25 705 läst ·
58 svar
26k läst
58 svar
Städfirma har förstört golvet ...
att ösa ut vatten på golvet när man städar behöver man inte vara ett proffs för att förstå att så gör man inte.
Ni verkar ha väldigt höga tankar om folk som jobbar i städbranchen
nu menar jag inte att det är korkskallar allihopa men att påstå att dom är "proffs" och besitta några andra kunskaper vi andra inte gör låter inte troligt
Ni verkar ha väldigt höga tankar om folk som jobbar i städbranchen
nu menar jag inte att det är korkskallar allihopa men att påstå att dom är "proffs" och besitta några andra kunskaper vi andra inte gör låter inte troligt
J Johannestp skrev:
Testa i vilket fall att lägga det på städfirman. Jag har själv väldigt dåliga erfarenheter av flyttstäd. När vi skulle flytta in i vår förra lägenhet hade säljarnas valt till flyttstäd via sin flyttfirma. På pappret skulle detta vara bra (checkista med alla steg osv) men när vi kom dit på tillträdet var det mycket skitigt. Golvet var bara avblaskat med en skitig och sur garnmopp med diverse skit kvar på golvet, lister och väggar var skitiga och inte avtorkade, spindelnät i taket osv. Efter mycket om och men fick jag dem att komma tillbaka och städa om, men det var samma killar med i princip samma elendiga resultat. Slutade med att jag och säljaren fick stå och vakta på dem när de städade och sen checka av cheklistan på plats :|. Nu när vi flyttade ut städade vi själva....
Redigerat:
Lejde en städfirma för städning av en lägenhet inför försäljningsvisning, dvs allt skulle vara rengjort enligt avtalet med firman. Vid kontroll efteråt var jobbet i klass med att städarna låtit en inplastad mopp säga hej till golven, resten ska vi inte prata om. Ringde till chefen för städfirman och reklamerade det hela, ledde till att de som städat fick återvända och göra om jobbet under övervakning av chefen. Resultatet? Skinande rent och ingen anställning för städarna (hade provanställning). Liten lokal firma på liten ort, rädd om anseendet.
En "riktig" städfirma har moppar som har en exakt fuktighet som ett golv tål. Det ska inte gå att förstöra ett golv, och kem ska absolut inte användas. Tyvärr är inte alla städfirmor lika seriösa.
Jag tror dock inte att en sådan skada kan uppstå pga för mycket vatten om det inte finns en bakomliggande orsak.
Ring städfirman och fråga hur och vad de använder till sina moppar.
Jag tror dock inte att en sådan skada kan uppstå pga för mycket vatten om det inte finns en bakomliggande orsak.
Många som beskyller städfirman men frågan är lite ifall det verkligen är deras fel. Har de moppat ett golv med en normal urvriden mopp och det funnits exempelvis en springa där innan som sugit till sig vattnet (räcker med en droppe), ska de nu beskyllas när de utfört sitt jobb enligt konstens regler? Men hade de moppat med en mopp som inte är tillräckligt fuktig så hade de säkert beskyllts för att golvet inte är tillräckligt rengjort.Leeten skrev:
En "riktig" städfirma har moppar som har en exakt fuktighet som ett golv tål. Det ska inte gå att förstöra ett golv, och kem ska absolut inte användas. Tyvärr är inte alla städfirmor lika seriösa.
Det är inte alltid att man som boende ser alla skador innan det exempelvis utförts något i bostaden, då ofta synkar vi efter skador och hittar vi något vi aldrig sett till tidigare så beskyller man direkt företaget som varit sist där och utfört något, det är så vi funkar tyvärr.
Och sen när finns det moppar med exakt fuktighet, aldrig hört talas om det?
Jag tar ingens sida här men de flesta verkar ha en tråkig inställning gällande städbranschen av någon anledning.
