Asså jag vet jag är ganska off-topic...men hittade ingen bättre tråd o man har ju trä- och textilslöjd i skolan så det borde vara nästan rätt tråd. Mamma var dessutom textillärare medan jag snickrar möbler vilket borde göra detta on-topic🙂

Jag o sambon (mest hon om vi ska va ärliga) har iaf byggt (sytt?) den här flodhästen i blommigt manchestertyg. Han är 70cm lång o stoppad med 50% mer stoppning än instruktionen sa, för att bli riktigt massiv o kompakt.

Vad vi ska ha den till? Högst oklart😁 Den blev lite större än vi trodde o därför aningen svårplacerad men "inredningsdetalj" var den ursprungliga tanken.

Flodhäst i blommigt manchestertyg, 70 cm lång, överfylld med stoppning. En inredningsdetalj skapad av användare och sambo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 37 till
  • Laddar…
4774
Ola C Ola C skrev:
Asså jag vet jag är ganska off-topic...men hittade ingen bättre tråd o man har ju trä- och textilslöjd i skolan så det borde vara nästan rätt tråd. Mamma var dessutom textillärare medan jag snickrar möbler vilket borde göra detta on-topic🙂

Jag o sambon (mest hon om vi ska va ärliga) har iaf byggt (sytt?) den här flodhästen i blommigt manchestertyg. Han är 70cm lång o stoppad med 50% mer stoppning än instruktionen sa, för att bli riktigt massiv o kompakt.

Vad vi ska ha den till? Högst oklart😁 Den blev lite större än vi trodde o därför aningen svårplacerad men "inredningsdetalj" var den ursprungliga tanken.

[bild]
Supersöt att ha i knät och gosa med när någon av er är ensam hemma 😀

• Gilla
  • Älska
saiter och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Den blev lite större än vi trodde o därför aningen svårplacerad
Vilken alldeles underbar definition av begreppet fulsnygg! ❤️ Jag blir nästan lite kär...

• Gilla
  • Älska
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Hade inte ni två en fajt om pallar förut? Om jag minns rätt byggde du en snygg och hon köpte en färdig. Alltså din tur att köpa en färdig (?) flodhäst. Kolmården får väl fram en lite då och då.

• Gilla
  • Haha
SC Aero och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hade inte ni två en fajt om pallar förut? Om jag minns rätt byggde du en snygg och hon köpte en färdig. Alltså din tur att köpa en färdig (?) flodhäst. Kolmården får väl fram en lite då och då.
Stämmer bra, slaget om palljäveln

Jag försökte köpa en färdig. Såg en sån här, dock lite mindre massiv o i helt annat tyg, i en sybehörsaffär för nåt år sen. I somras vid besök i samma butik vågade jag ta mod till mig o frågade om den var till salu. Det var den inte. Mönster då? Det hade dom inte o kunde inte heller leta upp ett mönsternummer. Sen dess har jag googlat o hittade till slut mönstret på amazon i höstas. Ligger mycket jobb bakom den här flodhästen😆. Blev i mitt tycke betydligt tuffare än den jag försökte köpa i somras.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
saiter och 5 till
  • Laddar…
S
Hep Hep skrev:
Man har styckat en flodhäst i Kolmården. Det var Nelson man dela...

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Cecilia R och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Man har styckat en flodhäst i Kolmården. Det var Nelson man dela...
Nelson var en noshörningsunge.

• Gilla
  • Wow
Hep och 1 till
  • Laddar…
S
Vet jag väl men sabba inte skämtet nu... :-D

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:

[bild]
Så fin fantasin har flödat

• Älska
Ola C
  • Laddar…
Bytte fönster i våras så nu var det äntligen dags att renovera vardagsrummet. Passade då på att göra ett "ikeahack" med en platsbyggd hylla/vitrinskåp samt vägghängd TV-bank

När jag ändå var igång byggde jag även in kablarna till TV:n dolda i väggen.

