Vi fick flytspacklat vårt golv på ovanvåningen inför vi skulle lägga ny parkett.

När vi kom ner i källaren i rummet precis under där vi flytspacklade, så är det golvet typ förstört med en plastaktig halvklistrig massa.

Huset har mellanbjälklag av lättbetong, och den plastaktiga massan på källargolvet ligger typ i rader, som följer siporex elementens skarvar. Man kan också se att det droppat mellan skarvarna i källartaket. Det verkar gå att få bort det som kommit på golvet, ibland är det som typ småknottrigt på stora delar av golvet, men ibland ligger det i tjockare lager typ, och då kan man dra upp det som en plastfilm typ.

Min fråga är:
Har någon varit med om liknande?
Kan det vara primern som de använt på golvet på ovanvåningen, som gått ner mellan skarvarna i siporexen, och när man sen fått på flytspacklet så har det trängt igen och det blivit dessa plastaktiga grejjerna på källargolvet?
 
J
F fredde__79 skrev:
Vi fick flytspacklat vårt golv på ovanvåningen inför vi skulle lägga ny parkett.

När vi kom ner i källaren i rummet precis under där vi flytspacklade, så är det golvet typ förstört med en plastaktig halvklistrig massa.

Huset har mellanbjälklag av lättbetong, och den plastaktiga massan på källargolvet ligger typ i rader, som följer siporex elementens skarvar. Man kan också se att det droppat mellan skarvarna i källartaket. Det verkar gå att få bort det som kommit på golvet, ibland är det som typ småknottrigt på stora delar av golvet, men ibland ligger det i tjockare lager typ, och då kan man dra upp det som en plastfilm typ.

Min fråga är:
Har någon varit med om liknande?
Kan det vara primern som de använt på golvet på ovanvåningen,
Ja om dom har hällt ut primer på golvet så kan det rinna, jag rollar eller penslar ut primer så att det inte kan rinna ned när man gör bjälklag..
F fredde__79 skrev:
som gått ner mellan skarvarna i siporexen, och när man sen fått på flytspacklet så har det trängt igen och det blivit dessa plastaktiga grejjerna på källargolvet?
Skulle gissa på att det är vatten ifrån flytspacklet som har letat sig till sprickorna..
 
  • Gilla
fredde__79
  • Laddar…
Det är primer som används innan spacklat för bättre fäste mellan gammalt å nytt
Kontakta byggfirman så dom får åtgärda det
 
  • Gilla
fredde__79
  • Laddar…
Mrtornqvist Mrtornqvist skrev:
Det är primer som används innan spacklat för bättre fäste mellan gammalt å nytt
Kontakta byggfirman så dom får åtgärda det
Det var primer som runnit ned.

Firman som utförde det har tagit på sig allt och har nu åtgärdat golven genom lagt på nåt medel som löste upp den torkade primern, sen skrubbat o polerat bort det. De har även målat om väggar och tak där det runnit. (Som tur var hade vi inte hunnit möblera källaren med möbler annars hade det blivit ännu mer kostsamt för dem)

De kom att täta springor och genomföringar hädanefter sade dem… :)

Jag är en nöjd kund i slutändan, men var lite jobbigt just då innan det stod klart att de tog sitt ansvar.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
F fredde__79 skrev:
Det var primer som runnit ned.

Firman som utförde det har tagit på sig allt och har nu åtgärdat golven genom lagt på nåt medel som löste upp den torkade primern, sen skrubbat o polerat bort det. De har även målat om väggar och tak där det runnit. (Som tur var hade vi inte hunnit möblera källaren med möbler annars hade det blivit ännu mer kostsamt för dem)

De kom att täta springor och genomföringar hädanefter sade dem… :)

Jag är en nöjd kund i slutändan, men var lite jobbigt just då innan det stod klart att de tog sitt ansvar.
Nästan så du skulle skriva vilket firma det var, inte för att de gjorde fel för det kan alla göra. Utan för att de tog ansvar, tyvärr ovanligt i dagsläget vad det verkar.
 
  • Gilla
DrDengrot och 1 till
  • Laddar…
Då löste sig ju sig väldigt bra.
En seriös firma som tog sitt ansvar
Det lönar sig alltid i slutändan

Ibland är allt som krävs att lyfta luren å snacka med byggarn
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.