1 824 241 läst ·
3 512 svar
1824k läst
3,5k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Asså jag vet jag är ganska off-topic...men hittade ingen bättre tråd o man har ju trä- och textilslöjd i skolan så det borde vara nästan rätt tråd. Mamma var dessutom textillärare medan jag snickrar möbler vilket borde göra detta on-topic🙂
Jag o sambon (mest hon om vi ska va ärliga) har iaf byggt (sytt?) den här flodhästen i blommigt manchestertyg. Han är 70cm lång o stoppad med 50% mer stoppning än instruktionen sa, för att bli riktigt massiv o kompakt.
Vad vi ska ha den till? Högst oklart😁 Den blev lite större än vi trodde o därför aningen svårplacerad men "inredningsdetalj" var den ursprungliga tanken.
Jag o sambon (mest hon om vi ska va ärliga) har iaf byggt (sytt?) den här flodhästen i blommigt manchestertyg. Han är 70cm lång o stoppad med 50% mer stoppning än instruktionen sa, för att bli riktigt massiv o kompakt.
Vad vi ska ha den till? Högst oklart😁 Den blev lite större än vi trodde o därför aningen svårplacerad men "inredningsdetalj" var den ursprungliga tanken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Supersöt att ha i knät och gosa med när någon av er är ensam hemma 😀Ola C skrev:
Asså jag vet jag är ganska off-topic...men hittade ingen bättre tråd o man har ju trä- och textilslöjd i skolan så det borde vara nästan rätt tråd. Mamma var dessutom textillärare medan jag snickrar möbler vilket borde göra detta on-topic🙂
[bild]
Stämmer bra, slaget om palljävelnHep skrev:
Jag försökte köpa en färdig. Såg en sån här, dock lite mindre massiv o i helt annat tyg, i en sybehörsaffär för nåt år sen. I somras vid besök i samma butik vågade jag ta mod till mig o frågade om den var till salu. Det var den inte. Mönster då? Det hade dom inte o kunde inte heller leta upp ett mönsternummer. Sen dess har jag googlat o hittade till slut mönstret på amazon i höstas. Ligger mycket jobb bakom den här flodhästen😆. Blev i mitt tycke betydligt tuffare än den jag försökte köpa i somras.
Redigerat:
Husägare
· September 1979
· 75 inlägg
Så fin fantasin har flödatOla C skrev:
[bild]
Bytte fönster i våras så nu var det äntligen dags att renovera vardagsrummet. Passade då på att göra ett "ikeahack" med en platsbyggd hylla/vitrinskåp samt vägghängd TV-bank
När jag ändå var igång byggde jag även in kablarna till TV:n dolda i väggen.
Lärdom: Gör inte detta precis före jul.
När jag ändå var igång byggde jag även in kablarna till TV:n dolda i väggen.
Lärdom: Gör inte detta precis före jul.
Logga in
Skapa konto
Jäkligt snyggt!T Tomparompa73 skrev:
Blev ju bra i alla fall! 😁T Tomparompa73 skrev:
Annars har jag erfarenhet av att "bli klar till jul"...
Ett vardagsrum där den stora, heltäckande bokhyllan levererades den 23:e och monterades av de större barnen medan jag gjorde klart annat.
Ett kök/matplats där sista gardinstången och gardinerna kom på plats 23:50 på kvällen den 23:e. (På morgonen fanns inga socklar eller taklister och golvet var täkt med papp...)
Under jullovet har vi försökt uppdatera sönernas rum. Lilla killen gillar att snickra och greja så han fick en verkstadsinspirerad pegboard med skrivbord. Björkplywood och målad MDF.
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 453 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 453 inlägg
Under julledigheten så blev det en skärbräda av lönn,valnöt mahogny och svartek.
Tycker denna blev riktigt snygg.
Tycker denna blev riktigt snygg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in