1 198 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Efter flytspackling på ovanvåning har källargolvet blivit förstört typ
Vi fick flytspacklat vårt golv på ovanvåningen inför vi skulle lägga ny parkett.
När vi kom ner i källaren i rummet precis under där vi flytspacklade, så är det golvet typ förstört med en plastaktig halvklistrig massa.
Huset har mellanbjälklag av lättbetong, och den plastaktiga massan på källargolvet ligger typ i rader, som följer siporex elementens skarvar. Man kan också se att det droppat mellan skarvarna i källartaket. Det verkar gå att få bort det som kommit på golvet, ibland är det som typ småknottrigt på stora delar av golvet, men ibland ligger det i tjockare lager typ, och då kan man dra upp det som en plastfilm typ.
Min fråga är:
Har någon varit med om liknande?
Kan det vara primern som de använt på golvet på ovanvåningen, som gått ner mellan skarvarna i siporexen, och när man sen fått på flytspacklet så har det trängt igen och det blivit dessa plastaktiga grejjerna på källargolvet?
När vi kom ner i källaren i rummet precis under där vi flytspacklade, så är det golvet typ förstört med en plastaktig halvklistrig massa.
Huset har mellanbjälklag av lättbetong, och den plastaktiga massan på källargolvet ligger typ i rader, som följer siporex elementens skarvar. Man kan också se att det droppat mellan skarvarna i källartaket. Det verkar gå att få bort det som kommit på golvet, ibland är det som typ småknottrigt på stora delar av golvet, men ibland ligger det i tjockare lager typ, och då kan man dra upp det som en plastfilm typ.
Min fråga är:
Har någon varit med om liknande?
Kan det vara primern som de använt på golvet på ovanvåningen, som gått ner mellan skarvarna i siporexen, och när man sen fått på flytspacklet så har det trängt igen och det blivit dessa plastaktiga grejjerna på källargolvet?
Ja om dom har hällt ut primer på golvet så kan det rinna, jag rollar eller penslar ut primer så att det inte kan rinna ned när man gör bjälklag..F fredde__79 skrev:Vi fick flytspacklat vårt golv på ovanvåningen inför vi skulle lägga ny parkett.
När vi kom ner i källaren i rummet precis under där vi flytspacklade, så är det golvet typ förstört med en plastaktig halvklistrig massa.
Huset har mellanbjälklag av lättbetong, och den plastaktiga massan på källargolvet ligger typ i rader, som följer siporex elementens skarvar. Man kan också se att det droppat mellan skarvarna i källartaket. Det verkar gå att få bort det som kommit på golvet, ibland är det som typ småknottrigt på stora delar av golvet, men ibland ligger det i tjockare lager typ, och då kan man dra upp det som en plastfilm typ.
Min fråga är:
Har någon varit med om liknande?
Kan det vara primern som de använt på golvet på ovanvåningen,
Skulle gissa på att det är vatten ifrån flytspacklet som har letat sig till sprickorna..F fredde__79 skrev:
Det är primer som används innan spacklat för bättre fäste mellan gammalt å nytt
Kontakta byggfirman så dom får åtgärda det
Kontakta byggfirman så dom får åtgärda det
Det var primer som runnit ned.Mrtornqvist skrev:
Firman som utförde det har tagit på sig allt och har nu åtgärdat golven genom lagt på nåt medel som löste upp den torkade primern, sen skrubbat o polerat bort det. De har även målat om väggar och tak där det runnit. (Som tur var hade vi inte hunnit möblera källaren med möbler annars hade det blivit ännu mer kostsamt för dem)
De kom att täta springor och genomföringar hädanefter sade dem…
Jag är en nöjd kund i slutändan, men var lite jobbigt just då innan det stod klart att de tog sitt ansvar.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 315 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 315 inlägg
Nästan så du skulle skriva vilket firma det var, inte för att de gjorde fel för det kan alla göra. Utan för att de tog ansvar, tyvärr ovanligt i dagsläget vad det verkar.F fredde__79 skrev:Det var primer som runnit ned.
Firman som utförde det har tagit på sig allt och har nu åtgärdat golven genom lagt på nåt medel som löste upp den torkade primern, sen skrubbat o polerat bort det. De har även målat om väggar och tak där det runnit. (Som tur var hade vi inte hunnit möblera källaren med möbler annars hade det blivit ännu mer kostsamt för dem)
De kom att täta springor och genomföringar hädanefter sade dem…
Jag är en nöjd kund i slutändan, men var lite jobbigt just då innan det stod klart att de tog sitt ansvar.
Då löste sig ju sig väldigt bra.
En seriös firma som tog sitt ansvar
Det lönar sig alltid i slutändan
Ibland är allt som krävs att lyfta luren å snacka med byggarn
En seriös firma som tog sitt ansvar
Det lönar sig alltid i slutändan
Ibland är allt som krävs att lyfta luren å snacka med byggarn
Klicka här för att svara