RoTe
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Varför poppar Uppsala kommun upp så ofta i rättstvister av denna typ? Är det kommunens storlek eller är man särskilt benägen att skapa tvister med sina kommunmedlemmar?

(Borde inte BH dela ut ett pris årligen till den kommun som har varit mest rättshaveristisk (= minst pragmatisk och lösningsorienterad) i ärenden som berör bygglagstiftningen och därmed har drabbat enskild konsument hårdast?)
Uppsala är ju nedlusat av vänsterfolk i alla led och vi alla vet ju att kommunister inte kan vara friska.

• Gilla
  • Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Uppsala är ju nedlusat av vänsterfolk i alla led och vi alla vet ju att kommunister inte kan vara friska.
Folk som frivilligt ger bort saker?

Andras saker.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Varför poppar Uppsala kommun upp så ofta i rättstvister av denna typ? Är det kommunens storlek eller är man särskilt benägen att skapa tvister med sina kommunmedlemmar?

(Borde inte BH dela ut ett pris årligen till den kommun som har varit mest rättshaveristisk (= minst pragmatisk och lösningsorienterad) i ärenden som berör bygglagstiftningen och därmed har drabbat enskild konsument hårdast?)
Bygglovsavdelningen har länge huserat i Sveriges bottenskikt. Ofta med en bygglovschef som vill göra karriär och därmed inte släppa en jävel över bron.

• Gilla
  • Ledsen
jawen och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej. Definitionen av en rättshaverist är någon som har en överdrivet stark vilja att få rätt. Det kommer från att hava rätt.
Ah, nu förstår jag.
Precis som Nötegårdsgubben.

• Haha
  • Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
daddydj daddydj skrev:
Bygglovsavdelningen har länge huserat i Sveriges bottenskikt. Ofta med en bygglovschef som vill göra karriär och därmed inte släppa en jävel över bron.
Det jag stör mig mest på, är deras totala ovilja att "lösa" problem över lag (att hjälpa).
Inget engagemang alls generellt i ärenden & hellre "fälla än fria" mentalitet.

Känns överlag som kommuntjänster ofta bara är "en språngbräda" till annan tjänst (på vissa nivåer), & maken till ekonomiskt utlösta chefer & mellanchefer som knappt ens hunnit börja sin tjänst, har jag inte sett någon annanstans.

Slöseriet med skattepengarna når varje år "nya gränser", inhyrda konsulter ofta trots kunskapen ska finnas "på plats", hierarkin uppe "i toppen" som förpestar allt "därunder"!

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P
VLJ VLJ skrev:
Nej, ok men han har skickat in bygglovshandlingar där utbyggnadens placering framgår. Om han då ritat en utbyggnad 4,5 meter från gräns så kommer ju kommunen inte ändra på det på eget initiativ.
Vilket är ett av grundfelen i det här ärendet.

P
RoTe RoTe skrev:
Vänsterfolk finns i många schatteringar. En del är trevliga medan andra är otrevliga. Just kommunister finns dock bara i en färg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.