25 705 läst ·
58 svar
26k läst
58 svar
Städfirma har förstört golvet ...
Vi fick exakt samma problem på ett laminatgolv efter att städare varit framme. Relativt stora bubblor i två skarvar, ser inget som skiljer just dem från övriga skarvar så förmodligen har de lämnat vatten kvar eller droppat någor rengöringsmedel just där.
vi fick samma bubblor efter att frysen pajjat när vi var på semester... så det hade legat vatten (från ismaskinen) där max 1 dygn innan hus/kattvakten upptäckte det. Vi fick nytt golv genom hemförsäkringen. kostade oss typ 2000pix.
Jag kan inte strunta i det, jag har lämnat över lägenheten till nya ägare.nino skrev:
Tror inte du behöver oroa dig. Du kan nästan hävda att detta är normalt slitage på ett laminatgolv.
Köparen har undersökningsplikt vilket betyder att hen ska se att det är ett billigt (för det var väl IKEA) laminatgolv. Svårt att undvika dessa bubblor då. Gör som föregående talare och skär upp bubblan och laga ned lim. Tror inte det är någon idé att ta det vidare med städfirman, visst att dom kanske använt för mycket vatten men det är lättare och går snabbare om du löser detta själv.
Köparen har undersökningsplikt vilket betyder att hen ska se att det är ett billigt (för det var väl IKEA) laminatgolv. Svårt att undvika dessa bubblor då. Gör som föregående talare och skär upp bubblan och laga ned lim. Tror inte det är någon idé att ta det vidare med städfirman, visst att dom kanske använt för mycket vatten men det är lättare och går snabbare om du löser detta själv.
Dem har inte klagat, men det var inte så när dem köpte lägenheten så dem vill ju inte ha det så.nino skrev:
Jag är själv snickare, så det är aldrig ”bara” att plocka upp en bit i ett golv. Man förstör säkert en spont på en intilliggande bräda. Då är man igång..
Håller absolut inte med!S Sebtor skrev:
Fast det betyder inte att det är OK att golvet förstörs mellan undersökning och tillträde! Det är inget konstigt eller ovanligt med laminatgolv och varken dyra eller billiga klara pölar av vatten. Som jag ser det är det rätt klart att städfirmans misstag förstört golvet och de bör ersätta skadan. Sen är det som vanligt en sak att "ha rätt" och en annan att "få rätt".S Sebtor skrev:
Vad kostade lägenheten? Vad kostar ett nytt golv? Kanske enklast att bara avvakta eventuella krav från köparen och ta problemet om det verkligen blir ett.
Alfredo skrev:
Håller absolut inte med!
Fast det betyder inte att det är OK att golvet förstörs mellan undersökning och tillträde! Det är inget konstigt eller ovanligt med laminatgolv och varken dyra eller billiga klara pölar av vatten. Som jag ser det är det rätt klart att städfirmans misstag förstört golvet och de bör ersätta skadan. Sen är det som vanligt en sak att "ha rätt" och en annan att "få rätt".
Vad kostade lägenheten? Vad kostar ett nytt golv? Kanske enklast att bara avvakta eventuella krav från köparen och ta problemet om det verkligen blir ett.
Hur ska han bevisa att det är städfirmans fel?
Som jag skrev är det enklare och snabbare att bara snabbt åtgärda detta genom att skära upp bubblan och laga.
Det kan säkert bli svårt men en bild med "pölar" borde kunna styrka hans sak. Men som jag skrev, det är en sak att "ha rätt" och en annan att "få rätt".S Sebtor skrev:
Det förutsätter bland annat att köparen går med på denna lösning. Köparen har tillträtt lägenheten om jag förstår det hela rätt.S Sebtor skrev: