M
G Gunnar Gran skrev:
....men främst i min förmåga att kunna kapa saker i exakt 90° vinkel. Nu har nog några kap blivit typ 89 eller 91.
Snyggt !

En stötlåda och en handhyvel löser det samtidigt som du får en fin yta

Har mest legat lågt och inspirerats av andras verk, men inser att jag kanske borde bidra lite. 😉

Vi gör om lite i köket, och då behövdes en ny hylla för kaffekokare och liknande.
Nybyggd svartbrun hylla med tre nivåer i köket, avsedd för kaffekokare och utrustning, med eluttag monterat på väggen bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och här är den med allt bråte på plats:
Ny hylla i köket med kaffekokare, brödrost, mixer och kokböcker bredvid ett fönster med utsikt.
Skapa konto

• Gilla
ConnyK och 14 till
  • Laddar…
washp washp skrev:
Har mest legat lågt och inspirerats av andras verk, men inser att jag kanske borde bidra lite. 😉

Vi gör om lite i köket, och då behövdes en ny hylla för kaffekokare och liknande.
[bild]

Och här är den med allt bråte på plats:
[bild]
Perfekt sån bänk skulle man behöva
Fint Fint

• Gilla
washp
  • Laddar…
Jag håller på med panel i trappan upp till övervåningen.. Det drog iväg lite så jag fick göra handledare med svarvade knoppar, sättsteg, pelare mm. det är lite smådetaljer kvar..

• Trätrappa med mörka paneler, svarvade knoppar och pelare, samt små detaljer på stegen, på väg upp till övervåningen.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Dortmunder DAB och 20 till
  • Laddar…
En kollega önskade en skärbräda/uppläggnings bricka till sin son.
Då jag hade ont om tid så fick jag rota i skräphögen och gjorde en enkel bräda ca110cm Handgjord träskärbräda/uppläggningsbricka av återvunnet trä, liggande på ett arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Använd ena sidan som skärbräda och andra som uppläggnings bricka så är en sida alltid snygg.

• Gilla
Dublin och 5 till
  • Laddar…
Krillew Krillew skrev:
Jag håller på med panel i trappan upp till övervåningen.. Det drog iväg lite så jag fick göra handledare med svarvade knoppar, sättsteg, pelare mm. det är lite smådetaljer kvar..
Maffig trappa, men den ställer lite krav på sin närmiljö. Skulle vara intressant att se resten av huset.

• Gilla
Krillew
  • Laddar…
Krillew Krillew skrev:
Är det lådor bakom de nedre sättstegen?

A Anderscurl skrev:
Är det lådor bakom de nedre sättstegen?
Ja det är skolådor..:-) Vi har inte jättestor hall så jag har utnyttjat lite plats i trappan.. Till höger är det en dörr och en garderob.

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Maffig trappa, men den ställer lite krav på sin närmiljö. Skulle vara intressant att se resten av huset.
Jag håller på och bygger, men här är en lite fingervisning på hur det ser ut från övervåningen. Jag har inte riktigt bestämt hur taken bredvid uppgången skall se ut.. Det är nått som växer fram lite. Det är ju som du säger det skall passa ihop..

• Övervåning under konstruktion med trappräcke av smide, trätrappa och lampa i taket; verktyg och material på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
Kul. Jag anade att det inte var funkis. Du får visa mer varefter du blir klar.

• Gilla
Krillew
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kul. Jag anade att det inte var funkis. Du får visa mer varefter du blir klar.
Hallen med egentillverkade fönster.. Och samma typ av tak som i trapphuset. Tyvärr är fodret till ytterdörren ej klar.. Lite här o var så är det hyfsat färdigt men det behöver andrum för tankar o planerande.

• Vit hall med egentillverkade fönster, vitmålat paneltak, spegel, paraplyställ, och stövlar vid en vit ytterdörr med ofärdiga dörrfoder.
    Skapa konto
  • Gilla
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Krillew Krillew skrev:
Det drog iväg lite
Jodå, det var ju en lätt underdrift... :D

• Gilla
Krillew
  • Laddar…
Mikael_L
Krillew Krillew skrev:
Lite här o var så är det hyfsat färdigt men det behöver andrum för tankar o planerande.
I det där projektet så tror jag att det är oerhört smart att ta en hel del andrum för tankar och planerande.
Det här är sånt som (särskilt i dagens tidsanda) verkligen balanserar på gränsen till "för mycket", "konstigt" eller t.o.m "osmakligt", men när man träffar rätt, på rätt sida, men nära gränsen, så blir det så enormt coolt.

Problemet är att vi är inte längre så vana att se sådana här miljöer, att de som gjort sig många års erfarenhet och har känslan i ryggraden inte längre finns, osv.

Det var jätteroligt att få se några av dina bilder!

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.