25 705 läst ·
58 svar
26k läst
58 svar
Städfirma har förstört golvet ...
Bara en liten passus/Många städfirmor har inte utbildat sin personal i svensk golvvård. Utomlands häller man ofta ut vatten på golv vid rengöring. Detta gjordes i min hall m klinkers av städfirma som förra ägaren anlitat. Vattnet stod ganska högt i den lilla hallen. Jag fick syn på det o då kom tjejen o skrapade leende ut vattnet över ytterdörrens trätröskel. Detta ledde till att vatten sjönk in under klinkersen som sedan sprack o lossnade när flyttfirma o städfirma sprang in o ut. Städfirma ersatte inte skadan utan hävdade att golvet var sådant redan innan...vilket det inte var./då hade man väl knappast hällt ut vatten på det?J Johannestp skrev:
Jag vill tipsa alla som väljer städfirma att noga gå igenom hur varje golv ska städas, fotografera gärna fönsterglas då ej utbildade fönsterputsare kan ha en tendens att repa glasen ordentligt samt spräcka dem vid öppning i stängning, förbered gärna så att de går lätt att öppna....
Mitt parkettgolv hade torkats så vått att det inte var torrt 30min efteråt...!
Det är smidigt med en städfirma, men oj vad de kan förstöra...
Städning kan ha mer långsiktiga effekter med, den senaste städfirma mina föräldrar anlitade förstörde golv (lamellparkett) och luckor (mdf) under loppet av ett år.
Golvet och luckor har varit ganska bra trots en ålder på 15 år, men antagligen klarade de inte ett års torkning varannan vecka med för mycket vatten.
Nu har golvet lamellsläpp och luckorna har svällt i de frästa spåren.
Golvet och luckor har varit ganska bra trots en ålder på 15 år, men antagligen klarade de inte ett års torkning varannan vecka med för mycket vatten.
Nu har golvet lamellsläpp och luckorna har svällt i de frästa spåren.
Vid en försäljning är mitt förslag att försöka "lura"J Joselifine skrev:
Vi bestred fakturan och behövde ej betala något. De nya ägarna av lägenheten sa att bubblan hade lagt sig efter ett tag.
Om de hade tagit någon form av ansvar när skadan uppkom så hade de haft chans till betalning men eftersom de inte uppförde sig som ett seriöst företag så har de inte heller rätt till pengarna. Det var ju ren tur för mig att jag inte var tvungen att bekosta ett nytt golv. Städfirman hade ju aldrig gjort det…J Jocke Best skrev:
Klicka här för att svara