Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du har säkert rätt men så fort Biltema kommer upp är det alltid "Feltema" och skrock och höhö osv...🤔
jag har fortfarande en metal bit i kroppen efter att en krafthyllsa explodera från biltema

• Wow
Pettman
  • Laddar…
Farstatjej90
Såja nu känner jag igen er

• Haha
  • Gilla
Hep och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Komposit betyder (av engelska composite) en blandning av flera materialer.
Är hyffsat jättesäker på att det är lånat från eller komponerat med ordstanmar från latin i både svenska och engelska.

• Haha
KaffePaffe
  • Laddar…
P Pettman skrev:
Är hyffsat jättesäker på att det är lånat från eller komponerat med ordstanmar från latin i både svenska och engelska.
Kompositerna har man i trädgården, det är de korgblommiga, de asterliknande. Den växtfamiljen kallas också sedan länge Asteraceae [astera:sä], efter sitt typgenus (släkte).

F ö var den östtyska hajteck-produkten Trabant tillverkad av kompositmaterial. Gamla polyesterkalsonger m m - en riktig skitbil. 🙂

• Gilla
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag har fortfarande en metal bit i kroppen efter att en krafthyllsa explodera från biltema
Lyllos! Det var nära jag hade haft en hel båt på kroppen efter att en biltema-domkraft gav vika. Belastad till ca 1/3 av max.

Men korven sägs vara riktigt bra.

• Gilla
  • Haha
duetten och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
mexitegel mexitegel skrev:
Lyllos! Det var nära jag hade haft en hel båt på kroppen efter att en biltema-domkraft gav vika. Belastad till ca 1/3 av max.

Men korven sägs vara riktigt bra.
Kanske är den i alla fall mindre farlig. Ni som verkar leva på lånad tid så fort ni köper nåt från Biltema borde nog hålla er till cafét.

• Gilla
Paco64 och 1 till
  • Laddar…
P
Det mesta av biltemas grejer är ju inte direkt toppkvalitet om man säger så sen finns det vissa grejer som är ok pris och fungerar..

Sen är det ju bra om man förstår vad man köpt och åtminstone följer bruksanvisningen..

Problemet med dessa lågpris varuhus oavsett vad som står på dörren är ju ofta oviljan att ta in kvalitetsmärken utan man envisas med att köpa in billigt skit från nån lågpristillverkare och sen är det nästan lika dyrt som kvalitetsmärket men lägger sig lite under och folk köper... och funderar varför det blir skit...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Biltema bara billigt skit.

Jag har enbart handlat där när jag behövt få tag i något tillfälligt och snabbt några gånger senaste åren.
Men har sen i slutet på förra året infört total bojkott mot bolaget på ren princip när det uppdagade sig hur rutten och vidrig deras personalsyn är.

Personligen skulle jag inte ens pissa på skiten om det brann....

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
K Kasken skrev:
Men har sen i slutet på förra året infört total bojkott mot bolaget på ren princip när det uppdagade sig hur rutten och vidrig deras personalsyn är.
Det har gått mig förbi, berätta!

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kanske är den i alla fall mindre farlig. Ni som verkar leva på lånad tid så fort ni köper nåt från Biltema borde nog hålla er till cafét.
Jag tycker det är mer humor hur folk skyddar kinaladan med näbbar och klor!
Ofta man hör "men det var ju så billigt så det gör inte så mycket" Hur kan nått man betalat för som inte gör det man betalade för någonsin vara billigt? Trasig produkt = kastade pengar!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
M maria01 skrev:
finns ju anledning att biltema kallas feltema
Eller så tar du å läser hela artikeln..

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag tycker det är mer humor hur folk skyddar kinaladan med näbbar och klor!
Ofta man hör "men det var ju så billigt så det gör inte så mycket" Hur kan nått man betalat för som inte gör det man betalade för någonsin vara billigt? Trasig produkt = kastade pengar!
Så är det förstås men har man hunnit använda produkten färdigt så kan det absolut vara billigt och tillräckligt bra..

Biltemas koncentrerade spolarvätska har jag inte haft några problem med.

• Gilla
Pettman
  • Laddar…
K Kasken skrev:
Även om de betedde sig som skit där, så har jag en känsla av att det var en dålig lokal chef, snarare än företaget som sådant. Jag vet inte, men det känns troligare.

J
När man skickar ett ärende till ARN då får man i princip bevisbördan. Man måste anlita en expert och bevisa sin sak annars går ARN alltid på företagetslinje om man inte kommer med expert utlåtande.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.