C cope skrev:
Under julledigheten så blev det en skärbräda av lönn,valnöt mahogny och svartek.
Tycker denna blev riktigt snygg.[bild][bild][bild][bild]
Snyggaste skärbräda jag har sett👍
Blir nästan lite avundsjuk,vilken
design 🥰NGK Gammal möbelsnickare...

• Gilla
cope och 2 till
  • Laddar…
C cope skrev:
Under julledigheten så blev det en skärbräda av lönn,valnöt mahogny och svartek.
WOW! Vilken fantastisk vacker skärbräda 🏆👌

• Gilla
cope
  • Laddar…
T Tomparompa73 skrev:
Bytte fönster i våras så nu var det äntligen dags att renovera vardagsrummet. Passade då på att göra ett "ikeahack" med en platsbyggd hylla/vitrinskåp samt vägghängd TV-bank

När jag ändå var igång byggde jag även in kablarna till TV:n dolda i väggen.

Lärdom: Gör inte detta precis före jul.
[bild]
Snygg tapet! Vad är det?

Jag gjorde också en skärbräda! Bara ek från en gammal bänkskiva, jag har inte gett mig på avancerade mönster än. Saknar rikthyvel och planhyvel/bredbandsslip så det tar mig en veckas jobb att göra en sådan här pjäs med tajta fogar och få allt plant.

• Handgjord skärbräda i ek med tighta fogar, ett rött äpple och en kniv på en köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gunnar Gran och 34 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Asså jag vet jag är ganska off-topic...men hittade ingen bättre tråd o man har ju trä- och textilslöjd i skolan så det borde vara nästan rätt tråd. Mamma var dessutom textillärare medan jag snickrar möbler vilket borde göra detta on-topic🙂

Jag o sambon (mest hon om vi ska va ärliga) har iaf byggt (sytt?) den här flodhästen i blommigt manchestertyg. Han är 70cm lång o stoppad med 50% mer stoppning än instruktionen sa, för att bli riktigt massiv o kompakt.

Vad vi ska ha den till? Högst oklart😁 Den blev lite större än vi trodde o därför aningen svårplacerad men "inredningsdetalj" var den ursprungliga tanken.

[bild]
Åååh🤗 hade en sådan i brun manchester på 70-talet årskurs 1 🥰

• Älska
Ola C
  • Laddar…
C cope skrev:
Wow vad snygg! Till salu? Frågar en som inte har maskiner för att själv kunna göra något sådan.

Tack.
Tänkte behålla den själv.

• Gilla
gunilip
  • Laddar…
H h4mi skrev:
Jag gjorde också en skärbräda! Bara ek från en gammal bänkskiva, jag har inte gett mig på avancerade mönster än. Saknar rikthyvel och planhyvel/bredbandsslip så det tar mig en veckas jobb att göra en sådan här pjäs med tajta fogar och få allt plant.
Imponerande att få ihop den utan rikt och planhyvel👍👍

• Gilla
h4mi
  • Laddar…
Gjorde om ute köket nu innan snön kom nya betongbänkar o passande luckor kakel blir till våren med belysning över

• Utekök med betongbänkar och träluckor under konstruktion, verktyg syns ovanpå, träplankor på golvet och stege intill.
    Skapa konto
  • Träskiva av ljus träslag som kan användas som lucka i utekök.
    Skapa konto
  • Gilla
Saxpy och 8 till
  • Laddar…
C cope skrev:
Vilken skärbräda för fin för att skära på

Kaninhuset färdigt och inflyttat!

• Kaninhus i form av ett litet slott med torn och fönster, placeras i ett rum med röda väggar och trägolv.
    Skapa konto
  • Ett kaninhus i form av ett slott med halm inuti, och en kanin som tittar ut genom ett fönster.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
13th Marine och 8 till
  • Laddar…
T
KapadRegel KapadRegel skrev:
Kaninhuset färdigt och inflyttat!
Understryker uttrycket "mitt hem är min borg" 😊
Snyggt!

• Gilla
KapadRegel och 1 till
  • Laddar…
T Tomparompa73 skrev:
Bytte fönster i våras så nu var det äntligen dags att renovera vardagsrummet. Passade då på att göra ett "ikeahack" med en platsbyggd hylla/vitrinskåp samt vägghängd TV-bank

[bild]
Tjusigt.
Har funderat på en likande när tiden infaller :) gillar glasdörrar med ljusinsläppet, vad har du för Ikea varor?
Hur mycket skulle du säga att material och möbler gick på, cirka?

T Tomparompa73 skrev:

[bild]
Vad kallas lådan som man bygger in i väggen och hur hänger man upp TVn i den? Sugen på en liknande lösning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.