Redigerat:
Hej,N Napster skrev:Många som beskyller städfirman men frågan är lite ifall det verkligen är deras fel. Har de moppat ett golv med en normal urvriden mopp och det funnits exempelvis en springa där innan som sugit till sig vattnet (räcker med en droppe), ska de nu beskyllas när de utfört sitt jobb enligt konstens regler? Men hade de moppat med en mopp som inte är tillräckligt så hade de säkert beskyllts för att golvet inte är tillräckligt rengjort. Det är inte alltid att man som boende ser alla skador innan det exempelvis utförts något i bostaden, då ofta synkar vi efter skador och hittar vi något vi aldrig sett till tidigare så beskyller man direkt företaget som varit sist där och utfört något, det är så vi funkar tyvärr.
Och sen när finns det moppar med exakt fuktighet, aldrig hört talas om det?
Jag tar ingens sida här men de flesta verkar ha tråkig inställning och skyller på städfirman utan att tänka en sekund.
Jag förstår hur du tänker, men vi har ju själva moppat under tiden vi har bott där och då har inget hänt. Otur att det då händer den gången städfirman moppar!
Jag tar ingen ställning i din fråga, tänkte mest på alla svar som kommit in, typ basha ner städföretaget för skadan utan någon som helst tanke att skadan kunnat uppkommit pga. något annat som hänt före.J Johannestp skrev:
Har du använt flytthjälp, kan de ha skadat golvet?
Som sagt städfirman kan ha skadat golvet, hur vet jag inte men att de använt för mycket vatten kan vara boven men att det bubblar upp så snabbt låter också konstigt, inte vet jag, är ingen expert gällande golv. Min reaktion var mest på alla svar du fått att köra över städföretaget för de är säkert boven i dramat.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Kanske en snygg matta över det skadade stället skulle lösa problemet?
Var på golvet är skadan?
Jag skulle nog helt enkelt strunta i det, är inte golvet helt nytt så borde det väl gå under normalt slitage.
Är det mitt på golvet så kanske det går att plocka upp och byta den brädan mot en som kommer under soffa/ säng / skåp
Jag skulle nog helt enkelt strunta i det, är inte golvet helt nytt så borde det väl gå under normalt slitage.
Är det mitt på golvet så kanske det går att plocka upp och byta den brädan mot en som kommer under soffa/ säng / skåp
Det är verkligen synd.
Ja, tror det eller ej. Det är maskiner som inpregnerar dom till en nivå som gör att det blir en fuktighet som torkar på en viss tid och inte kan göra sönder.
Exakt kanske var en aning överdrivet, men så nära de går.
Ja, tror det eller ej. Det är maskiner som inpregnerar dom till en nivå som gör att det blir en fuktighet som torkar på en viss tid och inte kan göra sönder.
Exakt kanske var en aning överdrivet, men så nära de går.
hur tänkte du nu? hur ”flyttar” man en ”bräda” i ett laminatgolv?nino skrev:
När vi flyttade in i huset och jag skulle syna av städningen gick det nästan vågor på parketten. Så blött var det.
Att städfirma nödvändigtvis skulle vara synonymt med proffs håller jag inte alls med om. I vårt fall var det folk som "bara jobbade där" och mest ville bli klara och komma därifrån.
Samma firma städade lägenheten vi lämnade. De ringde och sa att strömmen gått, så jag fick åka dit. De hade då spolat så mycket vatten på badrumsväggarna att de dränkt uttaget för tvättmaskinen, så att jordfelsbrytaren löst ut.
Att städfirma nödvändigtvis skulle vara synonymt med proffs håller jag inte alls med om. I vårt fall var det folk som "bara jobbade där" och mest ville bli klara och komma därifrån.
Samma firma städade lägenheten vi lämnade. De ringde och sa att strömmen gått, så jag fick åka dit. De hade då spolat så mycket vatten på badrumsväggarna att de dränkt uttaget för tvättmaskinen, så att jordfelsbrytaren löst ut.
Mycket spekulationer här men som jag ser det är det glasklart att städfirman gjort ett allvarligt fel om det finns vatten kvar på ett laminatgolv efter det att "de är klara".J Johannestp skrev: