13 054 läst ·
111 svar
13k läst
111 svar
Stämmer det att detta inte går att lösa utan avvikelse/notering?
Men om man inte följer det regelverk som finns vad gör man då?J Jansson69 skrev:
Faller tillbaka på konstiga vedertagna odokumenterade lösningar.
Nej, här får du nog prestera bättre!
Det enkla är att hålla sig till det som redan är dokumenterat och försäkringsmässigt.
Även som privatperson.
DU får absolut koppla din VVS som DU vill.
Men det kommer aldrig bli försäkringsmässigt.
En lärdom för alla forumister som läser detta i framtiden. 👍👍
Man ser att du är van att få som du vill= köra över kunderna med att allt i en renovering måste följa dagens bransch standard..Krilleman skrev:
Men om man inte följer det regelverk som finns vad gör man då?
Faller tillbaka på konstiga vedertagna odokumenterade lösningar.
Nej, här får du nog prestera bättre!
Det enkla är att hålla sig till det som redan är dokumenterat och försäkringsmässigt.
Även som privatperson.
DU får absolut koppla din VVS som DU vill.
Men det kommer aldrig bli försäkringsmässigt.
En lärdom för alla forumister som läser detta i framtiden. 👍👍
Så beklagligt att du inte fattar att man måste inte det om kunden vill göra fortsätta på sin gamla rördragning så är det helt OK att göra det..
Antingen är du FULL eller oerhört korkad så svara på vilket?
Fast här så har du fel.J Jansson69 skrev:
Avvikelsen är ju till att informera kunden att det inte följer gängse normer, men vi kan montera detta endå. Men kunden tar risken, inte installatören.
Alltså blir det billigare för kunden men man saknar fullgott försäkringsskydd.
Vem lurar vem?
Som sagt, du verkar helt sakna greppet varför avvikelserapporten ens existerar.J Jansson69 skrev:
Den är ju till för kunden, inte installatören i sak.
Jag hävdar motsatsen.J Jansson69 skrev:
Jag sitter vid min företagsdator med jour hela helgen, vad gör du?
Vad pratar du om nu det är du som pratar om sanningar och ljug inte jag..Krilleman skrev:
Om du är nykter så läs mitt första inlägg som du och Paul besvarade som kränkta små företagare som ni är så kanske det klarnar för dig..
Väck nu inga kunder i natt med att dom behöver göra om hela badrummet enligt din bibel för att det uppstår ett läckage i ett hus, eller har du en kompis som bygger om hela huset som du får procent av..
Bra affärsidé men du är genomskådad!
Nej, man blir aldrig genomskådad när man kan hänvisa till korrekt regelverk i skrift.J Jansson69 skrev:Vad pratar du om nu det är du som pratar om sanningar och ljug inte jag..
Om du är nykter så läs mitt första inlägg som du och Paul besvarade som kränkta små företagare som ni är så kanske det klarnar för dig..
Väck nu inga kunder i natt med att dom behöver göra om hela badrummet enligt din bibel för att det uppstår ett läckage i ett hus, eller har du en kompis som bygger om hela huset som du får procent av..
Bra affärsidé men du är genomskådad!
Du borde prova det!
Det underlättar enormt...
Men lilla du om du läser och förstår svenska så förstår du att din bibel ”säkervatten” ingen LAG är.Krilleman skrev:
Och då är det ingett som en konsument/husägare behöver följa vid sin renovering..
Men en kränkt hantverkare som du kommer inte att kunna ta in det hur många gånge som jag än ha skrivit det..
Verkligheten har visat detta många gånger, du behöver inte känna dig ensam om det det är många hantverkare som lever i sin bubbla😉
Samma sak igen.J Jansson69 skrev:Men lilla du om du läser och förstår svenska så förstår du att din bibel ”säkervatten” ingen LAG är.
Och då är det ingett som en konsument/husägare behöver följa vid sin renovering..
Men en kränkt hantverkare som du kommer inte att kunna ta in det hur många gånge som jag än ha skrivit det..
Verkligheten har visat detta många gånger, du behöver inte känna dig ensam om det det är många hantverkare som lever i sin bubbla😉
Redan avhandlat ovan med avvikelserapport vid renovering.
Du kommer ingenvart med nedlåtande glåpord.