Lärdom: Gör inte detta precis före jul.
Träram för platsbyggd hylla och vägghängd TV med dolda kablar under renovering i vardagsrum.
Skapa konto

• Vardagsrum med julgran och tända ljus, TV på väggen visar sport, soffbord med ljus och godis, rummet nyrenoverat och inrett.
    Skapa konto
  • Vardagsrum med platsbyggd hylla, vitrinskåp och vägghängd TV-bank. Soffa, röd gardin, och tända ljus på bordet. Fönster med juldekorationer.
    Skapa konto
  • Platsbyggd hylla med tre skåp under TV-fäste på en mönstrad tapetvägg i nyrenoverat vardagsrum med trägolv.
    Skapa konto
  • Inbyggd väggbox för kablar mot dekorativ, blommig tapet i vardagsrum under renovering och TV-installation.
    Skapa konto
  • Platsbyggd vit hylla med vitrinskåp och vägghängd enhet i ett nyrenoverat vardagsrum med träpaneler.
    Skapa konto
  • Platsbyggd vit hylla och TV-bank under renovering, med verktyg och material på hyllorna. Oexponerade kablar hänger från väggen.
    Skapa konto
  • Platsbyggd hylla och vitrinskåp under konstruktion, med verktyg och byggmaterial på golvet i ett vardagsrum.
    Skapa konto
  • Gilla
Peter_Bromma och 35 till
  • Laddar…
T Tomparompa73 skrev:
Bytte fönster i våras så nu var det äntligen dags att renovera vardagsrummet. Passade då på att göra ett "ikeahack" med en platsbyggd hylla/vitrinskåp samt vägghängd TV-bank

[bild]
Jäkligt snyggt!

• Gilla
Magnolium och 2 till
  • Laddar…
T
T Tomparompa73 skrev:

[bild]
Blev ju bra i alla fall! 😁

Annars har jag erfarenhet av att "bli klar till jul"...
Ett vardagsrum där den stora, heltäckande bokhyllan levererades den 23:e och monterades av de större barnen medan jag gjorde klart annat.
Ett kök/matplats där sista gardinstången och gardinerna kom på plats 23:50 på kvällen den 23:e. (På morgonen fanns inga socklar eller taklister och golvet var täkt med papp...)

• Gilla
Ludde67 och 3 till
  • Laddar…
Under jullovet har vi försökt uppdatera sönernas rum. Lilla killen gillar att snickra och greja så han fick en verkstadsinspirerad pegboard med skrivbord. Björkplywood och målad MDF.

• Verkstadsliknande pegboardvägg med hyllor, skrivbord i björkplywood och målad MDF.
    Skapa konto
  • Verkstadsinspirerad pegboard av björkplywood med hyllor och skrivbord i målad MDF, en växt och två blå förvaringslådor.
    Skapa konto
  • Verkstadsinspirerad pegboard med björkplywood och målad MDF, utrustad med hyllor, i ett uppdaterat pojkrum.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Finsnick och 29 till
  • Laddar…
T
katos katos skrev:
Under jullovet har vi försökt uppdatera sönernas rum. Lilla killen gillar att snickra och greja så han fick en verkstadsinspirerad pegboard med skrivbord. Björkplywood och målad MDF.
coolt

• Gilla
NGKLINT och 2 till
  • Laddar…
Under julledigheten så blev det en skärbräda av lönn,valnöt mahogny och svartek.
Tycker denna blev riktigt snygg. Mönstrad skärbräda i lönn, valnöt, mahogny och svartek på ett arbetsbord i verkstaden.
Skapa konto
Skärbräda med flätat mönster av lönn, valnöt, mahogny och svartek på en arbetsbänk i verkstadsmiljö.
Skapa konto
Skärbräda av lönn, valnöt, mahogny och svartek i ett intrikat rutmönster påträffas på en arbetbänk.
Skapa konto
Skärbräda i lönn, valnöt, mahogny och svartek med ett elegant vävmönster på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
annapanna1258 och 152 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.