10m-15m.
Det var min dotters familjs.
Såg när jag slaktade den att ”bäst föredatum” hade gått ut.

• Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Akutslakt av inkräktaren
Dig kommer jag inte att hälsa på lite spontant så där. 😱

• Haha
  • Gilla
trycklös och 3 till
  • Laddar…
”Mobility”

Inför planerna att skaffa någon form av träsvarv så gör jag om en fast arbetsyta till två mobila arbetsbänkar.

Träunderrede till mobil arbetsbänk under konstruktion i verkstad. Verktyg och utrustning synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två rejäla underreden som kommer att få låsbara länkhjul snickras ihop. Snart är hela ”Snickerboa” mobilt och det kommer att underlätta framtida omorganiseringar.

Trevlig Helg! 🍺
Dag

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
”I väntan på………”

Andra underredet gick betydligt fortare att tillverka. Det var bara att göra en kaplista efter det första och skruva ihop.
Bänkarna skall hjälpa till att få ordning i svarv/sliphörnan. Som det nu är så ligger saker lite hur som helst och det är svårt att överblicka.

Verkstadshörna med verktyg som slipmaskiner, hyllor med förvaringslådor, färgburk, hörselskydd och diverse material och utrustning.
Skapa konto

Svarv- och sliphörna med verktyg och maskiner på arbetsbänk, ljuslist ovanför samt förvaring av skruvar och tillbehör.
Skapa konto

Två strykningar med färg får räcka. Den gamla 30mm Valchromat skivan kapas och får bli arbetsyta på bänkarna. Någon form av hyllplan kommer att monteras i underredena.

Svart målat underrede till arbetsbänk i verkstad med verktyg hängande på väggar och hyllor runtomkring.
Skapa konto

Men nu är det väntans tider på länkhjulen. Kommer på tisdag. Sen blir det till att anpassa/fylla dom nya rullborden. Förhoppningsvis ett skithörn mindre i ”Snickerboa” framöver.

Dag

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Hej Dag. Vad har du valt för länkhjul?

stigen stigen skrev:
Dessa!

[länk]
Törs du köpa dessa hjulen trots många klagomål om att de inte klarar lasten samt ger fula märken och blir platta?

R roli skrev:
Törs du köpa dessa hjulen trots många klagomål om att de inte klarar lasten samt ger fula märken och blir platta?
Hej @roli!

Länkhjul är alltid en chansning. Som vanligt finns det både +/- i omdömena.
Jag komme inte belasta bänken med 4x200=800kg så jag testar.
Funkar det inte så får jag leta vidare.

Dag

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej @roli!

Länkhjul är alltid en chansning. Som vanligt finns det både +/- i omdömena.
Jag komme inte belasta bänken med 4x200=800kg så jag testar.
Funkar det inte så får jag leta vidare.

Dag
Är själv på jakt efter länkhjul så jag ser fram emot dina omdömen, plus eller minus.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Fördelen med de mindre är att de inte sticker ut så mycket. Jag har några större och jag tappar ca 30 cm i bredd för att kunna använda dem (jag har lådor så kan inte sätta dem annat än på sidorna).

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Hej @roli!

I slutet av denna veckan har Lidl några olika länkhjul till salu.
Som vanligt till väldigt bra pris. Med 3 års garanti är det bara att spara kvittot och hoppas på det bästa!

Dag

Fyra svängbara hjul från Parkside till pris av 69,90 kr, med 3 års garanti, erbjuds i butik mellan 10/07 och 13/07.
Skapa konto

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Såg ju helt ok ut men det finns ju inga uppgifter på vilken last de klarar.

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
R roli skrev:
Såg ju helt ok ut men det finns ju inga uppgifter på vilken last de klarar.
Hade de sålts på amazon hade de "klarat" 200kg stycket, men rimligt med de hjulen borde vara 50-80 kg per styck. Varianten med dubbla hjul är den jag brukar använda och de har hållt hittills till min användning.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
K
T trycklös skrev:
Hade de sålts på amazon hade de "klarat" 200kg stycket, men rimligt med de hjulen borde vara 50-80 kg per styck. Varianten med dubbla hjul är den jag brukar använda och de har hållt hittills till min användning.
Vanskligt ändå att bara gå på antal hjul i chassit. Finns ju inget som säger att fler hjul klarar mer belastning, beror ju snarare på kvalité och vad de är tillverkade av

• Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
T
K kniv skrev:
Vanskligt ändå att bara gå på antal hjul i chassit. Finns ju inget som säger att fler hjul klarar mer belastning, beror ju snarare på kvalité och vad de är tillverkade av
så är det ju så klart, anledningen till att jag väljer de med dubbla hjul är att jag tycker de blir stabilare och står bättre på ojämna golv, inte att de skulle ha bättre hållfasthet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.