1 824 237 läst ·
3 512 svar
1824k läst
3,5k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Det är en Sanus mediabox som jag köpt från Bygghemma och som jag byggt in i väggen. Den har jag sedan kopplat till en låda i TV-bänken via ett dolt rör i väggen (använde ett vvs-rör) Tv:n hänger på ett väggfäste där mediaboxen får plats i mellan.J Joxalatorn skrev:
https://www.bygghemma.se/inredning-...ktronik/mediabox-sanus-inbyggd-9tum/p-1767762
Husägare
· September 1979
· 75 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvällens projekt var av det enklare slaget, en stövelknekt i rödbok, behandlad med linolja oljevax.
Designen kommer härifrån, till den grad att jag inte ens orkade konvertera måtten från tum.
Fäste dock stödet med en avlång tapp istället för skruv.
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 189 inlägg
Äntligen är julklappen för 2025 levererad!
Det var ett gemensamt projekt med den lille gamern, så ingen större överraskning så klart.
Det var ett gemensamt projekt med den lille gamern, så ingen större överraskning så klart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte så mycket jobb för mig, desto mer för pappa för 50 år sedan då han byggde sängarna. Långsidorna krokas i på gavlarna, sedan rullar man ut spjälorna som sitter ihop med natband. Tar ca 5 minuter att packa upp/packa ihop!
Jag har bara sågat av 10 cm på ena sänggaveln så att sängen gick att vrida 90 grader, det behövdes för att den skulle få plats under fönsterbrädan. Nu får det plats en byrå i rummet också. Drömmen vore att båda sängarna gick in, men det fattas 20 cm och jag vill inte göra dem kortare, de är redan 80*190 cm.
Efter:
Före:
Som synes går gaveln inte in under fönsterbrädan, rummet är 194 cm brett och sängen är 190 cm lång.
Jag har bara sågat av 10 cm på ena sänggaveln så att sängen gick att vrida 90 grader, det behövdes för att den skulle få plats under fönsterbrädan. Nu får det plats en byrå i rummet också. Drömmen vore att båda sängarna gick in, men det fattas 20 cm och jag vill inte göra dem kortare, de är redan 80*190 cm.
Efter:
Logga in
Skapa konto
Före:
Som synes går gaveln inte in under fönsterbrädan, rummet är 194 cm brett och sängen är 190 cm lång.
Logga in
Skapa konto
Ni som bygger snygga saker, finns det "nyckelhål" att köpa?
Det jag menar är plåtbitar för dold upphängning med ett större hål nedtill för skruvskallen och en del som monteras uppåt, där skruven håller fast det som ska hänga.
Typ såna här:
Det jag menar är plåtbitar för dold upphängning med ett större hål nedtill för skruvskallen och en del som monteras uppåt, där skruven håller fast det som ska hänga.
Typ såna här:
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 048 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 048 inlägg
En byrå, modell större i ek och lite inslag av valnöt. Senaste försöket att få ordning på alla mössor och vantar i entrén är tanken... Nån form av knoppar och en stenskiva på toppen återstår att fixa.
Tack till @Hep för hjälp med att skaffa fram virke.
Tack till @Hep för hjälp med att skaffa fram virke.
Verktygstokig
· Halland
· 8 338 inlägg