ju förutsättningarna för affären.

Kunde lika gärna varit "OK men då tar vi kylskåpet".

Min teori i alla fall.

• Gilla
Lindgrenski
  • Laddar…
Göran.W
Det hade jag aldrig gått med på för budet ni gav gällde en ordentligt städad bostad.
Jag har som köpare sagt säljaren slipper flyttstädningen som sista bud när jag inte ville bjuda mer och då fått bostaden.
Att slippa flyttstädningen är värt mycket för säljare, mycket mer än det kostar att ta in någon som städar.

Jag får uppfattningen att säljarna börjar få bråttom att sälja nu när det närmar sig tillträdet av deras nya bostad.
Det kanske är läge att sänka budet med hänvisning till att räntan gått upp med ungefär 1 % sen ni gav ert första bud vilket är 32000 kr på ett år eller 2666 kr i månaden.
Det är inga små pengar deras girighet kostat er.

Personligen hade jag sänkt budet ordentligt eller hoppat av, för jag hade varit rätt grinig över extrakostnaden dom skapat när dom inte tog ert första bud som gick upp till utgångspriset när dom sen accepterar ett som endast är 35 000 kr högre när dom står inför faktumet att dom snart ska tillträda sin nya bostad och få dubbla kostnader om dom inte får sålt huset typ i går.

• Gilla
Mortsken och 2 till
  • Laddar…
Hej, ny info.
Som tidigare sagts. Deras val att försökt driva upp priset och varit allmänt giriga.
Stå kvar vid erat bud eller börja sänk priset.
Flyttstäd får de självklart stå för själva. Går man med på att de slipper slutstäd, så kan de faktsikt lämna hur mycket skit som helst kvar. DE skall städa.
Det är ni som sitter med pengarna och korten på handen.
De ville gambla och förlorade.
Stå på er, eller tala om att ni backar ur om de inte skärper sig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.